Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Μύθοι και Αλήθειες Γύρω από το Ψωμί

Το ψωμί είναι υδατάνθρακας, άρα για όσους προσέχουν τη διατροφή τους μπαίνει στη λίστα με τις απαγορευμένες τροφές.

Θεωρείται παχυντικό και πλέον κατηγορείται και για την υψηλή περιεκτικότητά του σε γλουτένη.

Στην πραγματικότητα όμως, το ψωμί είναι βασικό τρόφιμο και οι μύθοι που έχουν κυκλοφορήσει για αυτό όλα αυτά τα χρόνια έχουν επικρατήσει επισκιάζοντας την αλήθεια.

Το ψωμί παχαίνει

Το πόσο παχαίνει ή όχι εξαρτάται από το είδος του ψωμιού και από την ποσότητα που καταναλώνει κανείς.

Για παράδειγμα, η μέσα σε λογικά πλαίσια κατανάλωση ψωμιού ολικής άλεσης μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του σωματικού βάρους.

Αντίθετα, άτομα που δεν τρώνε καθόλου ψωμί μπορεί να χάσουν βάρος, αλλά όχι το ίδιο γρήγορα και μάλιστα σε μικρότερο ποσοστό.

Το ψωμί έχει πολλές θερμίδες

Εξαρτάται από το είδος του ψωμιού που θα επιλέξει κανείς.

Το ψωμί ολικής άλεσης για παράδειγμα, ή το πολύσπορο, είναι γεμάτο φυτικές ίνες, καθώς και βιταμίνες, ενώ κάνει καλό και στην καρδιά.

Πάντως, μια κανονική φέτα ψωμί αποδίδει περίπου 80 θερμίδες μόνο.

Το ψωμί δεν έχει κανένα θρεπτικό συστατικό

Πέρα από τις φυτικές ίνες που περιέχει, το ψωμί είναι καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και σιδήρου, ενώ περιέχει και μικρές ποσότητες πρωτεΐνης.

Το συσκευασμένο ψωμί όμως, σε αντίθεση με το φρέσκο περιέχει συντηρητικά, περισσότερο αλάτι και είναι φτωχό σε θρεπτικά συστατικά.

Είναι σημαντικό λοιπόν να επιλέγει κανείς όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένο ψωμί.

Το ψωμί προκαλεί φλεγμονές στις αρθρώσεις

Το ψωμί ολικής άλεσης και το πολύσπορο μπορούν να καταπολεμήσουν τις φλεγμονές.

Το πόσο παχαίνει ή όχι το ψωμί εξαρτάται από το είδος του και από την ποσότητα που καταναλώνει κανείς.

Αυτά τα δύο είδη μαζί με το ψωμί σίκαλης είναι οι καλύτερες εκδοχές που μπορεί να επιλέξει κανείς αρκεί να καταναλώνονται με μέτρο.

Η γλουτένη που περιέχει το ψωμί είναι βλαβερή

Η γλουτένη βλάπτει όσους υποφέρουν από κοιλιοκάκη ή έχουν δυσανεξία στο σιτάρι.

Για τους υπόλοιπους η γλουτένη δεν βλάπτει, αλλά δεν έχει και οφέλη, εκτός κι αν περιέχεται σε ψωμί ολικής άλεσης ή σικάλεως.

Πάντως, αν τρώει κανείς λίγο ψωμί σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή, δεν κινδυνεύει από αύξηση βάρους.

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ψωμιού όμως, σε συνδυασμό με μια κακή διατροφή, επιβαρύνει μια δίαιτα.

Το ψωμί προκαλεί προβλήματα στο στομάχι

Το πρόβλημα δε βρίσκεται στο ψωμί, αλλά στα συνοδευτικά του γεύματος, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν διάφορα στομαχικά προβλήματα.

Εξάλλου, το ψωμί ολικής άλεσης διευκολύνει τη διαδικασία της πέψης, ενώ προκαλεί και γρήγορο κορεσμό, με αποτέλεσμα να πεινάει κανείς λιγότερο.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπερτροφές – Οι Ήρωες της Καθημερινότητας

yoadmin

5 Σημαντικά Οφέλη που Έχουν τα Μήλα για τον Οργανισμό

d.tsagkrinos

Πώς να Επιλέξουμε το Κατάλληλο Γιαούρτι

Bάνα Νικολαίδου

Διατροφή για Ισχυρό Ανοσοποιητικό Σύστημα

yoadmin

Σημάδια που Δείχνουν πως Καταναλώνετε Περισσότερη Ζάχαρη από Αυτή που Χρειάζεστε

Έξυπνες Επιλογές για να Ελέγξετε την Όρεξή σας

Bάνα Νικολαίδου

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ