Υγεία & Ομορφιά
Image default
Πρόληψη

Συμβουλές για να Προλάβετε τον Διαβήτη Τύπου 2

Οι πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 αυξάνονται όσο αυξάνεται η ηλικία.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και παράγοντες κινδύνου υπό τον έλεγχό μας.

Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία των τελευταίων ετών, 415 εκατομμύρια ενήλικες πάσχουν από διαβήτη παγκοσμίως.

Ο αριθμός αυτός αναμένεται να εκτοξευθεί καθώς προβλέπεται ότι ένας στους δέκα ενήλικες θα νοσήσει από διαβήτη έως το 2040.

Η λήψη προληπτικών μέτρων, ιδιαίτερα από άτομα που παρουσιάζουν παράγοντες κινδύνου για διαβήτη, μπορεί να βάλει φρένο σε μια τέτοια εξέλιξη.

Πρόσληψη υδατανθράκων με μέτρο

Όλοι οι υδατάνθρακες, απλοί και σύνθετοι, διασπώνται κατά την πέψη σε σάκχαρα, τα οποία στη συνέχεια περνούν στο αίμα.

Στα άτομα που έχουν αναπτύξει αντίσταση στην ή έχουν μεταβολικό, η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων συμβάλλει στην εξέλιξη της αντίστασης στην ινσουλίνη ή του μεταβολικού συνδρόμου σε διαβήτη τύπου 2.

Οι υδατάνθρακες που πρέπει να αποφεύγονται είναι κυρίως οι λευκοί, δηλαδή η πρόσθετη ζάχαρη, το λευκό ψωμί και τα λευκά ζυμαρικά, τα γλυκά και τα ζαχαρωτά.

Περισσότερη σωματική δραστηριότητα

Η γυμναστική αλλά και δραστηριότητες όπως η κηπουρική ή οι δουλειές του σπιτιού βοηθούν στην καύση θερμίδων, επομένως αποτρέπουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα αλλά και τη συσσώρευση της περίσσειας ενέργειας στο σώμα με τη μορφή λίπους.

Οι ειδικοί παραδοσιακά συνιστούν 150 λεπτά μέτριας ή 75 λεπτά έντονης σωματικής άσκησης την εβδομάδα.

Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία των τελευταίων ετών, 415 εκατομμύρια ενήλικες πάσχουν από διαβήτη παγκοσμίως.

Αύξηση της μυϊκής μάζας

Όσο μεγαλύτερη είναι η μυϊκή μάζα του σώματος τόσο περισσότερες θερμίδες δαπανά ο οργανισμός μέσα στην ημέρα.

Αυτό συνεπάγεται ότι η ενέργεια που λαμβάνουμε από τις τροφές –κυρίως οι υδατάνθρακες– αξιοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό κι έτσι αποτρέπεται η αύξηση του βάρους και των επιπέδων του σακχάρου του αίματος.

Αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών

Οι φυτικές ίνες παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος και παράλληλα βοηθούν στον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Βρίσκονται κυρίως στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στα όσπρια, στα προϊόντα ολικής άλεσης και στους ξηρούς καρπούς.

Εκτιμάται ότι έως και το 40% των περιστατικών διαβήτη τύπου 2 μπορεί να προληφθεί χάρη στη υγιεινή διατροφή και τον αποτελεσματικό έλεγχο του βάρους.

Επιπλέον, το 40% των διαγνώσεων μπορεί να καθυστερήσει με τη βοήθεια αλλαγών στη διατροφή και στα επίπεδα σωματικής άσκησης.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ποιες Συνήθειες Πρέπει να Υιοθετήσετε για Ένα Υγιές Πάγκρεας

d.tsagkrinos

Ποια Σωματικά Συμπτώματα σας Κρούουν τον Κώδωνα του Κινδύνου

Editor6 pharma

Συνήθειες για Καλή Υγεία Μετά το Καλοκαίρι

Bάνα Νικολαίδου

Οστεοπόρωση – Με Ποιες Τροφές θα Ενισχύσετε τα Οστά σας

d.tsagkrinos

8 Αιθέρια Έλαια Απαραίτητα στις Διακοπές μας

yoadmin

Αντισηπτικά και Απολυμαντικά – Πόσο Βλάπτουν το Δέρμα και πώς Μπορείτε να Προστατευτείτε

Editor6 pharma

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ