Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή Ενοχλήσεις - Τραυματισμοί

Διατροφή για να Προλάβετε τις Κράμπες

Οι κράμπες μπορεί να είναι πολύ επώδυνες και ενοχλητικές και το χειρότερο είναι ότι μπορούν να συμβούν οπουδήποτε.

Παρόλο που δεν έχει διευκρινιστεί πώς ακριβώς προκύπτουν, οι μυϊκές κράμπες χαρακτηρίζονται ως ένας ακούσιος μυϊκός σπασμός ενός ή περισσότερων μυών.

Αυτό που επικρατεί είναι πως οι κράμπες προκαλούνται από ανεπαρκή ενυδάτωση του οργανισμού, καθώς οι ηλεκτρολύτες που είναι το νάτριο, το κάλιο, το μαγνήσιο, το χλώριο και το ασβέστιο, οι οποίοι περιέχονται στο νερό και στα ισοτονικά ποτά είναι εκείνοι που πυροδοτούν την κίνηση των μυών.

Όταν οι ηλεκτρολύτες απουσιάζουν από το σώμα προκαλείται αδυναμία των μυών που εμφανίζεται ως κράμπα.

Τελευταία όμως, η παραπάνω θεωρία έχει αρχίσει να εγκαταλείπεται, μιας και κράμπες μπορούν να πάθουν ακόμα και καλά ενυδατωμένοι αθλητές.

Η πιο πρόσφατη θεωρία υποστηρίζει πως οι ξαφνικοί μυϊκοί σπασμοί εμφανίζονται όταν δοθεί η εντολή για τη συστολή ενός μυός, ενώ αυτός βρίσκεται ήδη σε συστολή.

Αυτό αφορά κυρίως τους αθλητές που εξαντλούν τους μύες τους κατά τη διάρκεια έντονης προπόνησης.

Υπάρχουν όμως και άλλες παθολογικές καταστάσεις, όπως η ανεπαρκής αιμάτωση μιας περιοχής, παθήσεις νευρολογικής φύσεως, ο σακχαρώδης διαβήτης, αλλά και η λήψη φαρμάκων που μπορούν να προκαλέσουν μυϊκούς σπασμούς.

Πώς να τις προλάβετε

Πίνετε αρκετό νερό

Παρόλο που δεν είναι βέβαιο πως οι κράμπες προκαλούνται από αφυδάτωση, είναι βέβαιο πως αυτή δεν κάνει καλό στο μυϊκό σύστημα.

Η αφυδάτωση δεν κάνει καλό στο μυϊκό σύστημα.

Οι ανάγκες σε νερό υπολογίζονται στα δύο λίτρα για τις γυναίκες και δυόμιση για τους άντρες, ενώ αυξάνονται κατά τουλάχιστον μισό λίτρο τους καλοκαιρινούς μήνες ή όταν κάνει κάποιος κάποια σωματική δραστηριότητα.

Οι αθλητές πρέπει να αναπληρώνουν πλήρως τα υγρά που χάνουν την ώρα της προπόνησης.

Εντάξτε στη διατροφή σας φρούτα και λαχανικά πλούσια σε κάλιο

Μπανάνες, πορτοκάλια, δαμάσκηνα, ντομάτες, πατάτες, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όλα είναι πλούσια σε κάλιο.

Οι μπανάνες πάντως δεν προλαμβάνουν τις κράμπες στους αθλητές, όπως λανθασμένα πιστεύεται.

Σύμφωνα με μελέτες, τα επίπεδα καλίου στο αίμα αυξάνονται οριακά μετά την κατανάλωση του συγκεκριμένου φρούτου.

Μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε όλα τα παραπάνω τρόφιμα καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σε κάλιο.

Τα ισοτονικά ποτά αποτελούν μια καλή εναλλακτική για τους αθλητές που ιδρώνουν και χάνουν ηλεκτρολύτες.

Εντάξτε στη διατροφή σας ξηρούς καρπούς, σιτηρά ολικής άλεσης και γαλακτοκομικά

Περιέχουν όλα τους είναι το μαγνήσιο.

Δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να αναδεικνύουν τη χρησιμότητα του μαγνησίου στην αντιμετώπιση των αιφνίδιων μυϊκών σπασμών, η έλλειψη του όμως από τον οργανισμό μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία όλων των συστημάτων που το χρησιμοποιούν για να λειτουργήσουν, συμπεριλαμβανομένου του μυϊκού.

Τα παραπάνω τρόφιμα είναι και καλές πηγές ασβεστίου που δρα καταλυτικά στη συστολή των μυών και τη μεταφορά των νευρικών σημάτων.

Προσοχή στο αλάτι

Το νάτριο είναι ένας από τους βασικότερους ρυθμιστές της ισορροπίας των υγρών στο σώμα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν αρκετές, ίσως και παραπάνω ποσότητες αλατιού ημερησίως.

Αν όμως το αποφεύγετε λόγω υψηλής πίεσης ή άλλης πάθησης, ενώ ιδρώνετε πολύ, τότε ίσως χρειάζεται να αυξήσετε ελάχιστα την επιτρεπόμενη ημερήσια ποσότητα αλατιού στο φαγητό σας.

Μη λέτε “όχι” στους υδατάνθρακες

Οι μύες χρειάζονται ενέργεια για να λειτουργήσουν και αν οι συσπάσεις των μυών δε γίνονται ρυθμικά, τότε προκύπτει ο πόνος και η ακινησία.

Οι υδατάνθρακες ολικής άλεσης εκτός από το ότι τροφοδοτούν τους μύες με ενέργεια, καλύπτουν ένα σημαντικό κομμάτι των αναγκών στα παραπάνω θρεπτικά συστατικά.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

7 Λόγοι για να Εντάξετε την Κινόα στη Διατροφή σας

d.tsagkrinos

Πώς θα Κάνετε τη Διατροφή σας πιο Μεσογειακή

Bάνα Νικολαίδου

5 Παρενέργειες του Κουρκουμά που Καλό Είναι να Γνωρίζετε

d.tsagkrinos

Ποιες Είναι οι Τροφές που Σταματούν τις Στομαχικές Διαταραχές

Όσα Θέλετε να Γνωρίζετε για τα Σύκα

Bάνα Νικολαίδου

Ζάχαρη ή Λίπος – Ποιο Παχαίνει Περισσότερο;

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ