Υγεία & Ομορφιά
Κολοκυθόσπορος και οφέλη
Διατροφή Υγεία

Τα Οφέλη του Κολοκυθόσπορου στην Υγεία

Ο κολοκυθόσπορος είναι μια πολύτιμη τροφή που μπορεί να καταναλωθεί ως σνακ, το γνωστό σε όλους πασατέμπο, ενώ νοστιμίζει και τις σαλάτες.

Είναι προτιμότερο να καταναλώνεται μη αλατισμένος.

Τα οφέλη του στην υγεία του ανθρώπινου οργανισμού ποικίλουν.

Γενικά οφέλη

Περίπου ένα τέταρτο του φλιτζανιού κολοκυθόσπορος περιέχει σχεδόν τη μισή από τη συνιστώμενη ημερήσια δόση μαγνησίου για έναν ενήλικα.

Ο κολοκυθόσπορος στη διατροφήΤο μαγνήσιο συμβάλλει σε πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού, στη σύνθεση του RNA και του DNA, στη χαλάρωση των μυών, στον ομαλό καρδιακό ρυθμό, στον ομαλό σχηματισμό των οστών και των δοντιών, στον ξεκούραστο ύπνο, στη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων και στη σωστή λειτουργία του εντέρου.

Το μαγνήσιο ωφελεί την αρτηριακή πίεση και συμβάλλει στην πρόληψη μιας ξαφνικής ανακοπής, των καρδιακών προσβολών και των εγκεφαλικών επεισοδίων.

Ξεκούραστος ύπνος

Ο κολοκυθόσπορος αποτελεί πλούσια πηγή τρυπτοφάνης, ένα αμινοξύ που ο οργανισμός μετατρέπει σε σεροτονίνη, η οποία μετατρέπεται σε μελατονίνη, την ορμόνη ύπνου.

Η κατανάλωση κολοκυθόσπορου λίγες ώρες πριν τον ύπνο μαζί με μια πηγή υδατάνθρακα, μπορεί να βοηθήσει το σώμα να παράγει τρυπτοφάνη, η οποία απαιτείται για την παραγωγή μελατονίνης και σεροτονίνης που συμβάλλουν έτσι κι αλλιώς στον ξεκούραστο ύπνο.

Ανοσοποιητικό σύστημα

Ο κολοκυθόσπορος αποτελεί πλούσια πηγή ψευδαργύρου, ο οποίος είναι σημαντικός για τον οργανισμό, μιας και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, την κυτταρική ανάπτυξη και διαίρεση, συμβάλλει στον ήρεμο ύπνο, στην καλή διάθεση, στη διατήρηση της καλής αίσθησης της γεύσης και της οσμής, στην υγεία των ματιών και του δέρματος.

Επίσης ρυθμίζει την ινσουλίνη στο αίμα και προάγει την ομαλή σεξουαλική λειτουργία των αντρών.

Η ανεπάρκεια ψευδαργύρου σήμερα είναι συχνή εξαιτίας της έλλειψης που υπάρχει στο έδαφος από αυτό το στοιχείο, της επίδρασης από τη λήψη φαρμάκων και της χορτοφαγικής διατροφής ή άλλων διατροφικών μοντέλων με υψηλή περιεκτικότητα σε δημητριακά.

Προστάτης

Ο κολοκυθόσπορος θεωρείται από παλιά μια τροφή που ενισχύει το αντρικό ουροποιητικό σύστημα.

Αυτό οφείλεται στην υψηλή του περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο που όπως ειπώθηκε είναι σημαντικός για την υγεία του προστάτη.

Όμως και τα εκχυλίσματα και τα έλαια του κολοκυθόσπορου είναι πιθανό να παίζουν ρόλο στη θεραπεία της καλοήθους προστατικής υπερπλασίας.

Σύμφωνα με έρευνες, το έλαιο κολοκυθόσπορου, αλλά και ο ίδιος ο κολοκυθόσπορος ενισχύουν την υγεία του προστάτη.

Δράση κατά του διαβήτη

Ο κολοκυθόσπορος βοηθά στη ρύθμιση της ινσουλίνης και στην πρόληψη των επιπλοκών που προκαλεί ο σακχαρώδης διαβήτης μειώνοντας το οξειδωτικό στρες.

Εμμηνόπαυση

Το έλαιο κολοκυθόσπορου είναι πλούσιο σε φυσικά φυτοοιστρογόνα, ενώ μπορεί να οδηγήσει και σε σημαντική αύξηση της καλής χοληστερίνης μειώνοντας ταυτόχρονα την αρτηριακή πίεση, τις εξάψεις, τους πονοκεφάλους, τους πόνους των αρθρώσεων και κάποια άλλα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Καρδιά και ήπαρ

Ο κολοκυθόσπορος είναι πλούσιος σε υγιεινά λιπαρά, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, προσφέροντας πολλά οφέλη στην υγεία της καρδιάς και του ήπατος.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Αιτίες που Προκαλούν Τυμπανισμό και πώς να τον Αποτρέψετε

Editor6 pharma

Επινεφριδιακή Κόπωση – Τι Είναι και τι Συμπτώματα Έχει

Editor6 pharma

Οι Επιπτώσεις του Καπνίσματος στα Δόντια

Editor6 pharma

Συμβουλές Διατροφής για να Έχετε Ενέργεια – Video

Δυσκολίες στη Διατροφή του Παιδιού

Τα Είδη Τσαγιού που Αντιμετωπίζουν τη Ναυτία

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ