Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Τι να Τρώτε Όταν Κάνει Κρύο

Ένας χρήσιμος τρόπος για να αντιμετωπίσετε το πολύ κρύο κατά τους χειμερινούς μήνες εκτός από τα ζεστά ρούχα και τη θέρμανση είναι η κατανάλωση εκείνων των τροφών που βοηθούν το σώμα να ανεβάσει την εσωτερική του θερμοκρασία κατά τη διαδικασία της πέψης.

Αυτό σημαίνει ότι για να χωνευτούν αυτές οι τροφές πρέπει να παραχθεί θερμότητα.

Σε γενικές γραμμές, όποια τροφή και να καταναλώσει κανείς ενεργοποιείται η παραγωγή θερμότητας, γίνεται δηλαδή θερμογένεση.

Όμως, κάποια τρόφιμα προκαλούν μεγαλύτερη θερμογένεση από κάποια άλλα, επομένως έχει σημασία ποιες τροφές επιλέγει κανείς ως καύσιμο για να ζεσταθεί.

Τη μεγαλύτερη θερμογένεση προκαλούν οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες και την ελάχιστη το λίπος.

Γι’ αυτό οι ζεστές σούπες είναι η ιδανική επιλογή για τις κρύες μέρες.

Οι ζεστές, σπιτικές σούπες είναι ελαφριές για το στομάχι και νόστιμες, ενώ προσφέρουν στον οργανισμό τα συστατικά που χρειάζεται για να αντεπεξέλθει, αφού έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και είναι πλούσιες σε βιταμίνες ανάλογα με τα συστατικά που περιέχουν.

Οι κλασικές ζεστές σούπες μπορεί να έχουν ως βάση τους κάποιο είδος κρέατος ή ψαριού, λαχανικά, όπως μπρόκολο, κολοκύθι, καρότο, λάχανο, πατάτα, και όσπρια όπως φακές ή ρεβίθια ή μανιτάρι, πράσο και άλλα.

Σούπα είναι και η παραδοσιακή φασολάδα.

Ανάλογα με το πόσο ελαφριά θέλετε να είναι η σούπα σας μπορείτε να προσθέσετε κάποιο άμυλο, όπως ρύζι, φιδέ, πλιγούρι, κουσκούς ή τραχανά.

Αν δε σας αρέσουν οι σούπες, μια εναλλακτική είναι η αχνιστή μακαρονάδα από ζυμαρικά ολικής άλεσης συνδυασμένη με λίγη πρωτεΐνη, όπως τυρί χαμηλών λιπαρών, ψάρι ή θαλασσινά.

Οι ζεστές σούπες είναι η ιδανική επιλογή για τις κρύες μέρες.

Από τη λίστα δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα καυτερά μπαχαρικά που ζεσταίνουν άμεσα το σώμα, όπως το μαύρο πιπέρι, το πιπέρι καγιέν, το τσίλι, το μπούκοβο, το τζίντζερ και το σκόρδο.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε, όπως οι ελιές, το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύουν από το κρυολόγημα.

Ακόμη τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν συμπυκνωμένες πηγές ενέργειας, άριστης ποιότητας και υψηλής διατροφικής αξίας, που ως ενδιάμεσο σνακ παρέχουν ενέργεια ενώ προστατεύουν από το κρύο.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε τη συμβολή της βιταμίνης C, την οποία θα προσλάβετε από την κατανάλωση φρούτων, όπως τα πορτοκάλια, τα ακτινίδια, το γκρέιπφρουτ και οι φράουλες και λαχανικών όπως το μπρόκολο και οι πιπεριές.

Επιπλέον, χρειάζεστε ψευδάργυρο που μπορείτε να βρείτε στα οστρακοειδή και στους ξηρούς καρπούς όπως τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και τα καρύδια, και μαγνήσιο που υπάρχει στη μπανάνα και το σπανάκι, το οποίο προστατεύει από την αφυδάτωση που προκαλεί στο δέρμα ο ξηρός αέρας των κλιματιστικών.

Πιο άμεσα αποτελέσματα για την αντιμετώπιση του κρύου δίνουν τα ροφήματα.

Ένα φλιτζάνι αχνιστού καφέ, μια κούπα τσάι με λίγο μέλι, ροφήματα από βότανα όπως το φασκόμηλο, το τίλιο ή το χαμομήλι προσφέρουν στο οργανισμό τα πολύτιμα αντιοξειδωτικά τους συστατικά εκτός από την απόλαυση.

Τέλος, τις ημέρες που κάνει πολύ κρύο, καλό είναι να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα, ώστε ο οργανισμός σας να μη σταματά να κάνει καύσεις και να λειτουργεί σε πιο υψηλούς ρυθμούς ώστε να κρατά τον μεταβολισμό ενεργό.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροφές που Συμβάλλουν στην Παραγωγή Μελατονίνης Βοηθώντας στην Έλευση Ύπνου

d.tsagkrinos

Νερό με Τζίντζερ – Τα Οφέλη και οι Πιθανές Παρενέργειές του για την Υγεία

d.tsagkrinos

Αντιμετωπίστε τη Σιδηροπενική Αναιμία Φυσικά

d.tsagkrinos

Τα Οφέλη που Έχει η Καρύδα στην Υγεία σας και πώς Μπορείτε να την Καταναλώσετε

d.tsagkrinos

Χουρμάδες – Ποια τα Οφέλη τους για την Υγεία

d.tsagkrinos

Αυτές Είναι οι Δημοφιλέστερες Vegan Τροφές

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ