Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια και Διατροφή

Η Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια είναι μια προοδευτική ασθένεια για την οποία προς το παρόν δεν υπάρχει οριστική θεραπεία.

Ο μόνος τρόπος για να τη διαχειριστεί κανείς είναι η σωστή διάγνωση και η υιοθέτηση κάποιων μεθόδων ώστε να ανακουφιστεί από τα συμπτώματα και να μπορεί να αναπνέει καλύτερα.

Μέσω μιας ισορροπημένης, κατάλληλης για ασθενείς με ΧΑΠ διατροφής, η καλή ποιότητα ζωής μπορεί να διατηρηθεί.

Το φαγητό είναι το καύσιμο του οργανισμού προκειμένου να εκτελέσει τις βασικές του λειτουργίες και τις δραστηριότητες που του βάζουμε να εκτελέσει.

Σε αυτές τις λειτουργίες συμπεριλαμβάνεται και η αναπνοή.

Κατά τη διάρκεια του μεταβολισμού των τροφών, οι τροφές και το οξυγόνο μετατρέπονται σε ενέργεια και διοξείδιο του άνθρακα.

Όλα γίνονται μέσω της ενέργειας, ακόμα και κάτι τόσο απλό όσο η αναπνοή και ο ύπνος.

Η αναπνοή όμως, για ασθενείς με ΧΑΠ χρειάζεται περισσότερη ενέργεια από όση χρειάζονται τα υγιή άτομα.

Οι μύες που εργάζονται για την ανάσα χρειάζονται έως και δέκα φορές περισσότερη ενέργεια σε ασθενείς με ΧΑΠ.

Από την άλλη, η καλή και σωστή διατροφή βοηθά το σώμα να καταπολεμά τις λοιμώξεις.

Ακόμα και μια απλή λοίμωξη του ανώτερου αναπνευστικού που κατά κανόνα ξεπερνιέται εύκολα, έναν ασθενή με ΧΑΠ μπορεί να τον οδηγήσει στο νοσοκομείο.

Επομένως, είναι δυο φορές σημαντικότερο οι ασθενείς με ΧΑΠ να διαθέτουν ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας σωστής διατροφής.

Αν έχετε υπερβολικό βάρος, η καρδιά και οι πνεύμονές σας πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά για να μπορείτε να αναπνέετε.

Ενδεχομένως, να χρειάζεστε και περισσότερο οξυγόνο εξαιτίας του βάρους.

Φανταστείτε λοιπόν πώς λειτουργεί όλο αυτό στην περίπτωση που έχετε και ΧΑΠ.

Για να χάσετε τα περιττά κιλά θα πρέπει να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα και να μειώσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε καθημερινά.

Επίσης, θα πρέπει να πίνετε άφθονα υγρά και να αποφεύγετε τα ροφήματα με καφεΐνη, η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τη φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνετε.

Καταναλώστε τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

20-35 γραμμάρια φυτικών ινών ημερησίως είναι αρκετά.

Ελέγξτε πόσο αλάτι καταναλώνετε.

Αν τρώτε πολύ, το σώμα σας κατακρατά νερό και δυσχεραίνει την αναπνοή.

Αντικαταστήστε το με βότανα ή μπαχαρικά χωρίς αλάτι για να δώσετε γεύση στα φαγητά σας.

Είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα μεγάλα γεύματα.

Ένας καλός τρόπος για να ελέγχετε το αλάτι που καταναλώνετε είναι να ελέγχετε τις ετικέτες των τροφίμων και να απορρίπτετε οτιδήποτε περιέχει πάνω από 300 mg νατρίου ανά μερίδα.

Αν θέλετε κάποιο υποκατάστατο αλατιού, ρωτήστε τον γιατρό σας αν και ποιο μπορείτε να πάρετε.

Επίσης, είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα μεγάλα γεύματα και τις τροφές που προκαλούν αέρια.

Αν το στομάχι σας είναι πλήρες και νιώθετε φουσκωμένοι, θα δυσκολευτείτε ακόμα περισσότερο να αναπνεύσετε.

Γι’ αυτό αποφύγετε τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα τηγανητά, τα βαριά μπαχαρικά, το πεπόνι, το μήλο, το μπρόκολο, το λάχανο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα φασόλια, το καλαμπόκι, τις φακές, το πράσο, τα μπιζέλια, τα κρεμμύδια και τη σόγια, πολύ περισσότερο αν γνωρίζετε ότι πάντα σας προκαλούσαν φούσκωμα.

Αν δυσκολεύεστε να αναπνεύσετε κατά τη διάρκεια του φαγητού ή αμέσως μετά, υιοθετήστε έναν πιο αργό ρυθμό στα γεύματά σας.

Μην κόβετε μεγάλες μπουκιές, μασήστε αργά και παίρνετε βαθιές εισπνοές.

Μην επιλέγετε τρόφιμα που δεν μπορείτε να μασήσετε εύκολα.

Κάντε καθημερινά 5-6 μικρά γεύματα.

Έτσι θα δίνετε στους πνεύμονές σας περιθώριο να λειτουργήσουν ομαλά.

Μην πίνετε υγρά πριν ή κατά τη διάρκεια του γεύματος γιατί μπορεί να νιώσετε φουσκωμένοι και να μην μπορείτε να αναπνεύσετε.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Πολλαπλά Οφέλη της Κανέλας στον Οργανισμό

a.alefragkis

Αυτοί Είναι οι Λόγοι που θα σας Κάνουν να Αγαπήσετε το Κρύο Τσάι

a.alefragkis

Οι Τροφές που μας Κάνουν να Πεινάμε Περισσότερο

a.alefragkis

Οι πιο Ανθυγιεινές Τροφές που Πρέπει να Βγάλετε από τη Διατροφή σας

a.alefragkis

Οι Τροφές που θα σας Βοηθήσουν να Κόψετε το Κρέας

Bάνα Νικολαίδου

Πεπόνι – Ένα Καλοκαιρινό Φρούτο με Πολλαπλά Οφέλη για την Υγεία

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ