Υγεία & Ομορφιά
Image default
Συμπληρώματα Διατροφής Φυσική Κατάσταση

Στρες και Κούραση: Μήπως Έχετε Έλλειψη Μαγνησίου;

Νευρικότητα, κόπωση, μυϊκές κράμπες, αϋπνία, αλλαγές στη διάθεση, δυσκολία συγκέντρωσης…

Όλες αυτές οι εκδηλώσεις συνδέονται άμεσα με την έλλειψη μαγνησίου, αυτού του πολύτιμου ιχνοστοιχείου που βοηθά το σώμα μας να καταπολεμήσει το άγχος!

Άγχος και συναισθήματα: Ο ρόλος του μαγνησίου

Σκεφτείτε πως διασχίζετε το δρόμο και ακούτε από μακριά την κόρνα ενός αυτοκινήτου.

Φυσικά, κάνετε κατευθείαν στην άκρη, προκειμένου να αποφύγετε τον πιθανό κίνδυνο.

Χωρίς να το γνωρίζετε, το σώμα σας έχει προκαλέσει μια ολόκληρη σειρά μηχανισμών που σας θέτουν σε κατάσταση αυξημένης επαγρύπνησης.

Τι ακριβώς συνέβη;

Το άγχος ή το συναίσθημα που προκλήθηκε από αυτό το ξαφνικό συμβάν οδήγησε στην έκκριση αδρεναλίνης από τον εγκέφαλο.

Η απελευθέρωση αυτής της γνωστής «ορμόνης του στρες» έχει ως αποτέλεσμα τα τοιχώματα των κυττάρων να γίνονται πιο διαπερατά, κάτι που οδηγεί το μαγνήσιο να διαφύγει στον εξωκυττάριο χώρο.

Συνεπώς, η συγκέντρωσή του μειώνεται στα κύτταρα και προκαλεί νευρική και μυϊκή υπερ-δραστικότητα, επιτρέποντας στο σώμα να αντιδρά γρήγορα.

Στρες και Κούραση: Μήπως  Έχετε Έλλειψη Μαγνησίου;

Υπάρχει καλό και κακό άγχος

Είναι φανερό πως η απελευθέρωση της αδρεναλίνης και η κινητοποίηση του μαγνησίου είναι ωφέλιμες σε ορισμένες περιπτώσεις.

Σκεφτείτε ένα δρομέα 100 μέτρων για παράδειγμα, ο οποίος χρειάζεται αυτή την υπερ-δραστικότητα που δημιουργείται από την απελευθέρωση της αδρεναλίνης.

Ωστόσο, αυτός ο μηχανισμός απόκρισης στο άγχος μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα, εάν η αδρεναλίνη συνεχίσει να εκκρίνεται και το σώμα δεν αποκρίνεται με κατάλληλο τρόπο.

Αν μετά από μια κουραστική μέρα π.χ. η αδρεναλίνη εξακολουθεί να παράγεται χωρίς να καταναλώνεται από κάποια σωματική δραστηριότητα (τρέξιμο στο πάρκο, περπάτημα κ.λ.π.), τότε το μαγνήσιο των κυττάρων μειώνεται σημαντικά.

Αυτή η έλλειψη μαγνησίου οδηγεί σε ένα νέο κύκλο υπερβολικού στρες στα κύτταρα, προκαλώντας συνεχή διέγερση των μυών και των νεύρων.

Ταυτόχρονα, αυτό μας κάνει να αντιδρούμε υπερβολικά σε καταστάσεις άγχους και έντονων συναισθημάτων.

Στρες και μαγνήσιο: Καταπολέμηση της αιτίας  

Αρκεί μια απλή θεραπεία μαγνησίου για την αποκατάσταση της συναισθηματικής ισορροπίας;

Δεν είναι τόσο απλό.

Όπως εξηγούν οι γιατροί, η λήψη μαγνησίου δεν είναι αρκετή.

Εάν η αιτία της χρόνιας απώλειάς του δεν αντιμετωπιστεί, το μαγνήσιο θα εξακολουθεί να καταναλώνεται και δεν θα μπορέσει να δημιουργηθεί το απόθεμα που χρειάζεται, ώστε να καταπολεμηθούν αποτελεσματικά οι αγχωτικές αντιδράσεις.

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές χαλάρωσης όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός, το περπάτημα στη φύση, που σε συνδυασμό με έναν υγιεινό τρόπο ζωής και μια αρμονική διαχείριση συναισθημάτων, θα σας επιτρέψουν να γεμίσετε τα αποθέματα  μαγνησίου στα κύτταρά σας.

Οπλιστείτε για να «πολεμήσετε» καλύτερα!

Αν και η λήψη μαγνησίου από μόνη της δεν αντιμετωπίζει τις εκδηλώσεις του στρες, είναι ένα πρώτο βήμα που οι ειδικοί  μας καλούν όλους να κάνουμε.

Δεν υπάρχει κίνδυνος υπερδοσολογίας μαγνησίου.

Συνιστάται λοιπόν η λήψη 400 mg την ημέρα συνεχώς ή, τουλάχιστον, κατά τη διάρκεια περιόδων οξείας πίεσης.

Είναι ακόμη καλύτερο να λάβετε προληπτικές θεραπείες, όταν αισθανθείτε πως μια πιεστική περίοδος πλησιάζει, καθώς χρειάζεται ορισμένος χρόνος για την ανασύσταση των αποθεμάτων μαγνησίου στα κύτταρα.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Κήλη των Αθλητών» – Αιτίες, Συμπτώματα και Θεραπεία

Editor7 pharma

Το Βιολογικό Ρολόι και η Λειτουργία του

Bάνα Νικολαίδου

Οι Βασικές Αιτίες που Πονάει η Πλάτη σας

Editor7 pharma

Προβιοτικά vs Καθαρτικά – Τι να Προτιμήσετε για να Αντιμετωπίσετε τη Δυσκοιλιότητα

a.alefragkis

Ποιες Είναι οι Καταλληλότερες Ώρες Ύπνου για Κάθε Ηλικία

a.alefragkis

Βιταμίνες σε Χρόνια Κόπωση μια Λανθασμένη Πρακτική

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ