Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Λιπαρά – Μειώστε τα «Κακά» και Αυξήστε τα «Καλά»

Τα λιπαρά είναι συστατικά απαραίτητα και ωφέλιμα για τον οργανισμό μας.

Ωστόσο συχνά ακούμε να γίνεται λόγος για «καλά» λιπαρά, τα οποία ενισχύουν την υγεία μας και «κακά» λιπαρά, τα οποία όχι μόνο παχαίνουν αλλά θεωρούνται υπεύθυνα για πολλές σοβαρές παθήσεις όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, το καρδιαγγειακό έμφραγμα και πολλά ακόμη.

Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να μάθουμε να τα ξεχωρίζουμε, ώστε να προσλαμβάνουμε μέσα από τη διατροφή μας τα πρώτα και να αποφεύγουμε τα δεύτερα.

Τα λιπαρά είναι συστατικά απαραίτητα και ωφέλιμα για τον οργανισμό μας.

Τα είδη των λιπαρών

Τα μονοακόρεστα λιπαρά, λ.χ. το ελαιόλαδο, προφυλάσσουν το καρδιαγγειακό μας σύστημα, αυξάνουν την καλή χοληστερίνη και μειώνουν την κακή.

Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα μειώνουν την χοληστερίνη. Στα πολυακόρεστα συμπεριλαμβάνονται και τα ω-3

Τα κορεσμένα λιπαρά (τα λεγόμενα «κακά») επιβαρύνουν την υγεία, αυξάνουν την κακή χοληστερίνη και προκαλούν ζημιά στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Αυξήστε τα «καλά»

Φάτε ψάρια

Τα  οστρακοειδή και τα μικρότερα ψάρια, όπως είναι οι σαρδέλες, οι μαρίδες ο γαύρος, η αθερίνα, ο μπακαλιάρος, η ρέγκα και οι γαρίδες, αλλά και μεγαλύτερα όπως ο κολιός, ο αστακός, το  σκουμπρί, τόνος και ο σολομός έχουν πολλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που είναι πολύτιμα για την καρδιά, επειδή μειώνουν τα τριγλυκερίδια και την κακή χοληστερίνη.

Πάρτε-αν χρειάζεστε- συμπλήρωμα

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν είναι σκόπιμο να πάρετε και κάποιο συμπλήρωμα λιπαρών οξέων.

Τα συμπληρώματα βέβαια περιέχουν μόνο συγκεκριμένα λιπαρά οξέα, ενώ τα ψάρια διαθέτει και άλλα αμινοξέα ή ένζυμα και θρεπτικά συστατικά που συμπληρώνουν τη δράση των ωμέγα-3 λιπαρών.

Συμπεριλάβετε στο διαιτολόγιο σας ελαιόλαδο που έχει μονοακόρεστα λιπαρά και ελιές, αβοκάντο, ξηροούς καρπούς (κάσιους, αμύγδαλα, φιστίκια), σουσάμι και ταχίνι.

 Αποφύγετε να καταναλώνετε πολλά ζωικά λίπη όπως κόκκινο κρέας και πολλά γαλακτοκομικά την ημέρα

Μειώσετε τα βλαβερά λιπαρά

– Κόψτε το φανερό λίπος από το κρέας

– Αφαιρείτε την πέτσα από το κοτόπουλο ώστε να μειώσετε τα κορεσμένα λίπη

– Μη προσθέτετε λάδι στο κρέας κατά το μαγείρεμα.

Το κρέας έχει δικό του λίπος που μπορεί να ψηθεί με αυτό.

– Μπορείτε ακόμη να αντικαταστήσετε την κρέμα γάλακτος φτιάχνοντας δική σας άσπρη σάλτσα με γάλα συμπυκνωμένο

– Αποφύγετε να καταναλώνετε πολλά ζωικά λίπη όπως κόκκινο κρέας και πολλά γαλακτοκομικά την ημέρα.

Προτιμάτε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά.

– Τρώτε σαλάτα με κάθε γεύμα.

Βοηθάει στην απομάκρυνση των λιπαρών από τον οργανισμό

– Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα πολλά σνακ με λιπαρά όπως οι τυρόπιτες και τα κρουασάν.

– Περιορίστε τα γλυκά που εκτός από ζάχαρη συνήθως περιέχουν πολλά αυγά, βούτυρο και λοιπά.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

6 Μύθοι για τη Σοκολάτα που δεν Πρέπει να Πιστεύετε

a.alefragkis

Τα Κεράσια και η Υγεία μας

yoadmin

Πρωινός Καφές: Ποτέ με Άδειο Στομάχι!

yoadmin

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για την Κρυμμένη Ζάχαρη στα Τρόφιμα

a.alefragkis

Αυτές Είναι οι Καλύτερες Πηγές Σιδήρου αν δεν Τρώτε Κρέας

a.alefragkis

Ροδάκινο – Ένα Καλοκαιρινό Φρούτο με Πολλά Οφέλη για την Υγεία

a.alefragkis

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ