Υγεία & Ομορφιά
Ο αριθμός των γευμάτων
Δίαιτα

Πόσα Γεύματα να Επιλέξω;

Κατά καιρούς ακούμε διάφορα σχετικά με τη συχνότητα των γευμάτων στη διατροφή μας.

Κάποιοι ισχυρίζονται πως τα τρία γεύματα είναι αρκετά μέσα στην ημέρα για μία απώλεια βάρους.

Άλλοι ισχυρίζονται πως τα μικρά, συχνά γεύματα βοηθούν περισσότερο στην απώλεια βάρους και λίπους.

Αρχικά, θα πρέπει να διαχωρίσουμε την έννοια του γεύματος και αυτήν του σνακ.

Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα;

Γεύμα και σνακ – Τι είναι το καθένα;

Αρχικά, θα πρέπει να διαχωρίσουμε την έννοια του γεύματος και αυτήν του σνακ.

Με τον όρο “γεύμα”, εννοούμε αυτό που καταναλώνουμε συνήθως όταν πεινάμε, προκειμένου να πάρουμε ενέργεια.

Γεύμα εννοούμε το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό.

Με τον όρο “σνακ” εννοούμε κάτι μικρότερο που καταναλώνουμε ενδιάμεσα στα κύρια γεύματά μας.

Το σνακ σκοπό έχει να μας “κόψει” την πείνα και να μας δώσει ενέργεια μέχρι την ώρα του επόμενου γεύματος.

Η συχνότητα των γευμάτων καθορίζεται από τις προσωπικές προτιμήσεις και από τον τρόπο ζωής του κάθε ατόμου.

Η αλήθεια είναι πως όταν καταναλώνουμε ένα γεύμα, προκύπτει μία μικρή αύξηση του μεταβολισμού μας, ως αποτέλεσμα της πέψης.

Κάτι τέτοιο όμως δε σημαίνει πως η αύξηση της συχνότητας των γευμάτων θα προκαλέσει και μεγαλύτερη αύξηση του μεταβολισμού μας.

Η συνολική ποσότητα της ημερήσιας τροφής που καταναλώνουμε θα μας δώσει ενέργεια κατά την πέψη.

Πολλοί ισχυρίζονται πως καταναλώνοντας 3 γεύματα την ημέρα νιώθουν επαρκείς.

Με απλά λόγια, ποια θα ήταν η διαφορά εάν καταναλώναμε τρία γεύματα την ημέρα και το καθένα μας έδινε 1000 θερμίδες;

Ή έξι γεύματα που το καθένα θα μας έδινε 500 θερμίδες;

Πολλοί ισχυρίζονται πως καταναλώνοντας τρία γεύματα την ημέρα νιώθουν επαρκείς.

Κάποιοι άλλοι πιστεύουν πως με τρία γεύματα δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις που έχουν κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αντιθέτως, ορισμένοι, προκειμένου να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα, αυξάνουν τη συχνότητα αλλά και την ποσότητα της ενεργειακής τους πρόσληψης με παράλληλη άσκηση.

Γεύμα και σνακ – Πόσο συχνά μπορούμε να τρώμε;

Σίγουρα η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων μας βοηθά να καλύψουμε το αίσθημα της πείνας.

Έτσι δεν θα καταφεύγουμε σε ακραίες συμπεριφορές την ώρα των κύριων γευμάτων.

Επίσης, τα μικρά και συχνά γεύματα λειτουργούν αντισταθμιστικά στα επίπεδα σακχάρου βοηθώντας το να διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα.

Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται οι υπογλυκαιμίες σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη.

Τα παιδιά, εξαιτίας του γρήγορου ρυθμού ανάπτυξης, χρειάζονται τροφές οι οποίες θα τους αποδώσουν την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται μέσα από την κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων.

Διάφορες μελέτες που έγιναν σε παχύσαρκα άτομα, δεν παρουσίασαν στατιστικά σημαντική διαφορά στην απώλεια βάρους, τόσο στην κατανάλωση τριών όσο και στην κατανάλωση έξι γευμάτων ημερησίως.

Στατιστική σημαντική διαφορά δεν παρατηρήθηκε ούτε στην επιτάχυνση του μεταβολισμού προωθώντας την απώλεια λίπους ή την αύξηση μυϊκής μάζας.

Συμπερασματικά θα λέγαμε πως πρόκειται για έναν μύθο, καθώς δεν υπάρχει η κατάλληλη συχνότητα γευμάτων.

Γεύμα και σνακ – Ο αριθμός των θερμίδων

Αυτά που φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο στην απώλεια λίπους και στην ανάπτυξη των μυών είναι οι συνολικές θερμίδες και η σύνθεση των μακροθρεπτικών συστατικών.

Επομένως, βρείτε τη συχνότητα των γευμάτων που σας ταιριάζει σύμφωνα με τον τρόπο ζωής σας.

Παράλληλα με ένα πρόγραμμα άσκησης, θα καταφέρετε με επιτυχία να φτάσετε στον στόχο σας.

Πατσή Αναστασία, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απότομη Αύξηση Βάρους και Αιτίες

Πώς θα Αποφύγετε τα Τσιμπολογήματα;

Φυσικά Υποκατάστατα Ζάχαρης

Η Διαλειμματική Νηστεία και τα Είδη της

Βοηθάει το Πρωινό στη Μείωση του Βάρους;

Σακχαρώδης Διαβήτης – Διατροφή και Άσκηση