Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Αποξηραμένα Φρούτα – Ποια Είναι τα πιο Θρεπτικά

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι η καλύτερη επιλογή αν θέλετε ένα εύκολο και υγιεινό σνακ που θα είναι ταυτόχρονα και γλυκό.

Ταιριάζουν υπέροχα με το γιαούρτι.

Τα αποξηραμένα φρούτα δεν περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα και ταυτόχρονα είναι και πολύ θρεπτικά.

Πρόκειται ουσιαστικά για ωμά φρούτα που έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία μέσω μεθόδων αποξήρανσης για να τους αφαιρεθεί το νερό.

Με αυτήν τη διαδικασία το φρούτο συρρικνώνεται και γίνεται μια μπουκιά χωρίς όμως να έχει χάσει τα θρεπτικά της στοιχεία.

Οι σταφίδες αποτελούν το παλαιότερο είδος αποξηραμένου φρούτου, ενώ τώρα βλέπουμε μια μεγάλη ποικιλία που περιλαμβάνει δαμάσκηνα, σύκα, βερίκοκα, φράουλες, ακτινίδια, κάποια είδη μούρων, χουρμάδες, μπανάνες και άλλα πολλά.

Τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να διατηρηθούν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τα φρέσκα φρούτα και δε χρειάζονται ψυγείο.

Περιέχουν περίπου την ίδια ποσότητα θρεπτικών συστατικών με τα φρέσκα φρούτα.

Τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν σχεδόν τέσσερις φορές τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες και τα μέταλλα των φρέσκων φρούτων.

Όμως, υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάποιες βιταμίνες, όπως η βιταμίνη C, της οποίας η περιεκτικότητα μειώνεται σημαντικά όταν το φρούτο αποξηραίνεται.

Γενικά πάντως, τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών και αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών, μάλιστα είναι πλούσια σε πολυφαινόλες.

Γνωρίστε τα πιο δημοφιλή από αυτά.

Σταφίδες

Πρόκειται για το πιο διαδεδομένο είδος αποξηραμένου φρούτου.

Μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης περιορίζοντας έτσι την εκδήλωση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Οι σταφίδες δεν περιέχουν καθόλου λιπαρά και μπορούν να προστεθούν σε πολλά γλυκά και αλμυρά πιάτα.

Οι σταφίδες δεν περιέχουν καθόλου λιπαρά και μπορούν να προστεθούν σε πολλά γλυκά και αλμυρά πιάτα.

Δαμάσκηνα

Τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλιο, βήτα καροτίνη και βιταμίνη Κ.

Είναι πασίγνωστα για την έντονα καθαρτική τους ιδιότητα.

Αυτό συμβαίνει λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες και ενός σακχάρου, της σορβιτόλης.

Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα όταν καταναλώνονται τακτικά ρυθμίζουν το πεπτικό σύστημα και την εντερική λειτουργία αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά τη δυσκοιλιότητα.

Χουρμάδες

Οι χουρμάδες αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών, καλίου, σιδήρου και άλλων φυτικών ουσιών.

Έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό αντιοξειδωτικών μειώνοντας δραστικά τις οξειδωτικές βλάβες στον οργανισμό.

Βερίκοκα

Τα βερίκοκα παρέχουν σχεδόν το μισό της ημερήσιας ανάγκης σε βιταμίνη Α και αποτελούν πολύ καλή πηγή καλίου, βιταμίνης Ε και χαλκού.

Η βιταμίνη Ε, όπως και οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α και C, είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των κυττάρων από βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες επιταχύνοντας τη διαδικασία της γήρανσης.

Σύκα

Το σύκο είναι πολύ ιδιαίτερο ως αποξηραμένο φρούτο επειδή δε χάνει ένα μεγάλο κομμάτι της διατροφική του αξίας όση επεξεργασία και να υποστεί κατά την αποξήρανση.

Τα σύκα περιέχουν υψηλές ποσότητες ασβεστίου, καλίου, μαγνησίου και φυτικών ινών και θεωρούνται υπερτροφή.

Παπάγια

Δεν ευδοκιμεί ιδιαίτερα στην Ελλάδα, αλλά μαζί με το δαμάσκηνο είναι ιδανική λύση για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Επιπλέον, βοηθά στην πέψη και στην απορρόφηση των πρωτεϊνών, των υδατανθράκων και των καλών λιπαρών από τον οργανισμό.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτοί Είναι οι Λόγοι που Πρέπει να Τρώτε Μέλι Καθημερινά

d.tsagkrinos

5 Υπερτροφές Κατάλληλες για Ένα Πρωινό Γεμάτο Ενέργεια

d.tsagkrinos

Υψηλή Χοληστερόλη: Συμπτώματα και Διατροφή

Ζάχαρη Καρύδας – Ποιες Είναι οι Διαφορές της από την Λευκή Ζάχαρη

d.tsagkrinos

Τα Φρούτα του Καλοκαιριού και η Θρεπτική τους Αξία

d.tsagkrinos

Είναι το Γάλα Ωφέλιμο για την Υγεία των Ενηλίκων;

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ