Υγεία & Ομορφιά
Ντοπαμίνη – Πώς να την Αυξήσετε Φυσικά;
Φυσική Κατάσταση

Ντοπαμίνη – Πώς να την Αυξήσετε Φυσικά;

Η ντοπαμίνη είναι η ουσία που μεταφέρει μηνύματα ικανοποίησης στον εγκέφαλό σας, όταν κάνετε μια δραστηριότητα που σας ευχαριστεί.

Είναι γνωστή ως ο νευροδιαβιβαστής της ευφορίας και ανήκει στις κατεχολαμίνες. Επιτελεί όμως και άλλες εργασίες.

Ντοπαμίνη – Πώς να την Αυξήσετε Φυσικά;Χωρίς τη ντοπαμίνη δεν μπορεί κανείς να συντονίσει τις κινήσεις του και να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του σώματός του. Επίσης, αντιμετωπίζει δυσκολία στη μνήμη και τη μάθηση και προβλήματα ύπνου.

Κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, η ντοπαμίνη συμμετέχει στη ρύθμιση της κόπωσης, η οποία είναι αποτέλεσμα της έντονης φυσικής δραστηριότητας.

Πώς να την αυξήσετε;

Καταναλώστε καφέ

Η καφεΐνη χρησιμοποιείται έμμεσα για τη διατήρηση της ντοπαμίνης σε υψηλά επίπεδα κατά την παρατεταμένη άσκηση.

Δηλαδή, ένας αθλητής που έχει καταναλώσει καφέ πριν από την προπόνησή του μπορεί να παρατείνει τον χρόνο που θα μεσολαβήσει μέχρι να εμφανίσει σημάδια κόπωσης.

Η κατανάλωση καφέ όμως θα πρέπει να γίνεται σε λογικά πλαίσια για την αποφυγή τοξικών επιπτώσεων στον οργανισμό.

Γυμναστείτε καθημερινά

Η άσκηση προκαλεί αύξηση των επιπέδων ντοπαμίνης στο ξεκίνημά της, ενώ στη συνέχεια η αύξηση της σεροτονίνης επιφέρει μείωση των επιπέδων της ντοπαμίνης.

Πρωτεΐνες

Η κατανάλωση πρωτεΐνης παρέχει στον οργανισμό αμινοξέα. Ένα από αυτά είναι και η τυροσίνη που αποτελεί πρόδρομο για την παραγωγή ντοπαμίνης.

Σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο υπάρχει αρκετή ποσότητα τυροσίνης ή φαινυλαλανίνης, από την οποία προέρχεται η τυροσίνη, για να συνθέσει ο οργανισμός την ντοπαμίνη που χρειάζεται υπό κανονικές συνθήκες.

Προβιοτικά

Κάποια προβιοτικά βακτήρια που κατοικούν στον εντερικό σωλήνα έχουν την ικανότητα να παράγουν ντοπαμίνη και άλλους νευροδιαβιβαστές.

Η σύνδεση μεταξύ εντέρου και εγκεφάλου θεωρείται δεδομένη, με τα βακτήρια αυτά να κερδίζουν όλο και περισσότερο την προσοχή των επιστημόνων.

Κοιμηθείτε καλά

Η στέρηση ύπνου φαίνεται να επηρεάζει τη ντοπαμίνη και τους λειτουργικούς σκοπούς της. Τα επίπεδα ντοπαμίνης στον οργανισμό είναι αυξημένα την ώρα που ξυπνάει κανείς το πρωί.

Επομένως, ένας ταραγμένος ύπνος μπορεί να διαταράξει τη ρύθμιση της ντοπαμίνης στον οργανισμό.

Υγιεινές τροφές

Τα επίπεδα ορισμένων θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό επηρεάζουν τη σύνθεση και τη λειτουργία της ντοπαμίνης.

Η διατροφή θα πρέπει να έχει ποικιλία και να παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά, για να λειτουργεί ο οργανισμός ομαλά. 

Πού θα βρείτε τη ντοπαμίνη;

Ένα συγκεκριμένο είδος φασολιών αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές ντοπαμίνης. Άλλες πηγές αποτελούν η μπανάνα, και ιδιαίτερα η φλούδα της και το αβοκάντο.

Μικρότερες ποσότητες ντοπαμίνης υπάρχουν στο πορτοκάλι, το μήλο, τη μελιτζάνα, το σπανάκι, τον αρακά, την ντομάτα και τα απλά φασόλια.

Έτσι λοιπόν, αρκετά από τα συνηθισμένα τρόφιμα που καταναλώνει κανείς καθημερινά περιέχουν τον νευροδιαβιβαστή ντοπαμίνη, αν και ακόμα δεν έχει εξακριβωθεί κατά πόσο μια διατροφή πλούσια σε ντοπαμίνη λειτουργεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι να Τρώτε για να μην Αισθάνεστε Κουρασμένοι

Γρήγορο Περπάτημα – Πώς Κάνει Καλό στην Υγεία σας

Δείκτης Μάζας Σώματος, Βάρος και Φυσική Κατάσταση

Καρδιακή Προσβολή – Πώς θα την Αποτρέψετε;

Τα Αμφεταμινοειδή και τα Αμινοξέα για την Κούραση

Smartwatch – Για ποιους Λόγους να Πάρετε Ένα;