Υγεία & Ομορφιά
Image default
Gold Αδυνάτισμα Δίαιτα

Τα Οφέλη της Εξατομικευμένης Συμπεριφορικής Διατροφής

Η απώλεια βάρους είναι καλή και μερικές φορές θεωρείται εύκολη.

Το δύσκολο, ωστόσο, είναι η διατήρηση της απώλειας βάρους με την πάροδο του χρόνου, καθώς ο κίνδυνος υποτροπής εξακολουθεί να υπάρχει.

Αυτή είναι μια από τις κύριες προκλήσεις στη διαχείριση της παχυσαρκίας.

Δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο μοτίβο για τον τρόπο διατήρησης της απώλειας βάρους σήμερα.

Πολλοί ειδικοί συμφωνούν ότι τα άτομα που έχουν χάσει σκόπιμα το 10% του αρχικού τους βάρους και το έχουν διατηρήσει για τουλάχιστον ένα χρόνο, μπορούν να θεωρηθούν πως έχουν διατηρήσει την απώλεια βάρους.

Αυτή η συντήρηση εξαρτάται από  τις αλλαγές της συμπεριφοράς και διατροφής με την πάροδο του χρόνου, αλλά κάθε άτομο είναι μοναδικό με ένα προσωπικό μεταβολικό προφίλ και συγκεκριμένες ανάγκες.

Για τη διατήρηση της απώλειας βάρους ακολουθούνται διαφορετικές στρατηγικές απ’ ό,τι στην απλή απώλεια βάρους.

Συμπεριφορική διατροφή

Η συμπεριφορική διατροφή συνδυάζει ένα εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα με συμπεριφορικές και γνωστικές θεραπείες.

Η αποτελεσματικότητά της έχει αξιολογηθεί σε μια μελέτη, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 14.000 υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ασθενείς, οι οποίοι έλαβαν δύο συμβουλευτικές συναντήσεις και παρακολούθηση για περισσότερο από ένα χρόνο από γιατρούς εκπαιδευμένους στη μέθοδο.

Ο στόχος ήταν να εκτιμηθεί το ποσοστό επιτυχίας μιας αρχικής απώλειας βάρους 10% για τουλάχιστον δώδεκα μήνες.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 27% των συμμετεχόντων πέτυχε τον στόχο, ένα τέταρτο απέτυχε με την πάροδο του χρόνου και σχεδόν οι μισοί δεν έχασαν αρκετό βάρος σε σύγκριση με τον στόχο.

Η ανάλυση της παρακολούθησης των διαφόρων ομάδων, έδειξε πως ως καθοριστικοί παράγοντες της επιτυχίας προσδιορίστηκαν, το αρχικό βάρος, η ταχύτητα της απώλειας βάρους και η συχνότητα των συμβουλευτικών συναντήσεων.

Πράγματι, όσο μεγαλύτερο είναι το αρχικό βάρος, τόσο μικρότερος είναι ο χρόνος απώλειας και τόσο πιο ικανοποιητικό και διαρκές το αποτέλεσμα που λαμβάνεται, σε αντίθεση με πολλές δίαιτες απώλειας βάρους που ακολουθούνται από το φαινόμενο yo-yo.

Το ποσοστό επιτυχίας αυξάνεται ακόμη και σε ασθενείς με υψηλό Δείκτη Μάζας Σώματος, ενώ συσχετίζεται επίσης και με την υψηλότερη συχνότητα των συμβουλευτικών συναντήσεων.

Η διατροφική σημασία

Η διατροφή επικεντρώνεται στην αλλαγή του τι συμβαίνει στο πιάτο (άμεσες και προφανείς αιτίες του υπερβολικού βάρους) και του τι συμβαίνει στο κεφάλι (βαθιές και μερικές φορές αόρατες αιτιολογίες υπερβολικού βάρους που ευθύνονται για υποτροπές).

Η διατροφική προσέγγιση βασίζεται στην πρόσληψη σωστής ποσότητας πρωτεΐνης, στην επιλογή των σωστών λιπαρών, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων λιπαρών οξέων, στη διατήρηση της πρόσληψης ινών και βιταμινών και στον περιορισμό των σακχάρων που οδηγούν στην έκκριση ινσουλίνης.

Εάν σκοπεύετε να ξεκινήσετε μια διαδικασία εξισορρόπησης της διατροφής σας, αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να εγκαταλείψετε ορισμένες προτιμήσεις.

Για να δείτε το πλήρες περιεχόμενο, παρακαλούμε συνδεθείτε/εγγραφείτε δωρεάν στα "Gold" μέλη και θα έχετε πλήρη και συνεχή πρόσβαση σε όλα τα άρθρα. Επίσης, θα λαμβάνετε το εβδομαδιαίο μας newsletter με ενημερωτικές πληροφορίες για την υγεία και την ομορφιά!

Παρακαλώ συνδεθείτε:

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σεξ Χωρίς Προφυλακτικό – Πότε Είναι Ασφαλής Επιλογή

Η Συμβολή της Φυτοθεραπείας στο Πεπτικό μας

Κυστίτιδα- Συμπτώματα και Αντιμετώπιση

Bάνα Νικολαίδου

10 Λόγοι που η Αναπνοή σας Μυρίζει Άσχημα

a.alefragkis

Φυσικοί Τρόποι για να Ενισχύσετε τον Μεταβολισμό σας

a.alefragkis

Πως Μπορείτε να Ενεργοποιήσετε τον Μεταβολισμό σας

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ