Υγεία & Ομορφιά
Συνήθειες πριν τον ύπνο
Χρόνιες Παθήσεις

Τα Λάθη που σας Οδηγούν στην Αϋπνία

Πρόβλημα με τον ύπνο έχουν πολλοί άνθρωποι παγκοσμίως.

Ο ύπνος είναι σημαντικός και ευτυχώς τελευταία η επιστημονική κοινότητα προειδοποιεί τον κόσμο σχετικά με τις συνέπειες του κακού ή ελλιπούς ύπνου.

Ο κακός, ο διακεκομμένος ύπνος και η αϋπνία μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία και τη διάθεσή σας.

Λάθη πριν τον ύπνοΑν δυσκολεύεστε στο θέμα του ύπνου, εξετάστε μήπως έχετε κάποιες από τις παρακάτω συνήθειες οι οποίες επιδεινώνουν το πρόβλημά σας.

Δεν έχετε σταθερό ωράριο ύπνου

Όταν δεν έχετε σταθερό πρόγραμμα στον ύπνο σας και κοιμάστε διαφορετικές ώρες κάθε βράδυ, το βιολογικό ρολόι σας απορρυθμίζεται.

Έτσι ξυπνάτε κουρασμένοι.

Γι’ αυτό ορίστε μια συγκεκριμένη ώρα κάθε βράδυ που θα ξαπλώνετε.

Μέσα στην τελευταία ώρα πριν πέσετε για ύπνο φροντίστε να τελειώσετε τις δουλειές σας.

Ασχοληθείτε με την προσωπική σας υγιεινή και κάντε κάτι που σας χαλαρώνει, όπως το να διαβάσετε ένα βιβλίο.

Μόλις τα τελειώσετε όλα αυτά, σβήστε το φως και ξαπλώστε.

Αφήνετε ανοιχτή την τηλεόραση όλη τη νύχτα

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνετε πριν κοιμηθείτε είναι να αφήνετε ανοιχτή την τηλεόραση στο υπνοδωμάτιο.

Όμως το φως της οθόνης σε συνδυασμό με τον ήχο διεγείρει τον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να μένετε ξύπνιοι περισσότερο από ό,τι υπολογίζετε.

Χαζεύετε στο κινητό ή στο λάπτοπ πριν κοιμηθείτε

Το ίδιο συμβαίνει και με το κινητό τηλέφωνο ή το λάπτοπ.

Το μπλε φως της οθόνης μπερδεύει τον εγκέφαλο, ο οποίος σταματά την παραγωγή μελατονίνης, που ρυθμίζει τον ύπνο και την αφύπνιση.

Όταν το δωμάτιο είναι απολύτως σκοτεινό, η μελατονίνη παράγεται ευκολότερα και έτσι μπορείτε να κοιμηθείτε πιο εύκολα.

Καταναλώνετε αλκοόλ λίγο πριν πέσετε για ύπνο

Το αλκοόλ μπορεί να σας χαλαρώνει ή να σας νυστάζει.

Όμως μειώνει το βαθύ στάδιο του ύπνου REM και αυξάνει τον ύπνο ΝREM, όπου και ο παραμικρός θόρυβος αρκεί για να σας ξυπνήσει.

Η έλλειψη του πρώτου σταδίου μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στο σώμα και στον εγκέφαλό σας.

Επίσης, το αλκοόλ μπορεί να σας αφυδατώσει, ενώ είναι πιθανό να ξυπνήσετε αρκετές φορές μέσα στη νύχτα για να πάτε τουαλέτα.

Προσπαθείτε να κοιμηθείτε ενώ δε νυστάζετε

Αν έχετε ξαπλώσει και δε σας έχει πάρει ο ύπνος μέσα σε μισή ώρα, σηκωθείτε από το κρεβάτι και κάντε κάτι χαλαρωτικό.

Με το να επιβάλλετε στον εαυτό σας να κοιμηθεί, εκνευρίζεστε, με αποτέλεσμα να μην ξεκουράζεστε ουσιαστικά.

Μπορεί να έχετε κάποια διαταραχή ύπνου

Υπάρχει περίπτωση να έχετε κάποια διαταραχή ύπνου, όπως είναι η υπνική άπνοια, αλλά να μην το γνωρίζετε.

Αυτό σημαίνει ότι γίνεται διακοπή της ροής του αέρα προς τα πνευμόνια σας, με αποτέλεσμα να κόβεται η αναπνοή σας.

Το κύριο σύμπτωμά της είναι το ροχαλητό που σε συνδυασμό με τις άπνοιες, σας μισοξυπνάει, με αποτέλεσμα ο ύπνος σας να διακόπτεται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νοσοφοβία – Πόσο Επικίνδυνη Είναι

Αιματοφοβία – Συμπτώματα και Θεραπεία

Νιώθετε Διαρκή Κόπωση; Δείτε σε Ποιους Παράγοντες Μπορεί να Οφείλεται

Νικήστε την Αϋπνία με Μικρά Κόλπα

Ευερεθιστότητα – Αιτίες, Συμπτώματα και Αντιμετώπιση

Ορθορεξία – H Νέα Διατροφική Διαταραχή