Υγεία & Ομορφιά
Το «συναισθηματικό φαγητό» είναι η κατανάλωση φαγητού η οποία δεν εξυπηρετεί το συναίσθημα πείνας που μπορεί να νιώθουμε αλλά λειτουργεί ως διέξοδος σε δυσάρεστες καταστάσεις και προβλήματα.
Διατροφή

«Συναισθηματικό Φαγητό» και Τρόποι για να το Αποφύγετε

Το «συναισθηματικό φαγητό» είναι η κατανάλωση φαγητού η οποία δεν εξυπηρετεί το συναίσθημα πείνας που μπορεί να νιώθουμε αλλά λειτουργεί ως διέξοδος σε δυσάρεστες καταστάσεις και προβλήματα.

Πράγματι, πολλοί άνθρωποι όταν νιώθουν στρες, μεγάλη πίεση ή στεναχώρια καταφεύγουν στο φαγητό για να νιώσουν καλύτερα.

Το πρόβλημα με το συναισθηματικό φαγητό είναι ότι καταλήγει σε συνήθεια που δύσκολα κανείς διακόπτει, με άμεση συνέπεια την υπερκατανάλωση τροφής.

Ειδικά αν προσπαθείτε να χάσετε ή να διατηρήσετε το βάρος σας, αυτού του τύπου η διατροφή μπορεί να υπονομεύσει κάθε σας προσπάθεια.

Για να το αντιμετωπίσετε και να το διαχειριστείτε σωστά δεν πρέπει να ξεχνάτε τα ακόλουθα:

Το «συναισθηματικό φαγητό» είναι η κατανάλωση φαγητού η οποία δεν εξυπηρετεί το συναίσθημα πείνας που μπορεί να νιώθουμε αλλά λειτουργεί ως διέξοδος σε δυσάρεστες καταστάσεις και προβλήματα.

Ακολουθήστε μία ισορροπημένη διατροφή

Αυτό δεν σημαίνει κόψτε όλη τη ζάχαρη και καταναλώνετε μόνο λαχανικά και άπαχη πρωτεΐνη: το μυστικό βρίσκεται στην κατανάλωση με μέτρο.

Τα γνωστά comfort foods σίγουρα δεν περιλαμβάνουν υγιεινές επιλογές αλλά τροφές με θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά.

Οι επιλογές αυτές μπορεί μεν να απαλύνουν τα αρνητικά συναισθήματά σας, ταυτόχρονα όμως αυξάνουν απότομα και το σάκχαρο στο αίμα, με αποτέλεσμα να νιώσετε ότι πεινάτε πολύ σύντομα.

Στοχεύστε λοιπόν, σε μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, καθώς χωνεύονται πιο αργά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να απολαύσετε ένα γλυκό, είναι όμως σημαντικό να διατηρείτε ισορροπία και μέτρο στις επιλογές σας.

Μικρά και τακτικά γεύματα

Όσο περισσότερος χρόνος περνάει με το στομάχι σας άδειο, τόσο πιο πιθανό είναι να καταναλώσετε περισσότερο φαγητό από όσο χρειάζεστε, ακόμη και όταν δεν είστε αγχωμένοι ή λυπημένοι.

Αντί λοιπόν να τρώτε υπερβολικά μια συγκεκριμένη στιγμή της ημέρας, δοκιμάστε να τρώτε ισορροπημένα γεύματα και σνακ κάθε τρεις έως και τέσσερις ώρες.

Τα τακτικά χρονικά διαστήματα θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε το μέγεθος των μερίδων σας και να περιορίσετε το συναισθηματικό φαγητό.

Το πρόβλημα με το συναισθηματικό φαγητό είναι ότι καταλήγει σε συνήθεια που δύσκολα κανείς διακόπτει, με άμεση συνέπεια την υπερκατανάλωση τροφής.

Συγκεντρωθείτε στο γεύμα σας

Είναι σημαντικό όταν τρώτε να είστε συνειδητά παρόντες και να μην αφήνετε το μυαλό σας να περιπλανηθεί σε προβλήματα ή άλλες ανησυχίες.

Μερικοί εύκολοι τρόποι για να εστιάσετε στο γεύμα σας και να το απολαύσετε, περιλαμβάνουν:

– Να τρώτε αργά και με σκοπό.

– Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες πριν ξεκινήσετε το φαγητό σας για να εκτονώσετε την ένταση.

– Αφήστε κάτω τα μαχαιροπίρουνα ανάμεσα στις μπουκιές σας.

Αλλάξτε διαδρομή

Όταν μιλάμε για αλλαγή διαδρομής, αναφερόμαστε κυριολεκτικά στην διαδρομή που ακολουθείτε όταν πηγαίνετε στη δουλειά, στις εξωτερικές σας υποχρεώσεις ή στο σπίτι σας.

Η εν λόγω τακτική φαίνεται πολύ απλή αλλά είναι πολύ αποτελεσματική, ειδικά όταν ξεκινήσετε την προσπάθεια να αποφύγετε το συναισθηματικό φαγητό

Εάν είχατε μια άσχημη ημέρα, αν αισθάνεστε άγχος ή πίεση αλλάξτε την διαδρομή σας, ώστε να μην περάσετε από το αγαπημένο σας εστιατόριο ή ζαχαροπλαστείο, που μπορεί να σας δελεάσει.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Κορυφαία Superfoods

d.tsagkrinos

Υπερτροφές – Οι Ήρωες της Καθημερινότητας

yoadmin

Για Μαλλιά, Δέρμα και Νύχια Γεμάτα Ακτινοβολία η Λύση Βρίσκεται στη Διατροφή

d.tsagkrinos

Ρυθμίστε το Βάρος σας με Χρονοδιατροφή!

Υγιεινά Σνακ που Μπλοκάρουν την Απώλεια Βάρους

Bάνα Νικολαίδου

Δείτε τι θα Συμβεί στο Σώμα σας αν Τρώτε Καθημερινά Κάσιους

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ