Υγεία & Ομορφιά
Image default
Gold Δίαιτα Διατροφή Καρδιά Υγεία

Υψηλή Χοληστερόλη: Συμπτώματα και Διατροφή

Αν και η χοληστερόλη είναι ένα απαραίτητο συστατικό για το σώμα, όταν τα επίπεδά της υπερβαίνουν τις κανονικές τιμές ο κίνδυνος για καρδιαγγειακά προβλήματα αυξάνεται.

Είναι λοιπόν σημαντικό, να γνωρίζουμε τα συμπτώματα της υπερβολικής χοληστερόλης, και ποια τρόφιμα να εντάξουμε στη διατροφή μας, προκειμένου να διατηρήσουμε φυσιολογικά τα επίπεδά της στο αίμα.

Ποια είναι τα συμπτώματα

Η υψηλή χοληστερόλη στο αίμα είναι δύσκολο να εντοπιστεί χωρίς να γίνει εξέταση αίματος.

Ωστόσο, ο πόνος στο στήθος είναι ένα σύμπτωμα που συχνά σχετίζεται με υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και μπορεί να αποτελέσει ένα στοιχείο που θα μας προειδοποιήσει.

Πράγματι, σε περίπτωση περίσσειας χοληστερόλης, το λίπος που συσσωρεύεται στις αρτηρίες μπορεί να αποτρέψει τη διέλευση του αίματος και να δημιουργήσει συμπτώματα όπως πόνο στο στήθος.

Αυτό είναι συχνά ένα σημάδι στηθάγχης, που μπορεί τελικά να οδηγήσει σε έμφραγμα του μυοκαρδίου.

Θα πρέπει επίσης, να δώσετε προσοχή σε άλλα συμπτώματα, όπως σοβαρή κόπωση, δύσπνοια, σφίξιμο στο στήθος και πολύ άγχος.

Η περίσσεια χοληστερόλης μπορεί επίσης να προωθήσει εγκεφαλικά αγγειακά ατυχήματα, εάν τα τοιχώματα των αρτηριών στον εγκέφαλο είναι αυτά που επηρεάζονται από την εναπόθεση λίπους.

Σε αυτήν την περίπτωση, τα πρώτα συμπτώματα που πρέπει να προσέξετε είναι η απώλεια δύναμης και ευαισθησίας στα άκρα, ή ακόμα και στο πρόσωπο, η δυσκολία στην ομιλία ή στο συντονισμό των κινήσεων, η ζάλη ή θολή όραση.

Όλα αυτά τα σημάδια είναι προσωρινά, αλλά θα πρέπει να τους δείξετε την ανάλογη προσοχή και να απευθυνθείτε σε κάποιον γιατρό, προκειμένου να σας συμβουλεύσει για τα επόμενά σας βήματα.

Ωστόσο, μόνο μια εξέταση αίματος μπορεί να ανιχνεύσει την υψηλή χοληστερόλη, η οποία φυσικά αντιμετωπίζεται καλύτερα πριν εμφανιστούν τα συμπτώματα.

Ποια τρόφιμα να προτιμήσετε

Η διατροφή με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη είναι η θεραπεία πρώτης γραμμής.

Κατά γενικό κανόνα, η καθημερινή κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών πρέπει να αποτελεί τη βάση μιας δίαιτας που μειώνει τη χοληστερόλη.

Ωστόσο, ορισμένα φρούτα όπως το μήλο ή το αβοκάντο έχουν επιπλέον θεραπευτικές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.

Ορισμένα δημητριακά και ξηροί καρποί, όπως πίτουρο σίτου και κάσιους, μπορούν επίσης να καταναλωθούν ως μέρος μιας διατροφής με στόχο τη μείωση της χοληστερόλης, επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καλή χοληστερόλη.

Όσον αφορά τα ζωικά προϊόντα, τα λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα (κρέμα γάλακτος, βούτυρο) και τα κόκκινα λιπαρά κρέατα πρέπει να είναι περιορισμένα.

Είναι καλό να προτιμώνται τα ψάρια.

Τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, σκουμπρί, σολομός κ.λπ.) περιέχουν συγκεκριμένα ακόρεστα λιπαρά οξέα που προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Τέλος, συνιστάται η κατανάλωση φυτικών ελαίων όπως το ελαιόλαδο, το κραμβέλαιο ή το αραβοσιτέλαιο που περιέχουν λιπαρά οξέα καλύτερης ποιότητας.

Μειώστε τη χοληστερόλη βελτιώνοντας τον τρόπο ζωής σας

Για να δείτε το πλήρες περιεχόμενο, παρακαλούμε συνδεθείτε/εγγραφείτε δωρεάν στα "Gold" μέλη και θα έχετε πλήρη και συνεχή πρόσβαση σε όλα τα άρθρα. Επίσης, θα λαμβάνετε το εβδομαδιαίο μας newsletter με ενημερωτικές πληροφορίες για την υγεία και την ομορφιά!

Παρακαλώ συνδεθείτε:

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συχνές Ερωτήσεις των Ασθενών για τη Γρίπη και οι Κατάλληλες Απαντήσεις

Πρωινός Καφές: Ποτέ με Άδειο Στομάχι!

yoadmin

Αυγά: Χοληστερίνη και Καρδιακή Ανεπάρκεια

yoadmin

Υγιεινοί Τρόποι να Συμπεριλάβετε τη Ζάχαρη στη Διατροφή σας

d.tsagkrinos

Πώς Δρουν τα Αποσυμφορητικά και οι Ενεργοποιητές Μεταβολισμού στην Απώλεια Βάρους

Μύθοι και Αλήθειες για την Ψωρίαση

Editor6 pharma

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ