Υγεία & Ομορφιά
Η βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή και εντοπίζεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά, όπως τα πορτοκάλια.
Διατροφή

Πώς η Βιταμίνη C Ωφελεί τον Οργανισμό σας

Η βιταμίνη C είναι μια από τις πιο απαραίτητες βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός, την οποία δεν παράγει μόνος του.

Η βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή, εντοπίζεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά, όπως τα πορτοκάλια, οι φράουλες, το ακτινίδιο, οι πιπεριές, το μπρόκολο και το σπανάκι και τα οφέλη της στην υγεία είναι εκπληκτικά.

Συμβάλλει στον έλεγχο της υπέρτασης

Η υπέρταση θέτει τις βάσεις για την εμφάνιση διάφορων καρδιοπαθειών.

Σύμφωνα με μελέτες η βιταμίνη C μειώνει την αρτηριακή πίεση στους υπερτασικούς αλλά και σε όσους δεν έχουν εμφανίσει ακόμα πρόβλημα.

Η πρόσληψη συμπληρώματος βιταμίνης C μπορεί να βοηθήσει στη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων που μεταφέρουν το αίμα από την καρδιά, κάτι που μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Πάντως δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν οι επιδράσεις της βιταμίνης C στην αρτηριακή πίεση είναι μακροπρόθεσμες και έτσι τα άτομα με υπέρταση δεν θα πρέπει να βασίζονται μόνο σε αυτήν για να την αντιμετωπίσουν.

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων

Η βιταμίνη C αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που δυναμώνει τη φυσική άμυνα του οργανισμού.

Τα αντιοξειδωτικά τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα προστατεύοντας τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες.

Όταν οι ελεύθερες ρίζες συσσωρεύονται, προκαλούν μια κατάσταση που ονομάζεται οξειδωτικό στρες, το οποίο έχει συνδεθεί με πολλές χρόνιες παθήσεις.

Διάφορες μελέτες δείχνουν ότι η πρόσληψη περισσότερης βιταμίνης C αυξάνει τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών στο αίμα κατά 30% συμβάλλοντας στη φυσική άμυνα του σώματος ώστε να καταπολεμά τις φλεγμονές.

Τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης C έχουν συνδεθεί με προβλήματα μνήμης.

Μειώνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος στο αίμα προλαμβάνοντας την ουρική αρθρίτιδα

Η ουρική αρθρίτιδα είναι ένα είδος αρθρίτιδας εξαιρετικά επώδυνο με κύριο χαρακτηριστικό τις φλεγμονές των αρθρώσεων κυρίως αυτές στα μεγάλα δάχτυλα των ποδιών.

Όσοι την εμφανίζουν, υποφέρουν από πρήξιμο και ξαφνικές κρίσεις πόνου.

Τα συμπτώματα εμφανίζονται όταν υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση ουρικού οξέος στο αίμα.

Το ουρικό οξύ είναι προϊόν μεταβολισμού από τον οργανισμό.

Όταν βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα μπορεί να αποκρυσταλλώνεται και να συσσωρεύεται στις αρθρώσεις.

Υπάρχουν αρκετές έρευνες που έχουν αποδείξει ότι η βιταμίνη C βοηθά στη μείωση του ουρικού οξέος στο αίμα.

Βοηθά στην πρόληψη της έλλειψης σιδήρου

Ο σίδηρος είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό που επιτελεί πολλές σημαντικές λειτουργίες στον οργανισμό.

Είναι απαραίτητος για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και τη μεταφορά οξυγόνου σε όλο το σώμα.

Τα συμπληρώματα βιταμίνης C βοηθούν στη βελτίωση της απορρόφησης σιδήρου από τη διατροφή.

Η βιταμίνη C βοηθά στη μετατροπή του σιδήρου που απορροφάται δύσκολα από το σώμα, όπως όταν προέρχεται από φυτικές πηγές, σε μια μορφή που απορροφάται πιο εύκολα.

Αυτό αφορά κυρίως όσους ακολουθούν χορτοφαγική ή vegan διατροφή και δε λαμβάνουν τις απαραίτητες ποσότητες σιδήρου από το κρέας.

Αν παρουσιάζετε πρόβλημα με τον σίδηρό σας, προσπαθήστε να αυξήσετε τα επίπεδα της ημερήσιας πρόληψης βιταμίνης C.

Τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

Ένας από τους κύριους λόγους που λαμβάνει κανείς συμπληρώματα βιταμίνης C είναι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού του συστήματος, καθώς η βιταμίνη C εμπλέκεται σε πολλές λειτουργίες του.

Ενισχύει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων που προστατεύουν από μολύνσεις και λοιμώξεις.

Επίσης, βοηθά τα λευκά αιμοσφαίρια να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, ενώ τα προστατεύει από βλάβες που μπορούν να τους προκαλέσουν οι ελεύθερες ρίζες.

Η βιταμίνη C αποτελεί απαραίτητο κομμάτι της άμυνας του οργανισμού.

Μεταφέρεται στην επιδερμίδα όπου μπορεί να δράσει ως αντιοξειδωτικό και να δυναμώσει την προστασία της από εξωτερικούς εισβολείς.

Προστατεύει τη μνήμη

Η άνοια είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει συμπτώματα αποδυναμωμένων γνωστικών ικανοτήτων που αφορούν κυρίως τη μνήμη.

Εμφανίζεται κυρίως σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας.

Οι έρευνες υποδεικνύουν ότι το οξειδωτικό στρες και οι φλεγμονές κοντά στον εγκέφαλο, στη σπονδυλική στήλη και στα νεύρα μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο άνοιας.

Τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης C έχουν συνδεθεί με προβλήματα μνήμης.

Διάφορες μελέτες αποδεικνύουν ότι τα άτομα με άνοια παρουσιάζουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροφές που Συμβάλλουν στην Παραγωγή Μελατονίνης Βοηθώντας στην Έλευση Ύπνου

d.tsagkrinos

5 Εύκολοι Τρόποι για να Εντάξουμε τα Φρούτα στην Καθημερινότητά μας

d.tsagkrinos

Ο Σημαντικός Ρόλος των Ωμέγα Λιπαρών στην Υγεία μας

yoadmin

Κοιλιακό Λίπος: Τρόφιμα που Πρέπει να Αποφεύγετε

4 Μύθοι που Πρέπει να Γνωρίζετε για το Νερό με Λεμόνι

d.tsagkrinos

Οι Λόγοι για να Πίνετε Τσάι Καθημερινά

Bάνα Νικολαίδου

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ