Υγεία & Ομορφιά
Image default
Αδυνάτισμα Δίαιτα

Κετογονική Δίαιτα – Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα

Η κετογονική δίαιτα προτείνεται σε όσους θέλουν να εξαφανίσουν το λίπος από το σώμα τους άμεσα και δραστικά.

Πριν επιλέξετε να την ακολουθήσετε όμως, θα πρέπει να μάθετε τι ακριβώς είναι και να ενημερωθείτε για την αποτελεσματικότητά της καθώς και για το πόσο ασφαλής είναι.

Στη δεκαετία του 1970, η κετογονική δίαιτα βρήκε εφαρμογή στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής είκοσι χρόνια αργότερα όταν η δίαιτα Atkins και οι διάφορες παραλλαγές της έπεισαν τον κόσμο πως οι υδατάνθρακες ευθύνονται για την πρόσληψη επιπλέον βάρους.

Πρόκειται για ένα διατροφικό πρόγραμμα που επικρατεί σε διάφορες εκδοχές εδώ και πολλά χρόνια.

​Τι περιλαμβάνει

Η κετογονική δίαιτα βασίζεται στην υψηλή κατανάλωση λιπαρών, ωφέλιμων ή μη, τα οποία καταλαμβάνουν τη θέση των υδατανθράκων.

Το 80% των ημερήσιων θερμίδων θα πρέπει να προέρχεται από φαγητά όπως το κόκκινο κρέας, τα αλλαντικά, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, το βούτυρο, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, τα φυτικά έλαια και το αβοκάντο.

Συμπληρωματικά σε όλα αυτά χρειάζεται περίπου ένα γραμμάριο πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους.

Επομένως, κυρίως λίπη και πρωτεΐνη συνθέτουν το καθημερινό μενού του κετογονικού μοντέλου.

Από την κετογονική δίαιτα απουσιάζουν τα δημητριακά, τα όσπρια, τα λαχανικά και τα φρούτα με εξαίρεση μικρές ποσότητες από σπανάκι, μπρόκολο, κολοκυθάκια, σπαράγγια, κρεμμύδι, πιπεριές, μανιτάρια και κάποια είδη μούρων.

Η κατανάλωση αβοκάντο επιτρέπεται στην κετογονική δίαιτα.

Πλεονεκτήματα

Η κετογονική διατροφή στερεί από τον οργανισμό τους υδατάνθρακες που είναι η πολυτιμότερη πηγή ενέργειας.

Από την άλλη, ο ανθρώπινος οργανισμός έχει μάθει να επιβιώνει σε δύσκολες συνθήκες και κάπως έτσι στρέφεται στο αποθηκευμένο λίπος για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα καύσιμα.

Η διαδικασία αυτή ονομάζεται κέτωση, καθώς η διάσπαση του λίπους οδηγεί στη δημιουργία απλών μορίων ενέργειας που ονομάζονται κετόνες.

Ανάλογα με τον οργανισμό, χρειάζονται 3-4 ημέρες μέχρι τα κύτταρα να μάθουν να χρησιμοποιούν τις κετόνες ως βασική πηγή ενέργειας.

Έτσι η κετογονική δίαιτα οδηγεί σε γρήγορη απώλεια βάρους, μειώνοντας το αίσθημα της πείνας και προκαλώντας κορεσμό.

Ταυτόχρονα ενισχύει την απώλεια λιπώδους ιστού, αλλά όχι μυϊκού.

Τέλος, συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.

Μειονεκτήματα

Ο αποκλεισμός των υδατανθράκων από τη διατροφή έχει κάποιο κόστος.

Η κετογονική δίαιτα μπορεί να είναι πολλά υποσχόμενη, όμως χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή της.

Κι αυτό επειδή η απουσία υδατανθράκων οδηγεί όχι μόνο σε σημαντικές ελλείψεις βιταμινών και ιχνοστοιχείων, αλλά και σε μειωμένη ενέργεια και πονοκεφάλους.

Συνέπεια της έλλειψης φυτικών ινών στον οργανισμό από τα φρούτα και τα λαχανικά είναι η δυσκοιλιότητα.

Η αυξημένη κατανάλωση μη ωφέλιμων λιπαρών μπορεί να αυξήσει τα τριγλυκερίδια και την κακή χοληστερόλη με άμεσο αντίκτυπο στην υγεία της καρδιάς και του συκωτιού.

Τέλος, η αυξημένη κατανάλωση πρωτεΐνης επιβαρύνει την υγεία των νεφρών, τα οποία πρέπει να τη μεταβολίσουν.

Συμπερασματικά, η κετογονική δίαιτα δεν είναι αποτελεσματικότερη από άλλα διατροφικά μοντέλα σε βάθος του χρόνου.

Έτσι, όποιος δεν επιθυμεί μια προσωρινή ή γρήγορη απώλεια κιλών, η κετογονική δίαιτα δεν έχει κάτι παραπάνω να του προσφέρει.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H Αλήθεια για το Νερό με Λεμόνι

yoadmin

Η Σωστή Διατροφή πριν την Άθληση

yoadmin

Πώς Συνδέεται ο Σίδηρος με την Απώλεια Βάρους

Αδυνάτισμα – Ποιες Είναι οι Επικίνδυνες Δίαιτες και πώς Απειλούν την Υγεία

d.tsagkrinos

Ποια Είναι η Κατάλληλη Διατροφή Κατά του Άγχους και της Κατάθλιψης;

yoadmin

Πώς να Χάσετε Βάρος Όταν δεν Έχετε Χρόνο για να Οργανωθείτε

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ