Υγεία & Ομορφιά
Η πλάκα παράγει οξέα που βλάπτουν το σμάλτο των δοντιών προκαλώντας τερηδόνα και ουλίτιδα.
Διατροφή Στοματική Φροντίδα

Τερηδόνα – Οι Τροφές που Προστατεύουν τα Δόντια

Το τακτικό και σωστό βούρτσισμα των δοντιών και η χρήση οδοντικού νήματος συμβάλλουν στην καλή υγεία τους συμπληρωματικά με την ετήσια επίσκεψη στον οδοντίατρο.

Το βούρτσισμα και το νήμα απομακρύνουν τα υπολείμματα της ζάχαρης και άλλων τροφών από τα δόντια, τα οποία όταν παραμένουν σχηματίζουν σιγά σιγά την οδοντική πλάκα.

Η πλάκα παράγει οξέα που βλάπτουν το σμάλτο των δοντιών προκαλώντας τερηδόνα και ουλίτιδα.

Εκτός από τα παραπάνω προληπτικά μέτρα, οι ειδικοί της στοματικής υγείας εκτός από τη φροντίδα των δοντιών, συστήνουν και ορισμένες τροφές που έχουν την ιδιότητα να διατηρούν τη στοματική υγεία σε καλά επίπεδα.

Σκληρές και τραγανές τροφές

Μπορεί να φοβάστε να δαγκώσετε ή να μασήσετε σκληρές τροφές φοβούμενοι μη σπάστε τα δόντια σας.

Όμως χρειάζεται να μασάτε γερά τροφές όπως τα καρότα, τα μήλα, τα αγγούρια και όσες άλλες χρειάζονται γερές δαγκωματιές γιατί διαφορετικά τα δόντια αδρανούν.

Χρειάζεται όμως και για έναν ακόμα λόγο.

Τέτοιες τροφές μπλοκάρουν την οδοντική πλάκα και λειτουργούν ως μηχανισμοί καθαρισμού.

Έτσι αντί να παραμένουν στο στόμα βακτήρια, παρασύρονται και απομακρύνονται από τα δόντια.

Αυγά

Τα αυγά είναι πλούσια σε βιταμίνη D και βοηθούν στην καταπολέμηση της τερηδόνας.

Η βιταμίνη D ενισχύει τη διαδικασία ανάπτυξης των δοντιών και τους μηχανισμούς προστασίας τους.

Κράνμπερι

Τα μήλα και τα κράνμπερι είναι τροφές που συμβάλλουν στην πρόληψη της τερηδόνας.

Τα κράνμπερι περιέχουν πολυφαινόλες που εμποδίζουν την πλάκα από το να κολλήσει στα δόντια κι έτσι μειώνεται ο κίνδυνος τερηδόνας.

Προσοχή χρειάζεται στην κατανάλωση κατεψυγμένων κράνμπερι, τα οποία περιέχουν επιπλέον ζάχαρη.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α.

Η βιταμίνη Α ρυθμίζει το pH του στόματος κι έτσι προλαμβάνει τη φθορά των δοντιών.

Οι γλυκοπατάτες είναι μια τροφή πλούσια και σε άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως το κάλιο που προσφέρει κι άλλα οφέλη στον οργανισμό.

Γιαούρτι

Το σκέτο γιαούρτι χωρίς πρόσθετα συστατικά, δηλαδή ζάχαρη, φρούτα ή άλλα συντηρητικά αποτελεί ένα υγιεινό πρωινό ή ένα εξαιρετικό σνακ.

Περιέχει καζεΐνη και ασβέστιο που είναι δύο συστατικά που ενδυναμώνουν το σμάλτο των δοντιών.

Τυρί

Το τυρί περιέχει υψηλά επίπεδα φωσφορικού άλατος και ασβέστιο που ενδυναμώνουν φυσικά τα δόντια και τα οστά.

Το τυρί επίσης βοηθά στην εξισορρόπηση του pH του στόματος που συνεπάγεται λιγότερα βλαβερά οξέα και μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης τερηδόνας.

Βούτυρο

Το βούτυρο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β12.

Η βιταμίνη Β12 είναι πολύτιμη γιατί μπορεί να αντιμετωπίσει τις πληγές του στόματος και να τονώσει την υγεία των ούλων.

Η βιταμίνη Β12 καταπολεμά και την περιοδοντίτιδα.

Υπάρχουν κι άλλες τροφές που περιέχουν επαρκείς ποσότητες Β12, όπως το τυρί, η σόγια και το ρύζι.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

5 Λόγοι για να Εντάξετε τα Καρύδια στη Διατροφή σας

yoadmin

Γιατί Πρέπει να Τρώτε Φράουλες

Οι Τροφές που μας Ζεσταίνουν τον Χειμώνα

Bάνα Νικολαίδου

Οι πιο Ανθυγιεινές Τροφές που Πρέπει να Βγάλετε από τη Διατροφή σας

d.tsagkrinos

Επίπεδη Κοιλιά στην Παραλία

yoadmin

Πώς θα Αποφύγετε τη Γλουτένη – Video

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ