Υγεία & Ομορφιά
Image default
Gold Διατροφή

Υδατάνθρακες – Τι Συμβαίνει στον Οργανισμό μας αν τους Κόψουμε

Οι δίαιτες που αποκλείουν την πρόσληψη υδατανθράκων είναι πολύ δημοφιλείς επειδή μας ξεφουσκώνουν και μας αδυνατίζουν.

Ενδέχεται όμως να κρύβουν και κάποιους κινδύνους.

Πρώτα ήταν οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων, τώρα περιζήτητες είναι εκείνες που τους αποκλείουν εντελώς.

Αν και μόλις ακούμε τη λέξη «υδατάνθρακας» το μυαλό μας πηγαίνει στο ψωμί, τα ζυμαρικά, τα γλυκά και τη ζάχαρη, δεν είναι μόνο αυτά που τους περιέχουν.

Υπάρχουν άφθονα λαχανικά, ξηροί καρποί, αλλά και τα φρούτα που περιέχουν μια μικρή ποσότητα υδατανθράκων.

Επομένως, αποκλείοντας και αυτά, το διαιτολόγιό μας περιορίζεται σημαντικά.

Επακόλουθο είναι να παρουσιαστούν ελλείψεις στον οργανισμό σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε πάντα είναι να επιλέγουμε τις τροφές που είναι καλύτερες ποιοτικώς σε σχέση με κάποιες άλλες.

Είναι φανερό ότι είναι προτιμότερο να επιλέξουμε να φάμε π.χ. μια σαλάτα από καρότο παρά δύο φέτες ψωμί ή ένα πιάτο μακαρόνια.

Με λίγα λόγια, μπορούμε να χάσουμε βάρος ή να βελτιώσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες χωρίς να αποκλείσουμε κάποια σημαντική ομάδα που μας προσφέρει πολύτιμα συστατικά.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι υδατάνθρακες είναι το καύσιμό μας για περισσότερη ενέργεια.

Εξάλλου, μια δίαιτα χωρίς καθόλου υδατάνθρακες είναι δύσκολο να ακολουθηθεί μακροπρόθεσμα.

Κίνδυνοι από τον αποκλεισμό υδατανθράκων

Όπως είπαμε, Νο1 κίνδυνος είναι τα θρεπτικά συστατικά που χάνει ο οργανισμός μας.

Μαζί με τις θερμίδες που μειώνονται, μειώνεται και η πρόσληψη σημαντικών βιταμινών, μετάλλων, αντιοξειδωτικών, καλών λιπαρών και φυτικών ινών.

Όλες αυτές οι ελλείψεις αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, τη λειτουργία της καρδιάς, τις λειτουργίες του εγκεφάλου.

Μειώνουν την πνευματική μας διαύγεια, αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων και Αλτσχάιμερ.

Η έλλειψη υδατανθράκων μπορεί να μας κάνει ευερέθιστους και νευρικούς γιατί επηρεάζει σημαντικά και τη διάθεση.

Προκαλεί όμως και άλλα συμπτώματα όπως πονοκεφάλους, ζαλάδες, ναυτίες, μυική κόπωση και μυϊκούς πόνους.

Όλη αυτή η αναστάτωση συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλος προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα διατροφικά δεδομένα.

Επίσης, χωρίς να το καταλάβουμε βλάπτουμε το

Για να δείτε το πλήρες περιεχόμενο, παρακαλούμε συνδεθείτε/εγγραφείτε δωρεάν στα "Gold" μέλη και θα έχετε πλήρη και συνεχή πρόσβαση σε όλα τα άρθρα. Επίσης, θα λαμβάνετε το εβδομαδιαίο μας newsletter με ενημερωτικές πληροφορίες για την υγεία και την ομορφιά!

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξεκινώντας μια Ισορροπημένη Διατροφή Φέτος το Καλοκαίρι

yoadmin

Ποιο Διατροφικό Στοιχείο σας Λείπει Ανάλογα με τις Λιγούρες σας

a.alefragkis

Η Βελτίωση των Διατροφικών Συνηθειών

yoadmin

Διατροφικές Συμβουλές για να μην Πάρετε Βάρος στις Γιορτές

a.alefragkis

Ξεβουλώστε τη Μύτη του Μωρού Άμεσα

yoadmin

Το Μπρόκολο και τα Ευεργετικά Οφέλη του για την Υγεία

a.alefragkis

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ