Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Ανισορροπία Ηλεκτρολυτών στο Σώμα – Συμπτώματα και πώς θα τους Αναπληρώσετε

Οι ηλεκτρολύτες στον οργανισμό έχουν μεγάλη σημασία για την υγεία του αλλά και για την επιβίωσή του.

Αν βρίσκονται σε ανισορροπία οι ηλεκτρολύτες, προκαλούνται διάφορες ανεπιθύμητες παρενέργειες.

Οι ηλεκτρολύτες ενεργοποιούν τις κυτταρικές λειτουργίες στον οργανισμό.

Σχετίζονται κυρίως με την ενυδάτωση και βοηθούν τον οργανισμό να παράγει ενέργεια, αν και δεν είναι οι μόνοι που συμβάλλουν στην παραγωγή ενέργειας.

Είναι υπεύθυνοι για τις μυϊκές συσπάσεις όλων των μυών, καθώς και για το πότε και γιατί αυτές ενεργοποιούνται, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς.

Τους ηλεκτρολύτες μπορούμε να τους λάβουμε από ορισμένα ειδικά ενεργειακά ποτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο, αλλά και μέσα από κάποιες τροφές, οι οποίες περιλαμβάνουν ηλεκτρολύτες με πιο γνωστή τη μπανάνα.

Οι υπόλοιπες τροφές περιλαμβάνουν το σπανάκι, το αβοκάντο, το μπρόκολο, τις πατάτες, τα φασόλια, τις φράουλες, το καρπούζι, τα πορτοκάλια, τις ντομάτες, το γάλα, τα αμύγδαλα, το κοτόπουλο, τις σταφίδες, το ελαιόλαδο, διάφορες σούπες και τα λαχανικά.

Ηλεκτρολύτες και έντονη άσκησηΟι περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν αρκετούς ηλεκτρολύτες μέσα από την καθημερινή διατροφή τους, τα ποτά και τα ροφήματα που καταναλώνουν μέσα στη μέρα.

Σε κάποιες περιπτώσεις όμως, ιδιαίτερα ύστερα από έντονη άσκηση ή το καλοκαίρι τις μέρες που κάνει πολλή ζέστη, χρειάζεται να πίνουμε ορισμένα ενεργειακά ποτά, ώστε να αποκαταστήσουμε τα υγρά, τους υδατάνθρακες και τους ηλεκτρολύτες που χάσαμε με τον ιδρώτα.

Κι αυτό επειδή οι ηλεκτρολύτες αποβάλλονται από το σώμα με τον ιδρώτα και τα ούρα.

Αν λοιπόν ιδρώνετε πολύ, ασκήστε έντονα το καλοκαίρι ή οποιαδήποτε εποχή για πάνω από μια ώρα, μην ξεχνάτε να πίνετε ένα ενεργειακό ποτό αφού τελειώνετε.

Επίσης, σε περιπτώσεις έντονης διάρροιας που επιμένει, εμετού και πυρετού, συνιστάται να αντικαθίστανται οι χαμένοι ηλεκτρολύτες.

Συμπτώματα ανισορροπίας ηλεκτρολυτών

Αν προκύψει ανισορροπία στους ηλεκτρολύτες σας, θα το καταλάβετε καθώς είναι πιθανό να εμφανίσετε ορισμένα συμπτώματα, όπως μυϊκές κράμπες και σπασμούς, αδυναμία στους μύες, ταχυκαρδία και αρρυθμία, μούδιασμα, πονοκέφαλο, έντονη δίψα, αίσθημα κόπωσης ή λήθαργο, αλλαγές στην αρτηριακή πίεση και σε ακραίες περιπτώσεις κρίσεις επιληψίας.

Για να αποφύγετε την ανισορροπία των ηλεκτρολυτών, ακολουθήστε μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή και πίνετε πολύ νερό μέσα στην ημέρα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μη λαμβάνετε πολλά διουρητικά αν αυτό είναι δυνατό, μην καταναλώνετε υπερβολική ζάχαρη και προσπαθήστε να αποφεύγετε την έντονη άσκηση, ειδικά τις πολύ ζεστές ώρες κάτω από τον ήλιο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φλαβονοειδή: Ευεργετικά για την Υγεία

yoadmin

Τα Φρούτα και τα Λαχανικά που δεν Είναι Απαραίτητο να Είναι Βιολογικά

d.tsagkrinos

Η Αποτοξίνωση του Οργανισμού

yoadmin

Γι’ Αυτούς τους Λόγους δεν Πρέπει να Τρώτε Γρήγορα

Bάνα Νικολαίδου

Μύρτιλο Αυτή η Μπλε Δύναμη

d.tsagkrinos

Φυτικές Πρωτεΐνες – 5 Τροφές που Μπορούν να Αντικαταστήσουν το Κρέας

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ