Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

3 Ερωτήσεις για τη Γαστροοισοφαγική Παλινδρόμηση και την Ενδεδειγμένη Διατροφή

Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση προκαλεί μια αίσθηση καψίματος στο στομάχι που ανεβαίνει στο στήθος και καταλήγει στον λαιμό.

Αυτό συμβαίνει αφού φάει κανείς ή ενώ καταπίνει την τροφή.

Αυτή είναι η καούρα που λέμε πιο απλά και μπορεί να συμβαίνει πάντα, αν έχετε γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση ή σε κάποιες περιπτώσεις, όπως αν φάγατε κάτι που δεν αντέχει στο στομάχι σας ή αν το γεύμα σας ήταν βαρύ.

Αν έχετε γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση θα γνωρίζετε ότι αυτό συμβαίνει επειδή ο σφιγκτήρας του οισοφάγου δε λειτουργεί σωστά και αφήνει τα οξέα να επιστρέψουν στο κατώτερο τμήμα του προκαλώντας σας καούρες.

Σε βάθος χρόνου όμως μια τέτοια επαναλαμβανόμενη κατάσταση προκαλεί κι άλλες βλάβες.

Γενικά, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση μπορεί να προκαλέσει εμετούς, δυσκολία στην κατάποση, πρωινό βήχα και να σας κάνει επιρρεπείς στη βρογχίτιδα.

Ακολουθούν τρία ερωτήματα που έχουν συνήθως όσοι έχουν αρχίσει πρόσφατα να υποφέρουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Τι είναι η παλινδρόμηση οξέος και γιατί γίνεται;

Αυτό που συμβαίνει με την παλινδρόμηση οξέος είναι ότι αφήνει μια πικρή ή ξινή γεύση στο πίσω μέρος του στόματος.

Αυτό γίνεται επειδή ο σφιγκτήρας του οισοφάγου που κανονικά χαλαρώνει και ανοίγει όταν καταπίνουμε και στη συνέχεια σφίγγει και κλείνει, δεν κάνει σωστά αυτή τη δουλειά.

Έτσι επιτρέπει στα γαστρικά οξέα και άλλα περιεχόμενα που βρίσκονται στο στομάχι να ανεβαίνουν στον οισοφάγο.

Ποιες είναι οι τροφές που ευνοούν την παλινδρόμηση οξέων;

Τα γεύματα θα πρέπει να είναι μικρά, ελαφριά, συχνά και με λίγες θερμίδες.

Οι πικάντικες και οι τροφές πλούσιες σε λιπαρά, η σοκολάτα, τα εσπεριδοειδή, το κρεμμύδι, το σκόρδο, η ντομάτα, ο ανανάς, η μέντα, το αλκοόλ, ο καφές, το τσάι, η σόδα και γενικά τα ανθρακούχα αναψυκτικά είναι σίγουρα αυτά τα οποία θα πρέπει να αποφεύγονται ανεξαιρέτως.

Κατά τα άλλα, για τον καθένα είναι διαφορετικές οι τροφές που πυροδοτούν την παλινδρόμηση οξέων.

Οι τρόποι ανακούφισης των συμπτωμάτων μπορεί να διαφέρουν επίσης.

Αν κάποιος αρχίσει να παρατηρεί συμπτώματα δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, θα πρέπει να επισκέπτεται τον γιατρό.

Ποια διατροφή ενδείκνυται και ποιες οι ιδιαίτερες συνθήκες της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης;

Σίγουρα θα πρέπει τα γεύματα να είναι μικρά, ελαφριά, συχνά και με λίγες θερμίδες.

Η μάσηση της τροφής θα πρέπει να γίνεται αργά και να μην καταπίνονται οι μπουκιές ολόκληρες.

Κατά τη διάρκεια του γεύματος και για 45 λεπτά μετά θα πρέπει να αποφεύγεται η λήψη υγρών.

Η κατανάλωση υγρών θα μπορούσε να γίνεται 20 λεπτά πριν το γεύμα.

1-2 ποτήρια νερό είναι ιδανικά, ενώ θα πρέπει να αποφεύγονται τα αεριούχα αναψυκτικά και οι χυμοί φρούτων.

Η κατάλληλη διατροφή για τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση θα πρέπει να αποκλείει τα μπαχαρικά.

Το βραδινό γεύμα δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει σούπες και γάλα και να γίνεται τουλάχιστον δύο ώρες πριν από τον ύπνο.

Επίσης, μετά το γεύμα δεν θα πρέπει να σηκώνει κανείς βαριά αντικείμενα, ούτε να κάνει έντονη σωματική δραστηριότητα.

Τέλος, καλό είναι να μη φοράει κανείς στενά ρούχα και ζώνες κατά τη διάρκεια του γεύματος.

www.y-o.gr  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Τρόφιμα που Μπορούν να Βάλουν Φρένο στην Προσπάθειά σας για Δίαιτα

a.alefragkis

Τι να Κάνετε για να Είναι η Δίαιτά σας Αποτελεσματική

a.alefragkis

Τα Μεγάλα Διατροφικά Λάθη που Κάνουμε το Σαββατοκύριακο

a.alefragkis

Οι πιο Ανθυγιεινές Τροφές που Πρέπει να Βγάλετε από τη Διατροφή σας

a.alefragkis

Τελικά γιατί Παχαίνουμε;

yoadmin

7 Λόγοι για να Εντάξετε την Κινόα στη Διατροφή σας

a.alefragkis

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ