Υγεία & Ομορφιά
Τα αποξηραμένα φρούτα είναι μια από τις καλύτερες επιλογές σνακ που μπορείτε να κάνετε.
Διατροφή

Τα πιο Θρεπτικά Αποξηραμένα Φρούτα

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι μια από τις καλύτερες επιλογές για σνακ που μπορείτε να κάνετε.

Είναι ιδιαίτερα υγιεινά καθώς δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, ενώ είναι και θρεπτικά.

Τα αποξηραμένα φρούτα δεν είναι τίποτε άλλο από φρούτα που έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία μέσω συγκεκριμένων μεθόδων για να τους αφαιρεθεί το νερό.

Τα φρούτα συρρικνώνονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αποξήρανσης.

Αυτό που μένει είναι μια μικρή μπουκιά από το κάθε φρούτο γεμάτη θρεπτικά συστατικά. Ένα από τα πρώτα αποξηραμένα φρούτα είναι οι σταφίδες.

Τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να διατηρηθούν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τα φρέσκα φρούτα και είναι ιδανικά καθώς δε χρειάζονται ψυγείο.

Περιέχουν περίπου την ίδια ποσότητα θρεπτικών στοιχείων όπως και τα φρέσκα φρούτα.

Τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν σχεδόν τέσσερις φορές τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες και τα μέταλλα των φρέσκων φρούτων.

Παρόλα αυτά υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα.

Για παράδειγμα, η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C μειώνεται κατά πολύ όταν το φρούτο αποξηραίνεται.

Όμως αυτό δεν θα πρέπει να σας πτοεί, καθώς γενικά περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών και αποτελούν σπουδαία πηγή αντιοξειδωτικών.

Αν σκοπεύετε να τα εντάξετε στη διατροφή σας, επιλέξτε κάποια από τα παρακάτω καθώς συγκαταλέγονται στα περισσότερο θρεπτικά.

Δαμάσκηνα

Τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να διατηρηθούν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τα φρέσκα φρούτα.

Τα δαμάσκηνα είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλιο, βήτα-καροτίνη και βιταμίνη Κ.

Είναι γνωστά για τις καθαρτικές τους ιδιότητες.

Αυτό συμβαίνει λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες και ενός σακχάρου, της σορβιτόλης.

Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα ρυθμίζουν αποδεδειγμένα το πεπτικό σύστημα και αντιμετωπίζουν δραστικά τη δυσκοιλιότητα με πολύ καλά αποτελέσματα.

Χουρμάδες

Οι χουρμάδες είναι γνωστοί για τη γλυκιά γεύση τους.

Αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών, καλίου και σιδήρου.

Έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό αντιοξειδωτικών συστατικών, συμβάλλοντας σε όσο το δυνατόν λιγότερες οξειδωτικές βλάβες στον οργανισμό.

Επίσης, διαθέτουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Σταφίδες

Πρόκειται για το πιο παλιό και περισσότερο διαδεδομένο είδος αποξηραμένου φρούτου.

Μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης περιορίζοντας την εκδήλωση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Οι σταφίδες δεν περιέχουν καθόλου λιπαρά και μπορούν να προστεθούν σε πολλές γλυκές και αλμυρές συνταγές.

Βερίκοκα

Τα βερίκοκα παρέχουν περίπου το μισό της ημερήσιας ανάγκης του οργανισμού σε βιταμίνη Α, ενώ αποτελούν και πολύ καλή πηγή καλίου, βιταμίνης Ε και χαλκού.

Η βιταμίνη Ε, όπως όλες οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α και C, είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των κυττάρων από βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.

Σύκα

Τα σύκα είναι ιδιαιτέρως διαδεδομένα στην αποξηραμένη τους μορφή επειδή δε χάνουν καθόλου μεγάλο μέρος της διατροφική τους αξίας όση επεξεργασία και να υποστούν κατά την αποξήρανση.

Διαθέτουν υψηλές ποσότητες ασβεστίου, καλίου, μαγνησίου και φυτικών ινών.

Το σύκο είναι το δημοφιλέστερο αποξηραμένο φρούτο της χώρας μας και θεωρείται υπερτροφή.

Παπάγια

Στην Ελλάδα καταναλώνεται τα τελευταία χρόνια, αλλά είναι ιδανική για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Η παπάγια βοηθά στην πέψη και στην απορρόφηση των πρωτεϊνών, των υδατανθράκων και των καλών λιπαρών από τον οργανισμό.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υδατάνθρακες – Τι Συμβαίνει στον Οργανισμό μας αν τους Κόψουμε

d.tsagkrinos

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για την Κρυμμένη Ζάχαρη στα Τρόφιμα

d.tsagkrinos

Αυτοί Είναι οι Λόγοι που θα σας Κάνουν να Αγαπήσετε το Κρύο Τσάι

d.tsagkrinos

Η Σημασία του Πρωινού στη Διατροφή

yoadmin

Ποια Τρόφιμα Αλληλεπιδρούν με τα Φάρμακα;

yoadmin

Όλα Όσα θα Θέλατε να Γνωρίζετε για το Γιαούρτι

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ