Υγεία & Ομορφιά
Ενοχλήσεις - Τραυματισμοί

Τι Είναι το Γαλακτικό Οξύ και πώς θα το Περιορίσετε στον Οργανισμό σας

Το γαλακτικό οξύ σίγουρα θα το έχετε ακούσει αν γυμνάζεστε τακτικά.

Όταν οι υδατάνθρακες στον οργανισμό σας μετατρέπονται σε γαλακτικό οξύ για να παραχθεί ενέργεια εξαιτίας της πτώσης των επιπέδων οξυγόνου την ώρα της άσκησης, αυτό που νιώθετε είναι ένα μυρμήγκιασμα σε διάφορα σημεία των μυών σας.

Τα συμπτώματα αυτής της διαδικασίας εκδηλώνονται με γρήγορη αναπνοή, σύγχυση, πόνο στην κοιλιά, εφίδρωση και ναυτία.

Πρόκειται για μια φυσιολογική αντίδραση του σώματος στην έντονη σωματική καταπόνηση, όταν οι μύες έχουν ξεμείνει από ενέργεια και πονούν.

Ενυδάτωση και άσκησηΑν και έντονα, τα συμπτώματα αυτά δεν είναι ανησυχητικά και σημαίνουν απλώς ότι χρειάζεστε ένα διάλειμμα ώστε να δώσετε χρόνο στους μύες σας να ξεκουραστούν για να επανέλθουν.

Παρόλα αυτά, οι αθλητές είναι συνηθισμένοι στην υψηλή συγκέντρωση του γαλακτικού οξέος στο σώμα τους και το εκπαιδεύουν έτσι ώστε να μπορεί να ανέχεται αυτές τις υψηλές ποσότητες.

Με μια εξέταση αίματος φανερώνεται το επίπεδο γαλακτικού οξέος που παράγει το σώμα σε καταστάσεις όπως η νεφρική ανεπάρκεια, η αναιμία, οι καρδιοπάθειες και η λήψη φαρμάκων.

Οι υψηλές συγκεντρώσεις γαλακτικού οξέος μπορεί να αποτελούν ένδειξη μια κατάστασης γνωστής ως γαλακτική οξέωση, η οποία αποτελεί παρενέργεια της λήψης φαρμάκων για τον διαβήτη.

Όταν υπάρχει υπερβολική συγκέντρωση γαλακτικού οξέος στο αίμα εμφανίζονται δυσκολίες στην κινητικότητα και μυϊκή δυσκαμψία, σε βαθμό ανάλογο με την ποσότητα του γαλακτικού οξέος που παράγεται από την υψηλή ένταση της σωματικής δραστηριότητας.

Διαβάστε πώς θα αποφύγετε τις υψηλές συγκεντρώσεις γαλακτικού οξέος στο σώμα σας και την καταπόνηση των μυών σας.

Προθέρμανση με διατάσεις

Οι διατάσεις αυξάνουν τη ροή του αίματος και κάμπτουν του μύες προετοιμάζοντας το σώμα ώστε να ανταποκριθεί καλύτερα στην έντονη άσκηση.

Μετά την άσκηση μπορείτε να τοποθετήσετε πάγο στους πιο καταπονημένους μύες, να κάνετε ένα ζεστό ντους ή ένα μασάζ για να επανέλθετε.

Ξεκούραση

Είναι απαγορευτικό το να έχετε το σώμα σας μονίμως στα κόκκινα.

Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται κάποιες μέρες να κάνετε σωματική άσκηση χαμηλής έντασης για να ανακάμψουν οι μύες σας.

Το σώμα σας χρειάζεται χρόνο για να απομακρύνει το γαλακτικό οξύ και τα υποπροϊόντα του μεταβολισμού πριν αρχίσετε ξανά τις ασκήσεις υψηλής έντασης.

Ενυδάτωση

Είναι σημαντικό να διατηρείτε το σώμα σας ενυδατωμένο πίνοντας αρκετό νερό μέσα στην ημέρα και καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε νερό.

Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνετε την αφυδάτωση, την υπερβολική εφίδρωση, την κούραση και τις κράμπες στην κοιλιά, δηλαδή τα συμπτώματα της υπερβολικής συγκέντρωσης γαλακτικού οξέος.

Αυξήστε την ένταση της γυμναστικής σας σταδιακά

Αν ξεκινήσετε γυμναστήριο με εντατικές προπονήσεις, σχεδόν αμέσως μετά οι μύες σας θα πονούν έντονα.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να ξεκινήσετε με ήπια άσκηση και να αυξήσετε σταδιακά την ένταση.

Έτσι θα προστατευτείτε από τους μυϊκούς πόνους και από πιθανούς τραυματισμούς.

Διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Μια ποικιλία τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά ενισχύει τη δύναμη και την αντοχή σας.

Οι πρωτεΐνες και τα υγιεινά λιπαρά είναι απαραίτητα για την αύξηση και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας.

Τέλος, τα φρούτα, τα λαχανικά και οι ηλεκτρολύτες, κυρίως το μαγνήσιο και το κάλιο, συμβάλλουν στη μείωση της μυϊκής κόπωσης.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φυσικοί Τρόποι για να Διατηρήσετε Υγιείς τις Αρθρώσεις σας

d.tsagkrinos

Τα Λάθη που Κάνετε στις Διατάσεις σας

Bάνα Νικολαίδου

Τραυματισμοί και Διατροφή για Ταχεία Ανάρρωση

Bάνα Νικολαίδου

Επικονδυλίτιδα Αγκώνα – Συμπτώματα και Ποιοι Κινδυνεύουν Περισσότερο

d.tsagkrinos

Μυϊκή Θλάση – Ένας Κοινός Τραυματισμός

Οι Φαινομενικά Αθώες Ενδείξεις που Υποδηλώνουν Μετατόπιση Σπονδύλου

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ