Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Σπανάκι – Πόσο Ωφέλιμο Είναι για την Υγεία

Το σπανάκι είναι ένα από τα δημοφιλέστερα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που δε λείπει από καμιά κουζίνα.

Είναι αναμφισβήτητος νικητής ανάμεσα σε πολλά άλλα λαχανικά για τις ευεργετικές του ιδιότητες στην υγεία και μπορεί να αποτελέσει ασπίδα προστασίας απέναντι σε πολλές ασθένειες.

Το σπανάκι αποτελείται κυρίως από νερό, περιέχει ελάχιστους υδατάνθρακες και πρωτεΐνες.

Η θερμιδική του απόδοση είναι 23 θερμίδες στα 100 γραμμάρια.

Περιέχει αρκετές φυτικές ίνες και αποτελεί εξαιρετική πηγή πολλών βιταμινών και μετάλλων, όπως η βιταμίνη Α, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι βιταμίνες Κ και Ε, ο σίδηρος, το ασβέστιο και το φυλλικό οξύ.

Μάλιστα ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι υπερκαλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες ενός ενήλικα σε βιταμίνες Α και Κ.

Ωφέλειες

Θωρακίζει την όραση

Το σπανάκι είναι πλούσιο σε βήτα καροτίνη και λουτεΐνη που είναι ευεργετικές για την όραση.

Μπορεί να αποτρέψει τη φαγούρα στα μάτια, τα οφθαλμικά έλκη και την ξηροφθαλμία.

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του επίσης, μπορούν να μειώσουν το πρήξιμο ή τον ερεθισμό στα μάτια.

Ορισμένα συστατικά του σπανακιού συμβάλλουν θετικά στις αποδόσεις των προπονήσεων αθλητών.

Η συστηματική πρόσληψη λουτεΐνης που περιέχει το σπανάκι καθώς και βιταμίνης Ε σχετίζεται με σημαντική μείωση του κινδύνου εμφάνισης καταρράκτη.

Προστατεύει από τον καρκίνο

Το σπανάκι έχει ορισμένα συστατικά που θεωρούνται αντικαρκινικά, όπως τα φλαβονοειδή, οι πολυφαινόλες και το φυλλικό οξύ που δρουν μέσω διαφορετικών μηχανισμών ενάντια στον καρκίνο.

Ορισμένα είδη φλαβονοειδών που υπάρχουν στο σπανάκι συσχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου των ωοθηκών.

Επιπλέον, σε μια ακόμα έρευνα βρέθηκε ότι προστατεύει σημαντικά από τον καρκίνο του οισοφάγου.

Κάνει καλό στο νευρικό σύστημα

Το κάλιο, το φυλλικό οξύ και κάποια αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο σπανάκι ωφελούν το νευρικό σύστημα όσων το καταναλώνουν τακτικά.

Το φυλλικό οξύ είναι μειωμένο σε όσους πάσχουν από Αλτσχάιμερ, οπότε το σπανάκι είναι μια τροφή απαραίτητη γι’ αυτούς που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο νευρικής παρακμής ή πτώσης των γνωστικών τους λειτουργιών.

Κάνει καλό στα οστά

Ένα φλιτζάνι σπανάκι υπερκαλύπτει το ποσοστό των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σε βιταμίνη Κ.

Η βιταμίνη Κ ενεργοποιεί μια πρωτεΐνη που συμμετέχει στην αποθήκευση ασβεστίου στα οστά.

Επίσης, επιδρά θετικά στην οστική πυκνότητα και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων.

Ωφελεί την καρδιά

Το σπανάκι θωρακίζει τα αγγεία και παρέχει προστασία από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Προστατεύει το δέρμα

Ορισμένα συστατικά που περιέχει και οι χρωστικές ουσίες του σπανακιού προστατεύουν το δέρμα από τις βλαβερές υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου.

Ενισχύει την απόδοση των αθλητών

Ορισμένα άλλα συστατικά του σπανακιού συμβάλλουν θετικά στις αποδόσεις των προπονήσεων ενδυνάμωσης.

Το σπανάκι χάρη σε αυτές τις ουσίες επηρεάζει σημαντικά τα κύτταρα των μυών αυξάνοντας τη μυϊκή δύναμη.

Το σπανάκι μπορείτε να το βρείτε στην αγορά όλο τον χρόνο.

Παρόλα αυτά, οι εποχές που έχει την καλύτερη σύσταση και γεύση είναι από τον Μάρτιο έως τον Μάιο και τους μήνες από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο.

Για να προσλάβετε όλα τα θρεπτικά συστατικά από το σπανάκι, πρέπει να προσέχετε το πώς αλλά και για πόση ώρα το μαγειρεύετε.

Αν βράσει σε υψηλή θερμοκρασία μπορεί να χάσει έως και το 90% της λουτεΐνης που περιέχει.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διατροφικές Συμβουλές για να μην Πάρετε Βάρος στις Γιορτές

a.alefragkis

Μανιτάρια – Τα Ευεργετικά Οφέλη τους για την Υγεία

a.alefragkis

Οφέλη και Πιθανές Παρενέργειες της Ωμοφαγικής Διατροφής

a.alefragkis

Ποιες Είναι οι Τροφές που Δυσκολεύουν τον Ύπνο

a.alefragkis

Τα Είδη Τσαγιού που Αντιμετωπίζουν τη Ναυτία

a.alefragkis

Τι Χρειάζεται να Τρώτε αν Έχετε Έλλειψη Βιταμίνης D

Bάνα Νικολαίδου

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ