Υγεία & Ομορφιά
Image default
Αδυνάτισμα Φυσική Κατάσταση

Σπλαχνικό Λίπος – Τι Είναι και πώς θα το Χάσετε

Το σπλαχνικό λίπος λέγεται αλλιώς και κοιλιακό λίπος.

Είναι το είδος του λίπους που δεν είναι επιφανειακό αλλά περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα.

Όλοι οι άνθρωποι έχουν έστω και ελάχιστο σπλαχνικό λίπος, περισσότερο όμως όσοι κάνουν καθιστική ζωή.

Επίσης όσοι έχουν χρόνιο άγχος ή κάνουν ανθυγιεινή διατροφή μπορεί να αποκτήσουν σπλαχνικό λίπος.

Σε σχέση με το σπλαχνικό, το υποδόριο λίπος είναι εκείνο που συσσωρεύεται κάτω από το δέρμα και είναι ευκολότερο να χαθεί από το σπλαχνικό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν απαιτείται προσπάθεια.

Οι μεγάλες συγκεντρώσεις σπλαχνικού λίπους συνδέονται με διάφορα σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 και η αυξημένη αρτηριακή πίεση.

Σπλαχνικό λίπος και αερόβια άσκησηΜπορεί το σπλαχνικό λίπος να χαθεί, αλλά αυτό απαιτεί συνήθως έναν συνδυασμό καρδιαγγειακής δραστηριότητας και διατροφής χωρίς λίπος.

Αιτίες

Το κοιλιακό λίπος δημιουργείται εξαιτίας μιας διατροφής πλούσιας σε λίπη και ζάχαρη σε συνδυασμό με την καθιστική ζωή.

Παρόλα αυτά λίγη μόνο σωματική άσκηση καθημερινά μπορεί να αναστείλει σημαντικά τον σχηματισμό του.

Επίσης ο ελλιπής ύπνος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να συμβάλει στην εμφάνιση του κοιλιακού λίπους.

Όμως και η γήρανση είναι ένας παράγοντας εμφάνισης του κοιλιακού λίπους, επειδή ο οργανισμός έχει την τάση να χάνει μυϊκή μάζα καθώς γερνά.

Το πέρασμα του χρόνου αλλάζει επίσης τον τρόπο που ο οργανισμός καίει θερμίδες, κι έτσι γίνεται ευκολότερο να σχηματιστεί κοιλιακό λίπος.

Οι ορμονικές αλλαγές παίζουν επίσης ρόλο, όπως και η εμμηνόπαυση στη δημιουργία σπλαχνικού λίπους.

Τέλος κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται με προδιάθεση να αποκτήσουν κοιλιακό λίπος ακόμα κι αν δεν έχουν υποδόριο.

Αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ότι ένα άτομο μπορεί να έχει ένα φυσιολογικό βάρος, αλλά να έχει πολύ λίπος συσσωρευμένο γύρω από τα εσωτερικά του όργανα.

Επιπτώσεις

Το σπλαχνικό λίπος έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Συνδέεται με αυξημένη αρτηριακή πίεση, καρδιαγγειακές παθήσεις, ορμονική ανισορροπία και προβλήματα αντίστασης στην ινσουλίνη, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη τύπου 2.

Κάποιες από τις ουσίες που εκκρίνονται από το λίπος μπορούν να εισχωρήσουν στο συκώτι επηρεάζοντας έτσι τα επίπεδα του λίπους και της χοληστερόλης στο αίμα.

Γι’ αυτό το κοιλιακό λίπος συνδέεται και με αυξημένη κακή χοληστερόλη και χαμηλή καλή χοληστερόλη, όπως και με καρκίνο του παχέος εντέρου.

Πώς χάνεται

Οι υψηλές συγκεντρώσεις του σπλαχνικού λίπους μπορούν να μειωθούν συνδυάζοντας αερόβια άσκηση και αλλαγές στη διατροφή.

Συστήνονται τουλάχιστον 30 λεπτά αερόβιας άσκησης, το λιγότερο τέσσερις φορές την εβδομάδα.

Οι ασκήσεις των κοιλιακών χτίζουν τους μύες στην περιοχή της κοιλιάς, αλλά δε μειώνουν το λίπος.

Οι ασκήσεις με αντιστάσεις συμβάλλουν στη μείωση του υποδόριου λίπους, αλλά όχι του σπλαχνικού.

Σχετικά με τη διατροφή, χρειάζεται ένα πρόγραμμα γευμάτων πλούσιο σε φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και άπαχο κρέας και ψάρι που μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια του σπλαχνικού λίπους.

Χρειάζεται να αποφεύγει κανείς τα αναψυκτικά και τα προϊόντα με πολλά κορεσμένα λίπη, όπως το βούτυρο, τα λιπαρά τυριά και τα λάδια που είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη.

Τέλος για την απαλλαγή από το σπλαχνικό λίπος χρειάζονται και αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η διακοπή του καπνίσματος και της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ καθώς και ορισμένες μέθοδοι που θα μειώσουν τα επίπεδα του άγχους.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σέξι Αθλήματα που Είναι Αποτελεσματικά

Το Βιολογικό Ρολόι και η Λειτουργία του

Bάνα Νικολαίδου

Τα Αμφεταμινοειδή και τα Αμινοξέα για την Κούραση

yoadmin

Συμβουλές για να μην Αποτύχει η Δίαιτά σας

d.tsagkrinos

Πώς να Κάψετε Θερμίδες με ή Χωρίς Σωματική Άσκηση

Πώς να μην Ξαναπάρετε τα Κιλά που Χάσατε

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ