Υγεία & Ομορφιά
Προϊόντα ολικής άλεσης
Αδυνάτισμα Διατροφή

Πώς τα Προϊόντα Ολικής Άλεσης Συμβάλλουν στο Αδυνάτισμα

Με βάση τη μεσογειακή διατροφή που θεωρείται ιδανική για την απώλεια βάρους, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα προϊόντα ολικής άλεσης και πόσο σημαντική είναι η καθημερινή κατανάλωσή τους.

Τα προϊόντα ολικής άλεσης προκύπτουν μετά από την επεξεργασία των καρπών των σιτηρών.

Τα δημητριακά ολικής άλεσης παρασκευάζονται με αλεύρι από σιτηρά που έχουν υποστεί επεξεργασία συνολικά, δηλαδή σε όλα τα μέρη τους, στον φλοιό, στο φύτρο και στο ενδοσπέρμιο.

Μέσω αυτής της διαδικασίας τα προϊόντα αυτά μπορούν να αποδώσουν περισσότερα θρεπτικά και φυτοθρεπτικά συστατικά και ανόργανα στοιχεία, τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη πολλών νοσημάτων.

Προϊόντα ολικής άλεσης και αδυνάτισμαΣε αντίθεση με τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα απλά άλευρα παρασκευάζονται από αλεύρι που έχει απογυμνωθεί από τον φλοιό του και γι’ αυτό είναι φτωχά σε θρεπτικά συστατικά.

Τα προϊόντα ολικής άλεσης συμβάλλουν στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους αλλά και στην απώλεια βάρους.

Οι φυτικές ίνες που περιέχουν μειώνουν το αίσθημα πείνας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα φαγητού που καταναλώνει κανείς.

Επίσης βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου, καθώς οι φυτικές ίνες που περιέχονται σε αυτά αντιμετωπίζουν τη δυσκοιλιότητα αυξάνοντας τον όγκο των κοπράνων και προστατεύοντας τη φυσιολογική χλωρίδα του εντέρου.

Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα και τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Γενικά, η υψηλή κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Σύμφωνα με μελέτες, αρκούν 300 γραμμάρια παραπάνω από δημητριακά ολικής άλεσης ημερησίως για να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 17%.

Ακόμα, τα προϊόντα ολικής άλεσης ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Αυτό συμβαίνει επειδή έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, με αποτέλεσμα να απορροφώνται αργά και να μην αυξάνουν απότομα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Κάτι τέτοιο εμμέσως συμβάλλει στο αδυνάτισμα καθώς έτσι μπορεί να ελέγξει κανείς καλύτερα τις λιγούρες που αυξάνουν την επιθυμία για κατανάλωση λιπαρών τροφών.

Τέλος, τα προϊόντα αυτά μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Όσοι καταναλώνουν τρεις ή περισσότερες μερίδες τροφίμων ολικής άλεσης ημερησίως έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν καρδιαγγειακά προβλήματα στο μέλλον.

Πάντως χρειάζεται προσοχή καθώς δεν είναι όλα τα σκουρόχρωμα προϊόντα ολικής άλεσης.

Ενδέχεται κάποια από αυτά να μοιάζουν με τα προϊόντα ολικής άλεσης, αλλά αυτό δε σημαίνει και ότι είναι.

Ο τρόπος με τον οποίο αλέθεται το προϊόν προσδιορίζει αν είναι ολικής άλεσης ή όχι.

Να θυμάστε πως όταν το σιτάρι αλέθεται ολόκληρο, τότε το τρόφιμο που προκύπτει θεωρείται 100% ολικής άλεσης.

Αν κατά την άλεση αφαιρεθεί μέρος του πίτουρου, προκύπτει ένα προϊόν 95% ή λιγότερο ολικής άλεσης.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Ρόδι και τα Αμέτρητα Οφέλη του στον Οργανισμό

d.tsagkrinos

Υποκατάστατα Γεύματος για Απώλεια Βάρους

yoadmin

Στιγμιαίος Καφές – Η Συμβολή του στην Καλή Απόδοση των Ασκούμενων

Οι 5 Τροφές – Εχθροί για την Καρδιά σας

yoadmin

Δίαιτα – Πώς να Προετοιμαστείτε Ψυχολογικά και να Μένετε Προσηλωμένοι στο Στόχο σας

d.tsagkrinos

Οι Αιτίες Πίσω από τη Λαιμαργία και πώς θα την Αντιμετωπίσετε

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ