Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Τροφές που Εντείνουν και Τροφές που Καταπολεμούν το Πρόβλημα της Δυσκοιλιότητας

H δυσκοιλιότητα είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που επηρεάζει την καθημερινότητα και την ποιότητα της ζωής.

Συναντάται συχνότερα στις γυναίκες και αυτό σχετίζεται με τις ορμόνες.

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας είναι το φούσκωμα στην κοιλιά, τα αέρια.

Ένα σοβαρότερο σύμπτωμα είναι οι αιμορροΐδες.

Η δυσκοιλιότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την χρήση καθαρτικών, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού, και με τη σωστή διατροφή.

Τις περισσότερες φορές όμως, δίνει κανείς μεγαλύτερη σημασία στις τροφές που την αντιμετωπίζουν παρά σε εκείνες που την προκαλούν.

Δείτε λοιπόν τις τροφές που συμβάλλουν στην αντιμετώπισή της, αλλά και εκείνες που την προκαλούν ή την εντείνουν.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες, τα γαλακτοκομικά μπορεί να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα.

Η λακτόζη μπορεί να προκαλέσει αυξημένη παραγωγή αερίων και φούσκωμα, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να εντείνεται.

Καφεΐνη

Σε κάποιες περιπτώσεις η καφεΐνη μπορεί να λύσει το πρόβλημα, όμως, δεν παύει να διεγείρει έντονα το έντερο.

Αν δεν πίνετε παράλληλα πολύ νερό, μπορεί τελικά η καφεΐνη να σας προκαλεί δυσκοιλιότητα, αφού επιβραδύνει τις μυϊκές συσπάσεις και την μετακίνηση των τροφών μέσω του εντέρου.

Μπανάνα

Οι μπανάνες βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, αρκεί να είναι ώριμες, ώστε να μην περιέχουν πολύ άμυλο που ούτως ή άλλως περιέχουν.

Όταν καταναλώνονται άγουρες αντλούν περισσότερο νερό από το έντερο κι έτσι αφυδατώνουν τα κόπρανα, τα οποία σκληραίνουν και κάνουν την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη.

Φρούτα και λαχανικά

Παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμησή της, γι’ αυτό η αυξημένη περιεκτικότητα φυτικών ινών στο καθημερινό διαιτολόγιο είναι απαραίτητη σε ανθρώπους με δυσκοιλιότητα.

Φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά θα πρέπει να έχουν θέση στην καθημερινή διατροφή σας.

Τα δαμάσκηνα είναι διάσημα για την καθαρτική δράση τους.

Το σπανάκι επίσης, απορροφά περισσότερα υγρά και βοηθάει το έντερο να κινείται ομαλά.

Οι φακές και τα μαυρομάτικα φασόλια παρέχουν διπλάσιες ποσότητες φυτικών ινών.

Αρκεί μια μικρή ποσότητα για να σας απαλλάξει από τη δυσκοιλιότητα.

Φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά θα πρέπει να έχουν θέση στην καθημερινή διατροφή σας.

Γνωστός για τη δράση του κατά της δυσκοιλιότητας είναι και ο λιναρόσπορος σε μορφή σκόνης και όχι σε μορφή σπόρων γιατί δε διασπώνται εύκολα και δυσκολεύουν την κινητικότητα του εντέρου

Κόκκινο Κρέας

Το κόκκινο κρέας αποτελεί σημαντική πηγή σιδήρου και έχει πολλά οφέλη, αλλά ένα μειονέκτημά του είναι ότι μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα.

Αυτό συμβαίνει γιατί έχει πολύ λίπος και το πεπτικό σύστημα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να το επεξεργαστεί και να το χωνέψει.

Επίσης, περιέχει σκληρές ίνες πρωτεϊνών που επειδή διασπώνται δύσκολα, μπορεί να επιδεινώσουν το πρόβλημα.

Πρόσληψη υγρών

Η ενυδάτωση του οργανισμού βοηθά αποδεδειγμένα στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας.

Έτσι, είναι απαραίτητο να πίνετε πολλά υγρά, κατά προτίμηση νερό, αφεψήματα βοτάνων και φυσικούς χυμούς.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Τροφές που Κάνουν Καλό στη Συναισθηματική Υγεία

a.alefragkis

Οι Κορυφαίες Τροφές που Αυξάνουν το Προσδόκιμο Ζωής των Αντρών

a.alefragkis

Απλοί Τρόποι για να μη Νιώθετε Συνεχώς Πεινασμένοι

a.alefragkis

Ζάχαρη ή Λίπος – Ποιο Παχαίνει Περισσότερο;

yoadmin

Αλάτι Ιμαλαΐων – Ένα Αλάτι Διαφορετικό

a.alefragkis

Γενετικά Τροποποιημένα Τρόφιμα – Μύθοι και Αλήθειες

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ