Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Ξηροί Καρποί – Πόσο Παχαίνουν

Οι ξηροί καρποί είναι υγιεινοί ιδιαίτερα όταν καταναλώνονται ωμοί, ωστόσο έχουν πολλές θερμίδες ανά μερίδα και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην ποσότητα.

Όμως, είναι γεμάτοι θρεπτικά συστατικά.

Σύμφωνα με έρευνες, οι ξηροί καρποί δεν είναι τελικά υπεύθυνοι για την αύξηση του σωματικού βάρους.

Οι μελέτες που ασχολούνται με τη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης ξηρών καρπών και του σωματικού βάρους είναι πολλές.

Οι περισσότερες από αυτές θεωρούνται ολοκληρωμένες και έχουν δημοσιευτεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.

Σύμφωνα με κάποιες από αυτές προτείνεται πως η αύξηση της καθημερινής κατανάλωσης ξηρών καρπών ακόμα και κατά μισή μερίδα που ισούται με 14 γραμμάρια, μπορεί να σταθεροποιήσει το σωματικό βάρος σε βάθος χρόνου.

Την ίδια στιγμή φαίνεται πως περιορίζεται η πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας στα άτομα που ενσωματώνουν τους ξηρούς καρπούς στο καθημερινό τους διαιτολόγιο.

Τα διατροφικά συστατικά των ξηρών καρπών είναι εκείνα που κάνουν την ανατροπή.

Η πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες που περιέχουν, προκαλούν το αίσθημα κορεσμού, κάτι που δεν επιτυγχάνουν τα βιομηχανοποιημένα σνακ.

30 γραμμάρια αμύγδαλα περιέχουν 160 θερμίδες.

Μια άλλη θεωρία υποστηρίζει πως οι ξηροί καρποί απαιτούν καλό μάσημα, στέλνοντας το μήνυμα στον εγκέφαλο πως έχει επέλθει κορεσμός.

Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το γεγονός πως όσοι εντάσσουν τους ξηρούς καρπούς στο διαιτολόγιό τους ακολουθούν συνολικότερα ένα ισορροπημένο διατροφικό πρότυπο.

Εκτός από το αν παχαίνουν ή όχι, οι ξηροί καρποί είναι γεμάτοι θρεπτικά συστατικά, όπως τα ω3 λιπαρά οξέα που ωφελούν στην καρδιά.

Αναφορικά με τις θερμίδες που είναι αυτό που ενδιαφέρει και τους περισσότερους, μια μερίδα 30 γραμμαρίων αμύγδαλα ή κάσιους περιέχει 160 θερμίδες, αν και αυτή η ποσότητα αντιστοιχεί σε λιγότερα τεμάχια από τα δεύτερα.

30 γραμμάρια φουντούκια περιέχουν 180 θερμίδες, φιστίκια Αιγίνης 160 θερμίδες και καρύδια που τα 30 γραμμάρια μεταφράζονται σε 14 τεμάχια, 190 θερμίδες.

Οι ξηροί καρποί όχι μόνο δεν επιβαρύνουν, αλλά συμβάλλουν στη διατήρηση του σωματικού βάρους.

Μια χούφτα ξηρών καρπών σε ημερήσια βάση μπορεί να καταναλωθεί σκέτη ή επιπρόσθετα σε σαλάτες και φρουτοσαλάτες, στο γιαούρτι και τα smoothies, στα μαγειρευτά φαγητά, στις σπιτικές μπάρες δημητριακών, στις σάλτσες που συνοδεύουν το ρύζι και τα μακαρόνια, στα σπιτικά κέικ και στο σπιτικό ψωμί.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γνωριμία με τη Διατροφή Pegan

d.tsagkrinos

Μύθοι και Αλήθειες για το Πράσινο Τσάι

Η «Παρεξηγημένη» Μπανάνα και τα Οφέλη της

d.tsagkrinos

Υγιεινές Τροφές που Μπορούν να Γίνουν Τοξικές σε Μεγάλες Ποσότητες

d.tsagkrinos

Γάλα και Υγεία: Φήμες και Αλήθειες

yoadmin

Τσάι Τζίντζερ – Πόσο Ασφαλής Είναι η Κατανάλωσή του

Bάνα Νικολαίδου

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ