Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Οι Συνέπειες της Ζάχαρης στην Υγεία και πώς θα Ελέγξετε τη Λιγούρα σας για Γλυκά

Η κατανάλωση ζάχαρης, ιδιαίτερα όταν είναι υπερβολική, είναι βλαβερή για την υγεία σας.

Επηρεάζει το βάρος και μεταβάλλει απότομα τη διάθεσή σας.

Η εξάρτηση από τη ζάχαρη μπορεί να αναπτυχθεί εύκολα, όμως δεν είναι δύσκολο να την αποβάλετε.

Αν σας αρέσουν τα γλυκά και δεν μπορείτε να τους αντισταθείτε, δείτε πώς θα μετριάσετε την επιθυμία σας με ορισμένους έξυπνους τρόπους.

Ζάχαρη και επιπτώσεις στην υγεία

Η πρώτη ζημιά που κάνει η ζάχαρη είναι ότι φθείρει τα δόντια.

Η ζάχαρη τρέφει τα βακτήρια που καταστρέφουν το σμάλτο των δοντιών.

Τα βακτήρια αυτά που δημιουργούν κοιλότητες στα δόντια τρέφονται με ζάχαρη.

Επίσης το οξύ τους καταστρέφει το σμάλτο.

Δεύτερον, η ζάχαρη προκαλεί περισσότερη πείνα.

Για παράδειγμα, η χρόνια κατανάλωση φρουκτόζης που είναι μια μορφή ζάχαρης προκαλεί αντίσταση στη λεπτίνη με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να ελέγξετε την πείνα σας.

Η πιο γνωστή επίπτωση της ζάχαρης όμως είναι ότι προκαλεί αύξηση βάρους.

Προσέξτε τις τροφές που περιλαμβάνουν μεγάλη ποσότητα από απλά σάκχαρα γιατί έχουν πολλές θερμίδες ενώ δεν ικανοποιούν την πείνα.

Όσο λιγότερη ζάχαρη περιέχουν οι τροφές που καταναλώνετε τόσο η πείνα σας μειώνεται.

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να οδηγήσει επίσης σε διαβήτη τύπου 2.

Τέλος, αν λαμβάνετε πολλές θερμίδες από τη ζάχαρη μπορεί να παρουσιάζετε ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, σίδηρο, ασβέστιο και φυλλικό οξύ.

Τρόποι για να ελέγξετε τις λιγούρες σας

Καταναλώστε περισσότερη πρωτεΐνη

Αντικαθιστώντας τις τροφές με ζάχαρη με τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη σταθεροποιείτε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

Οι πρωτεϊνούχες τροφές μπορούν να μειώσουν την απορρόφηση της ζάχαρης και να μειώσουν την πείνα.

Πηγές πρωτεΐνης εκτός από το κρέας είναι τα όσπρια, τα φασόλια, τα αυγά, τα ψάρια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Καταναλώστε περισσότερες ίνες

Για να μειώσετε την επιθυμία σας για ζάχαρη οι ίνες που θα επιλέξετε θα πρέπει να προέρχονται από τροφές όπως οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, τα λαχανικά και ο λιναρόσπορος.

Οι ίνες αυτών των τροφίμων επιβραδύνουν την πέψη κι έτσι το σάκχαρο στο αίμα σταθεροποιείται.

Έτσι, μειώνεται και ο κίνδυνος διαβήτη.

Επίσης, οι ίνες σας κάνουν να νιώθετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα γιατί χωνεύονται αργά.

Προτιμήστε πικρές γεύσεις για να μη ζητάτε γλυκές

Όταν δεν ξεκουράζεστε αρκετά ή είστε κουρασμένοι, έχετε την τάση να τρώτε ζάχαρη.

Ένα κόλπο για να καταπολεμήσετε την επιθυμία σας για γλυκό είναι να φάτε κάτι πικρό.

Κι αυτό επειδή πολλές τροφές με πικρή γεύση έχουν μεγάλες ποσότητες προβιοτικών ή οργανικών οξέων που ευνοούν την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων.

Ξεκινήστε προσθέτοντας λεμόνι στο νερό σας.

Θα δείτε ότι η επιθυμία σας για γλυκά θα μειωθεί και το σάκχαρο στο αίμα σας θα διατηρηθεί σε φυσιολογικά επίπεδα.

Κοιμηθείτε καλά

Όταν δεν ξεκουράζεστε αρκετά ή είστε κουρασμένοι, έχετε την τάση να τρώτε ζάχαρη γιατί πιστεύετε ότι έτσι θα καταπολεμήσετε την κούραση.

Αν κοιμάστε όσες ώρες χρειάζεστε, ο οργανισμός σας θα μπορεί να αντιστέκεται στην επιθυμία σας για ζάχαρη.

Ασχοληθείτε με κάτι άλλο

Όποτε νιώθετε την ανάγκη για κάτι γλυκό αποσπάστε το μυαλό σας από αυτήν τη σκέψη.

Όσο πιο συχνά κάνετε κάτι τέτοιο, τόσο πιο εύκολο θα σας είναι στην πορεία να αγνοείτε τις ανεπιθύμητες λιγούρες.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς θα Αποφύγετε την Υπερφαγία Όταν Εργάζεστε από το Σπίτι

a.alefragkis

Βιταμίνη D: Πότε και Πώς Πρέπει να Χορηγείται

yoadmin

Τροφές με Καθαρτική Δράση που Βοηθούν στην Καλύτερη Λειτουργία του Εντέρου

a.alefragkis

Υγιεινές Τροφές που Πρέπει να Αποφεύγετε Όταν Είστε Άρρωστοι

a.alefragkis

Καφές για να… Δαμάσετε τον Διαβήτη!

yoadmin

Οι Ευεργετικές Ιδιότητες που Έχει το Νερό Καρύδας

a.alefragkis

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ