Υγεία & Ομορφιά
Μπισκότα εμπορίου
Διατροφή

Υψηλή Χοληστερόλη – Οι Τροφές που Πρέπει να Αποφεύγετε

Τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στον οργανισμό αποτελούν ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας επειδή αυξάνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Ορισμένα τρόφιμα όπως η βρώμη, οι ξηροί καρποί και τα λιπαρά ψάρια βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων της χοληστερόλης.

Όμως τα αυγά που είναι μια τροφή που τείνει να ανεβάζει τη χοληστερόλη δεν είναι βλαβερή, αν καταναλώνεται σε λογικές ποσότητες.

Κόκκινο κρέαςΚι αυτό επειδή ναι μεν έχουν πολλή χοληστερόλη, αλλά περιέχουν και πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Οι τροφές με πολλά κορεσμένα λιπαρά είναι αυτές που χρειάζονται προσοχή καθώς μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης αλλά και το σωματικό βάρος.

Μάθετε λοιπόν εδώ τις τροφές που πρέπει να αποφεύγετε αν έχετε ήδη υψηλή χοληστερόλη.

Κόκκινο κρέας

Περιλαμβάνεται το βοδινό, το χοιρινό και το αρνί που έχουν γενικά υψηλά επίπεδα κορεσμένων λιπαρών.

Φυσικά αν έχετε υψηλή χοληστερόλη δε χρειάζεται να αποφεύγετε εντελώς το κρέας, αλλά να το τρώτε περιστασιακά και αφού έχετε αφαιρέσει το περιττό λίπος.

Ακόμα καλύτερα, αντικαταστήστε το κρέας με πρωτεΐνες χαμηλότερες σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, όπως το κοτόπουλο χωρίς πέτσα ή το στήθος γαλοπούλας ή κοτόπουλου, τα ψάρια και τα φασόλια.

Γενικά, το φιλέτο και το στήθος είναι τα πιο άπαχα κομμάτια.

Επεξεργασμένα κρέατα

Είναι τα hot dog, τα λουκάνικα, το μπέικον, η πάριζα, το ζαμπόν και όλα τα προϊόντα που χρησιμοποιούν τα πιο λιπαρά μέρη του κόκκινου κρέατος και περιέχουν πολλή χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά.

Τα λουκάνικα από κοτόπουλο ή γαλόπουλα ακούγονται πιο υγιεινά και είναι κάπως χαμηλότερα σε χοληστερόλη από αυτά του κόκκινου κρέατος, αλλά δεν είναι απαλλαγμένα από χοληστερόλη.

Τηγανητά

Όλες οι τροφές που έχουν τηγανιστεί σε λάδι είναι από τις χειρότερες από άποψη χοληστερόλης.

Το τηγάνισμα αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα και τις θερμίδες των τροφίμων.

Έτοιμα ψημένα προϊόντα

Είναι όλα τα κέικ, τα μπισκότα, τα γλυκά, τα κράκερ και τόσα άλλα που βρίσκονται στα ράφια του σούπερ μάρκετ, τα οποία συνήθως παρασκευάζονται με μεγάλες ποσότητες βουτύρου, κάτι που τα καθιστά υψηλά σε χοληστερόλη.

Δε χρειάζεται να τα αποφεύγετε εντελώς, αλλά να τα αντικαταστήσετε έξυπνα με τις πιο υγιεινές εκδοχές τους.

Για παράδειγμα, όταν ψήνετε ένα κέικ χρησιμοποιήστε σάλτσα μήλου ή μπανάνα αντί για βούτυρο ή μαγειρικό λίπος, ενώ για το επιδόρπιό σας επιλέξτε ένα μπολ παγωμένο γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με τα φρούτα της αρεσκείας σας.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Πολλαπλά Οφέλη που Έχουν οι Σπόροι Chia για τον Οργανισμό μας

Αντιμετωπίστε την Κυτταρίτιδα με Αυτές τις Τροφές

Γνωρίστε την Ωμοφαγική Διατροφή

Καρύδα – Τα Οφέλη που Έχει για την Υγεία σας

Καλά Λιπαρά – Γιατί Είναι Απαραίτητα και πού τα Βρίσκουμε

Διατροφή και Άσκηση για Καλή Υγεία