Υγεία & Ομορφιά
Image default
Αδυνάτισμα Δίαιτα

Οι Λιγούρες και τα Τσιμπολογήματα που σας Παχαίνουν

Μήπως σας πιάνουν συχνά οι λιγούρες; Τσακώνετε τον εαυτό σας να μην μπορεί να αντισταθεί στα διάφορα σνακ; Τσιμπολογάτε συνεχώς μέχρι να ετοιμαστεί το φαγητό; Το συρτάρι του γραφείου σας εξακολουθεί να είναι εφοδιασμένο με μπισκότα, καραμέλες και άλλα καλούδια;

Μήπως όλες αυτές οι λιγούρες που σας πιάνουν και τα τσιμπολογήματα σας έχουν προσθέσει μερικά περίσσια κιλά;

Οι Λιγούρες και τα Τσιμπολογήματα που σας Παχαίνουν.

Τι ακριβώς είναι η λιγούρα;

Λιγούρα ονομάζουμε την ξαφνική πείνα ή την ακαταμάχητη επιθυμία να φάμε κάτι, γλυκό ή αλμυρό, ανάλογα με την επιθυμία.

Η πείνα και η επιθυμία δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η πείνα είναι φυσιολογική, όμως οι παράγοντες της επιθυμίας είναι ψυχολογικοί.

Η πραγματική πείνα εκδηλώνεται με φυσικά σημάδια: αίσθημα κενού στο στομάχι, κόπωση, ζαλάδα, κ.λπ. Τα σημάδια αυτά οφείλονται στην πτώση του σακχάρου στο αίμα σας.

Κανένα από αυτά τα συμπτώματα δεν παρατηρούνται κατά την επιθυμία ενός γλυκού ή ενός αλμυρού φαγητού. Ίσως να νιώσετε ένα κενό στο στομάχι, αλλά και πάλι τα αίτια είναι ψυχολογικά.

Και ως εκ τούτου, επιθυμείτε την κατανάλωση φαγητού, είτε λόγω στρες ή άγχους, κ.λπ.

Διαχωρίστε την πείνα από την επιθυμία

Προτού πέσετε με τα μούτρα στο φαγητό, αφιερώστε λίγα λεπτά και αναρωτηθείτε: πρόκειται για πείνα ή για επιθυμία; Ποιες είναι οι πραγματικές σας ανάγκες εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή; Η πείνα που νιώθετε είναι κυριολεκτική ή μήπως πρόκειται για μια απλή επιθυμία;

Το έδεσμα που λαχταράτε είναι γλυκό ή αλμυρό; πρόκειται για ένα υγιεινό κολατσιό ή για ένα ανθυγιεινό σνακ; Έτσι, θα σας είναι και πιο εύκολο να κατανοήσετε αν πρόκειται για πείνα ή για απλή επιθυμία.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, εάν αυτό που νιώθετε είναι πείνα και η ώρα του μεσημεριανού… αργεί, είναι προτιμότερο να φάτε κάτι υγιεινό, όπως π.χ. ένα μήλο.

Πρωινές και απογευματινές λιγούρες.

Πρωινές και απογευματινές λιγούρες

Εύλογα, οι λιγούρες μαρτυρούν ότι το προηγούμενο γεύμα σας ήταν ανεπαρκές, είτε συνολικά ως ποσότητα, είτε σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες.

Εάν αυτές οι λιγούρες σας πιάνουν αρκετά συχνά, ασχέτως από την ποσότητα και την ποιότητα των κύριων γευμάτων σας, τότε φροντίστε ώστε να έχετε πάντοτε μαζί σας ένα σνακ, όπως π.χ. ένα μικρό σάντουιτς και μερικά φρούτα.

Σε κάθε περίπτωση, το πρωινό σας θα πρέπει να περιλαμβάνει υγιεινά εδέσματα, όπως π.χ. τοστ με γαλοπούλα και τυρί χαμηλών λιπαρών, γαλακτοκομικά προϊόντα, φυτικές ίνες, φρούτα, κ.λπ.

Το κυρίως γεύμα σας θα πρέπει να περιλαμβάνει κρέας ή ψάρι και να συνοδεύεται από πολλά λαχανικά, δημητριακά ή ψωμί (για σύνθετους υδατάνθρακες), γαλακτοκομικά προϊόντα και φρούτα.

Προσοχή! Όσο τα γεύματά σας είναι ανεπαρκή σε θρεπτικά συστατικά, τόσο μεγαλύτερος είναι και ο κίνδυνος να τσιμπολογάτε συχνότερα, με κίνδυνο να πάρετε βάρος και περίσσια κιλά.

Λιγούρες κατά τη διάρκεια της νύκτας

Μήπως οι λιγούρες σας ξυπνάνε ανά τακτά διαστήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας;

Και πάλι, υπάρχει μια πιθανότητα το δείπνο σας να μην ήταν αρκετά πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες και να περιελάμβανε μόνο λαχανικά.

Από την άλλη, μπορεί να φάγατε ένα γλυκό επιδόρπιο αργά το βράδυ και η υπερβολική ζάχαρη να προκάλεσε αντιδραστική υπογλυκαιμία.

Αλλά εάν αυτές οι έντονες λιγούρες σας πιάνουν αρκετά συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας και σας οδηγούν να επισκέπτεστε την κουζίνα, τότε ίσως και να πρόκειται για μία διατροφική διαταραχή που μπορεί να οφείλεται στο υπερβολικό βάρος ή τον διαβήτη που μπορεί επίσης να μην γνωρίζετε.

Είναι επομένως επείγον να συμβουλευτείτε έναν ειδικό για να διαπιστώσετε την αιτία.

Πώς να διαχειριστείτε τις επιθυμίες;

Πώς να διαχειριστείτε τις επιθυμίες;

Είστε μονίμως «εξοπλισμένοι» για να ικανοποιήσετε τις διατροφικές σας επιθυμίες; Είστε ο τύπος του ανθρώπου που έχει μονίμως καραμέλες στην τσάντα του, γλυκά προϊόντα στο συρτάρι του γραφείου, αλλαντικά στο ψυγείο, κ.λπ.;

Ξεκινήστε με ένα πολύ καλό ξεκαθάρισμα!

Αδειάστε όλα αυτά τα ανθυγιεινά προϊόντα από την τσάντα σας, το συρτάρι σας, το ψυγείο σας, κ.λπ.

Εάν θέλετε οπωσδήποτε να καταναλώσετε κάτι, θα πρέπει να ηρεμήσετε τον εαυτό σας με κάποιον άλλον τρόπο.

Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες και πιείτε ένα ποτήρι νερό (όχι σόδα!) ή πιείτε ένα τσάι από βότανα ή έναν καφέ ή ένα ποτήρι γάλα.

Στη συνέχεια θα νιώθετε πιο ήρεμος και το άγχος σας θα αρχίσει να απελευθερώνεται.

Μπορεί στην αρχή να σας φανεί λίγο δύσκολη όλη αυτή η αλλαγή, αλλά σίγουρα με τον καιρό θα χάσετε βάρος και θα διαπιστώσετε ότι όλες αυτές οι συνήθειες και τα ανθυγιεινά τσιμπολογήματα… είναι περιττά!

Ανακεφαλαιώνοντας…

  • Να εφοδιάζετε τα ντουλάπια του σπιτιού σας με υγιεινές επιλογές
  • Να προγραμματίζετε και να οργανώστε τα γεύματα της επόμενης ημέρας
  • Να ενυδατώνεστε σωστά
  • Τα κυρίως γεύματά σας να είναι πλούσια και θρεπτικά!
  • Επιλέξτε με προσοχή τα σνακ που θα έχετε μαζί σας εκτός σπιτιού!

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς τα Προϊόντα Ολικής Άλεσης Συμβάλλουν στο Αδυνάτισμα

Αυτά Είναι τα Είδη Τσαγιού με τα Μεγαλύτερα Οφέλη για τον Οργανισμό

d.tsagkrinos

Τροφές που Κάνουν Καλό στο Δέρμα και στην Όψη της Επιδερμίδας

yoadmin

Πώς να Χάσετε Λίπος στους Μηρούς

Μικρές Διατροφικές Αλλαγές με Στόχο την Απώλεια Βάρους

Bάνα Νικολαίδου

Μυστικά για να Απαλλαχθείτε από τα Παχάκια της Μέσης για Πάντα

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ