Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Φαγητό Μετά τις 8 το Βράδυ – Τελικά Πόσο Παχαίνει;

To πόσο αργά μπορεί να τρώει κάποιος που θέλει να διατηρεί ένα υγιές βάρος είναι αμφιλεγόμενο θέμα καθώς ορισμένες μελέτες έχουν βρει ότι αυτό  μπορεί να προσθέτει κιλά και άλλες πως όχι.

Κάτι που ακούμε πολύ συχνά είναι πως εάν θέλουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας σε φυσιολογικά επίπεδα, πρέπει να αποφεύγουμε το φαγητό μετά τις 8 το βράδυ.

Κατά πόσο όμως ισχύει αυτό;

To πόσο αργά μπορεί να τρώει κάποιος που θέλει να διατηρεί ένα υγιές βάρος είναι αμφιλεγόμενο θέμα καθώς ορισμένες μελέτες έχουν βρει ότι αυτό  μπορεί να προσθέτει κιλά και άλλες πως όχι.

Μια νέα μελέτη που έγινε από ερευνητές της Χιλής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνδρες και οι γυναίκες που τρώνε αργά το βραδινό τους, έχουν κατά μέσον όρο 5 εκατοστά μεγαλύτερη περίμετρο μέσης από ότι οι συνομήλικοί τους που δειπνούν νωρίς.

Για τις γυναίκες, η διαφορά αυτή αντιστοιχεί σε μέγεθος ρούχων δύο νούμερα μεγαλύτερο.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το φαινόμενο οφείλεται στο ότι ο άνθρωπος είναι εγγενώς «ρυθμισμένος» να χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια (θερμίδες) την ημέρα, ενώ μετά τη δύση του ηλίου ο μεταβολισμός επιβραδύνεται διότι ο οργανισμός ετοιμάζεται για ύπνο.

Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι ελαττώνεται ο ρυθμός επεξεργασίας των τροφίμων και έτσι όσοι κάνουν μεγάλα γεύματα το βράδυ δεν ξοδεύουν τις θερμίδες με αποτέλεσμα να παχαίνουν.

Στη νέα μελέτη συμμετείχαν περίπου 5.500 άτομα.

Κάτι που ακούμε πολύ συχνά είναι πως εάν θέλουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας σε φυσιολογικά επίπεδα, πρέπει να αποφεύγουμε το φαγητό μετά τις 8 το βράδυ.

Όσα συνήθιζαν να τρώνε το τελευταίο κύριο γεύμα της ημέρας μετά τις 8 το βράδυ είχαν Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) υψηλότερο κατά 0,5 βαθμούς, κατά μέσον όρο.

Για μία γυναίκα ύψους 1,60 μέτρα η διαφορά αυτή αντιστοιχεί σε σχεδόν 1,5 κιλό.

Αυτό συμβαίνει διότι το βιολογικό ρολόι του ανθρώπινου οργανισμού παράγει στη διάρκεια της ημέρας τα υψηλότερα επίπεδα ενζύμων και ορμονών που ρυθμίζουν την όρεξη.

Επομένως, η καλύτερη συμβουλή προς όποιον θέλει να αδυνατίσει ή να διατηρήσει υπό έλεγχο το βάρος του είναι να τρώει ένα πολύ καλό πρωινό και μεσημεριανό, και το απόγευμα μόνο ένα σνακ.

Να σημειωθεί ότι ενώ παραδοσιακά οι διατροφολόγοι έλεγαν ότι το μόνο που έχει σημασία για το σωματικό βάρος είναι η ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι έχει σημασία και η ώρα που τρώμε, ανεξάρτητα από την καταναλισκόμενη ποσότητα.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που μοντέλα διατροφής όπως η διαλειμματική νηστεία, τα οποία δίνουν βάση στην ώρα που καταναλώνεται ένα τρόφιμο παρά στην ποσότητά του, κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

5 Τροφές – Σύμμαχοι στην Καλύτερη Όραση

a.alefragkis

Τι Συμβαίνει στο Σώμα μας Όταν δεν Πίνουμε Αρκετό Νερό

a.alefragkis

Γνωρίστε την Ωμοφαγική Διατροφή

a.alefragkis

Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια και Διατροφή

a.alefragkis

Πώς να Αποτοξινώσετε τον Οργανισμό σας Ξεκινώντας από τη Διατροφή

a.alefragkis

Το Σκόρδο και οι Μοναδικές του Ιδιότητες για την Υγεία

a.alefragkis

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ