Υγεία & Ομορφιά
Ομορφιά Σώμα

Ξαναβρείτε τη Σιλουέτα σας Μετά τη Γέννα

Εννέα υπέροχοι μήνες πέρασαν και η «εποχή που τρώγατε για δύο», όπως λένε κάποιοι, τελείωσε.

Πώς, όμως, θα χάσετε τα παραπάνω κιλά, μετά την εγκυμοσύνη; Σε αυτό το άρθρο θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές για να πετύχετε μια υγιή και ασφαλή απώλεια βάρους.

Ξαναβρείτε τη Σιλουέτα σας Μετά τη Γέννα.

Η γέννηση του μωρού είναι ένα θαυμάσιο γεγονός, ιδιαίτερα, για τη γυναίκα, όμως αργά ή γρήγορα είναι βέβαιο πως θα αναζητήσει «την παλιά σιλουέτα και τα παλιά της ρούχα». Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού, το σώμα και οι ορμόνες της υφίστανται πολυάριθμες και ποικίλες αλλαγές.

Αποτέλεσμα όλων αυτών μπορεί να είναι τα λεγόμενα «σημάδια» μετά τη γέννηση του μωρού. Τέτοια σημάδια είναι οι ραγάδες, μερικά παραπάνω κιλά, τα κόκκινα στίγματα και οι πανάδες.

Εξαιτίας όλων αυτών των μεταβολών, οι μαμάδες δυσκολεύονται να αποδεχτούν το σώμα τους μετά τη γέννα. Η καθημερινότητα αλλάζει δραματικά και πιθανότατα να μην νιώθουν ψυχολογικά έτοιμες για να κάνουν δίαιτα.

  • Δώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας και θα ξαναβρείτε τη σιλουέτα σας και την αυτοπεποίθησή σας, αρκεί να φροντίζετε σωστά τον εαυτό σας.
  • Δεν θα πρέπει να νιώθετε πίεση για να επανέλθετε γρήγορα στην προηγούμενη σιλουέτα σας, διότι μπορεί να βάλετε σε κίνδυνο τόσο τη δική σας υγεία, όσο και του μωρού.

Στόχος: πρόγραμμα και σωστή διατροφή

Βάλτε πρόγραμμα και οργάνωση στη νέα σας ζωή, σύμφωνα με το ωράριο του μωρού, ώστε να έχετε χρόνο για όλα, αλλά και για τον εαυτό σας. Καθορίστε τις ώρες που θα μαγειρεύετε, θα κάνετε τις δουλειές, θα αθλείστε, θα ξεκουράζεστε, θα ταΐζετε και θα κάνετε μπάνιο το μωρό σας.

Ένα σωστό, υγιεινό και πλούσιο πρόγραμμα διατροφής θα σας βοηθήσει αρκετά να καλύψετε τις ανάγκες σας και να έχετε μια σταθερή απώλεια βάρους. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, εντάξτε τρία υγιεινά και ισορροπημένα γεύματα. Πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό. Φυσικά, προτιμήστε τροφές και συνταγές με βάση τα λευκά κρέατα, τα ψάρια και τα πράσινα λαχανικά.

Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε τουλάχιστον 1,5 με 2 λίτρα νερό την ημέρα. Αποφύγετε τις μη ισορροπημένες δίαιτες, οι οποίες, μπορεί να στερήσουν από το σώμα σας θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αναπληρώσει τα αποθέματά του.

Στόχος: πρόγραμμα και σωστή διατροφή.

Όχι στα τσιμπολογήματα

Κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορείτε να έχετε 3-4 μικρά γεύματα σε σνακ ενδιάμεσα των τριών βασικών σας γευμάτων. Π.χ. φρούτα, λαχανικά, γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, δημητριακά ολικής άλεσης. Αποφύγετε τρόφιμα που έχουν πολλές θερμίδες και λίγα θρεπτικά συστατικά, όπως είναι τα γλυκά και τα τηγανιτά.

Ο αθλητισμός μετά την εγκυμοσύνη

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα ή σωματική άσκηση, επικοινωνήστε πρώτα με τον γιατρό σας. Η καλύτερη περίοδος είναι δυο έως τρεις μήνες μετά τον τοκετό, όταν αρχίσετε να ανακτάτε τις δυνάμεις σας. Συνήθως, οι γυναίκες που έχουν φυσιολογικό τοκετό μπορούν να ξεκινήσουν την άσκηση λίγες εβδομάδες μετά τον τοκετό, ενώ οι γυναίκες που γέννησαν με καισαρική τομή χρειάζονται περισσότερο χρόνο.

Εάν ήσασταν αθλητικοί τύποι πριν από την εγκυμοσύνη, η αποκατάσταση πρέπει να είναι ομαλή, διότι το σώμα σας έχει ταλαιπωρηθεί και δεν θα μπορείτε άμεσα να κάνετε το ίδιο πρόγραμμα όπως παλιά. Βάλτε ρεαλιστικούς στόχους και θα τα καταφέρετε!

Το γρήγορο περπάτημα και το κολύμπι συνιστώνται ιδιαίτερα για νέες μητέρες. Εντάξτε και το μωρό σας στο πρόγραμμα, π.χ. για να συνδυάσετε το περπάτημα με τη βόλτα με το καρότσι ή να χορέψετε μαζί του στο σπίτι. Το μυστικό, όμως, είναι να ασκείστε λίγο και συχνά. Βάλτε στόχο να αθλείστε για αρχή 10’ και να φτάσετε στα 30‘ τρεις φορές την εβδομάδα.

Κάντε μασάζ και φροντίστε τον εαυτό σας

Ο καλύτερος τρόπος να έχετε ευεργετικά αποτελέσματα ενάντια στην κυτταρίτιδα και την απώλεια ελαστικότητας του δέρματος, είναι να συνδυάζετε την άσκηση μαζί με καθημερινό μασάζ για λίγα λεπτά, χρησιμοποιώντας μία εξειδικευμένη κρέμα ή λάδι με ενισχυμένα συστατικά σύσφιξης (όπως είναι η καφεΐνη ή η βιταμίνη Ε), και θα δείτε ακόμα πιο δραστικό αποτέλεσμα.

Να είστε υπομονετικές

Αυτή είναι ίσως η πιο σημαντική και χρήσιμη συμβουλή για τη συγκεκριμένη περίοδο της γυναίκας: δώστε στον εαυτό σας χρόνο! Όπως χρειάστηκαν 9 μήνες για να αποκτήσετε το μωράκι σας έτσι πρέπει να θυμάστε πως θα χρειαστούν 9 ή και περισσότεροι μήνες για να επανέλθει η σιλουέτα σας. Σε περίπτωση που νιώσετε ότι δεν τα καταφέρνετε ή χρειάζεστε βοήθεια, μη διστάσετε να συμβουλευτείτε έναν ειδικό διατροφολόγο!

Αριστείδης Κούνας, Φαρμακοποιός
www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κρέμα, Λοσιόν, Βάλσαμο, Λάδι: Τι να Διαλέξω;

yoadmin

Τα Ναι και τα Όχι της Καλοκαιρινής Αποτρίχωσης

Φυσικά Καλλυντικά με Κερί Μέλισσας

Η Φροντίδα του Δέρματος τον Χειμώνα

yoadmin

Η Καθυστέρηση της Εμφάνισης Ρυτίδων Είναι Δυνατή!

8 Συμβουλές για να Αναδείξετε τα Πόδια σας

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ