Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή Ψυχολογία

Πότε η Σχέση με το Φαγητό Θεωρείται Διαταραγμένη

Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά σημάδια που δείχνουν ότι η σχέση ενός ατόμου με το φαγητό είναι διαταραγμένη.

Δείτε ποιες είναι αυτές οι πεποιθήσεις και συμπεριφορές που δείχνουν κάτι τέτοιο, πράγμα που αποτρέπει την επίτευξη και διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους και ενός ποιοτικότερου τρόπου ζωής.

Έχετε ενοχές μετά από κάθε γεύμα

Υπάρχουν φορές που μπορεί να φάτε περισσότερο από ό,τι χρειαζόταν ή επιλέγετε να φάτε κάτι για το οποίο αργότερα μετανιώνετε.

Όταν όμως αυτό το συναίσθημα αρχίζει να εμφανίζεται επανειλημμένα και συνδυάζεται με με ένα αίσθημα ενοχής ή θυμού, υπάρχει πιθανότητα κάτι να μην πηγαίνει καλά.

Το αίσθημα ενοχής μπορεί να υποδηλώνει χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ μπορεί να οδηγήσει και σε άλλες παρακινδυνευμένες ενέργειες, όπως σε μια χρόνια, ακραία περιοριστική δίαιτα ή σε υπερβολική άσκηση ώστε να καούν οι θερμίδες ενός πλούσιου γεύματος.

Έχετε συνεχώς το μυαλό σας στο φαγητό

Υπάρχουν κάποια άτομα που σκέφτονται τόσο συχνά το φαγητό σε σημείο να τους γίνεται εμμονή.

Έτσι οι διατροφικές τους συνήθειες καθοδηγούνται καθαρά από αυτές τις εμμονές και όχι από πραγματική όρεξη.

Το πραγματικό αίσθημα της πείνας έρχεται και φεύγει ανάλογα με την κατανάλωση ορισμένης ποσότητας φαγητού, σε αντίθεση με τις λιγούρες που οφείλονται σε ψυχολογικούς παράγοντες.

Σε αυτή την περίπτωση όμως, ακόμα και μετά το τέλος του γεύματος μπορεί αν συνεχίσετε να σκέφτεστε το φαγητό ή να νιώθετε την ανάγκη να συνεχίσετε να τρώτε.

Καταναλώνετε φαγητό όταν έχετε έντονο άγχος

Η σύνδεση μεταξύ άγχους και φαγητού ξεκινά από τη στιγμή της γέννησης.

Όταν το μωρό κλαίει, η μητέρα του το καθησυχάζει δίνοντάς του γάλα.

Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων σε κάποια φάση της ζωής τους ξεκινάνε κάποια δίαιτα.

Αργότερα οι γονείς συνηθίζουν να δίνουν στα παιδιά τους ένα γλυκό για να τους αποσπάσουν την προσοχή ή για να τους απαλύνουν τον πόνο όταν χτυπούν ή από κάτι που τα στενοχώρησε.

Ο πρώτος συσχετισμός του φαγητού με το άγχος μπορεί να βάλει τις βάσεις για την αντιμετώπιση αγχωτικών και δυσάρεστων συμβάντων με αυτό αργότερα στην ενήλικη ζωή.

Επειδή το άγχος είναι σχεδόν καθημερινό κομμάτι της ζωής πια, η συνήθεια του να τρώτε για να το αντιμετωπίσετε μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητη αύξηση του σωματικού σας βάρους ή σε άλλα προβλήματα υγείας.

Κάνετε ακραίες δίαιτες

Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων σε κάποια φάση της ζωής τους ξεκινάνε κάποια δίαιτα.

Αν όμως μπαίνετε σε αυτήν τη διαδικασία συχνά πυκνά, κάνοντας μάλιστα ακραίες δίαιτες και περιορίζοντας κατά πολύ τις θερμιδικές σας ανάγκες ή αποκλείοντας κάποιες ομάδες τροφίμων από τη διατροφή σας, θέτετε την υγεία σας σε μεγάλο κίνδυνο.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα έντονο αίσθημα στέρησης που πυροδοτεί την εμφάνιση λιγούρας για συγκεκριμένες τροφές και επεισοδίων υπερφαγίας.

Δεν τρώτε φαγητό δημόσια

Αν νιώθετε ντροπή σχετικά με το τι τρώτε και γενικά αποφεύγετε να τρώτε μαζί με άλλους επειδή παλεύετε με το σωματικό σας βάρος, μπορεί να καταλήξετε στο να καταναλώνετε τρόφιμα σε μέρη που δεν μπορούν να σας δουν ή κάπου που δεν έχει πρόσβαση κάποιος άλλος.

Αν η αμηχανία αυτή συμπεριλαμβάνει και τον φόβο της υπερκατανάλωσης φαγητού μπροστά σε άλλους ή κατανάλωσης τροφίμων που θεωρούνται ανθυγιεινά, τo αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Νιώθετε ντροπή και αμηχανία για τη βασική ανάγκη του φαγητού που έχουν όλοι οι άνθρωποι και αυτό δεν είναι υγιές.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Τροφές που μας Κάνουν να Πεινάμε Περισσότερο

d.tsagkrinos

Ροδάκινο – Ένα Καλοκαιρινό Φρούτο με Πολλά Οφέλη για την Υγεία

d.tsagkrinos

Βιταμίνη Α – Γιατί Είναι Τόσο Πολύτιμη για τα Μάτια

Bάνα Νικολαίδου

Προειδοποιητικά Συμπτώματα μιας Ψυχικής Ασθένειας

Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζουμε για τις Κρίσεις Πανικού

Editor7 pharma

Αρωματικά Νερά – Γνωρίστε τη Νέα Τάση στο Ευ Ζην

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ