Υγεία & Ομορφιά
Image default
Ψυχολογία

Πώς να Ρίξετε τα Επίπεδα της Κορτιζόλης στον Οργανισμό σας

Η κορτιζόλη είναι η ορμόνη του στρες.

Η χρόνια παρουσία της στον οργανισμό μπορεί να προκαλέσει διάφορες παθήσεις, δυσλειτουργίες βασικών οργάνων, ακόμα και ψυχικές διαταραχές.

Υπάρχουν κάποιοι απλοί τρόποι για να μειώσετε την κορτιζόλη στον οργανισμό σας.

Μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει πολλές μελέτες για το αν η κορτιζόλη μπορεί να μειωθεί απλώς λαμβάνοντας κάποια μέτρα μείωσης του άγχους.

Ο κιρκάδιος ρυθμός της κορτιζόλης ρυθμίζεται από τον ύπνο, το πότε κοιμόμαστε και το πότε ξυπνάμε.

Οι εκκρίσεις κορτιζόλης χαρακτηρίζονται από μικρή αύξηση τις πρωινές ώρες και κορυφώνονται μέχρι τις 8 το πρωί.

Στη συνέχεια, αρχίζουν να μειώνονται μέχρι τα μεσάνυχτα όταν τα επίπεδα της κυκλοφορίας του αίματος είναι χαμηλότερα.

Υπάρχουν λοιπόν κάποιοι απλοί, καθημερινοί τρόποι για να μειώσετε την κορτιζόλη στον οργανισμό σας.

Κάντε διαλογισμό

Ο διαλογισμός συμβάλλει στη μείωση της κορτιζόλης και της αρτηριακής πίεσης.

Το συμπέρασμα αυτό βγήκε ύστερα από μελέτες σε άτομα που έκαναν διαλογισμό για έξι συνεχόμενες εβδομάδες και σε άτομα που διαλογίζονταν για τέσσερις μήνες με μία μείωση της τάξης του 20%.

Κάντε μασάζ

Μια συνεδρία μασάζ μειώνει το στρες προκαλώντας την παραγωγή σεροτονίνης και ντοπαμίνης, δύο ορμονών που σας κάνουν να νιώθετε καλά.

Το μασάζ κρατά την κορτιζόλη σε χαμηλά επίπεδα.

Κοιμηθείτε καλά

Η παραγωγή της κορτιζόλης μειώνεται από τα μεσάνυχτα έως τις 4 το πρωί.

Μένοντας ξύπνιοι μετά τα μεσάνυχτα διαταράσσετε το συνηθισμένο πλάνο έκκρισης κορτιζόλης με αποτέλεσμα να καταλήξετε με ακόμη περισσότερη κορτιζόλη τις ώρες που θα έπρεπε να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.

Έτσι λοιπόν λιγότερες από οκτώ ώρες ύπνου μπορεί να σας φορτώσουν ακόμα και με 50% περισσότερη κορτιζόλη στο αίμα.

Φυσικά, αυτό συμβαίνει αν μειώσετε τις ώρες του ύπνου σας για διάστημα που ξεπερνά τη μία εβδομάδα.

Θυμηθείτε ότι ο μεσημεριανός ύπνος επίσης μπορεί να μειώσει την κορτιζόλη, αν δεν καταφέρνετε να κοιμηθείτε ένα κανονικό 8ωρο.

Ακούστε μουσική

Η μουσική ηρεμεί τον εγκέφαλο ιδιαίτερα όταν βιώνετε έντονο στρες.

Η επίδραση της μουσικής στην κορτιζόλη μπορεί να είναι τεράστια σύμφωνα με έρευνες σε μια ομάδα ασθενών λίγο πριν υποβληθούν σε σημαντικές ιατρικές εξετάσεις.

Πιείτε τσάι

Το πράσινο ή το μαύρο τσάι χαλαρώνουν τον οργανισμό.

Το πράσινο ή το μαύρο τσάι χαλαρώνουν τον οργανισμό.

Σε μια μελέτη ερευνητών, στους εθελοντές που έλαβαν μέρος ανατέθηκε μια αποστολή που τους έθετε κάτω από συνθήκες έντονου στρες.

Όσοι έπιναν συστηματικά τσάι είχαν 45% λιγότερη κορτιζόλη στο αίμα τους από όσους δεν έπιναν.

Αν και το τσάι περιέχει καφεΐνη που αυξάνει την κορτιζόλη, οι πολυφαινόλες και τα φλαβονοειδή που επίσης περιέχει, προφανώς ευθύνονται για τις ηρεμιστικές του ιδιότητες.

Γελάστε

Το γέλιο χαλαρώνει και φτιάχνει τη διάθεση.

Επιλέξτε λοιπόν να γελάτε περισσότερο και να περιτριγυρίζεστε από ανθρώπους που σας κάνουν να ξεχνάτε τα προβλήματά σας.

Το γέλιο ρυθμίζει τα επίπεδα της κορτιζόλης και μπορεί να τα ρίξει ακόμα και κατά 50%.

Ασκηθείτε

Η άσκηση, ιδιαίτερα αν είναι έντονη, προκαλεί στρες στον οργανισμό, οπότε το γεγονός ότι ρίχνει την κορτιζόλη ακούγεται παράδοξο.

Το προφανές θα ήταν να την ανεβάσει έστω προσωρινά.

Όμως, μετά το τέλος της άσκησης η κορτιζόλη επιστρέφει στην κανονική της τιμή.

Η συστηματική άσκηση μέτριας έντασης έχει την τάση να μειώνει τη συνηθισμένη ποσότητα κορτιζόλης μειώνοντας έτσι και το στρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Θετικές Επιδράσεις που Έχει το Κλάμα στην Υγεία σας

Editor7 pharma

Γιατί τα 30 Είναι Ηλικία – Ορόσημο για την Ζωή μας

a.alefragkis

Κρίση Πανικού ή Καρδιά – Μάθετε πώς να τα Ξεχωρίζετε

a.alefragkis

Αυτές Είναι οι Τροφές που Προκαλούν τον Μεγαλύτερο Εθισμό

a.alefragkis

Εύκολοι Τρόποι για να Ξεκλειδώσετε τη Δημιουργικότητά σας

a.alefragkis

Ο Κορωνοϊός Μόλυνε και τα Όνειρα των Ανθρώπων

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ