Υγεία & Ομορφιά
Image default
Ψυχολογία

Διακεκομμένος Ύπνος – Τι να Κάνετε αν Ξυπνάτε κατά τη Διάρκεια της Νύχτας

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που ξυπνάνε μέσα στη μέση της νύχτας και δυσκολεύονται να ξανακοιμηθούν με αποτέλεσμα το ξημέρωμα και ο χτύπος του ξυπνητηριού να τους βρίσκει ήδη ξύπνιους.

Αν κοιτάτε να υπολογίσετε πόσες ώρες είστε ξύπνιοι, θα αγχωθείτε ακόμα περισσότερο.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ακολουθεί μια δύσκολη μέρα καθώς μυαλό και σώμα δεν έχουν ξεκουραστεί επαρκώς.

Οι λόγοι που μπορεί να ταλαιπωρείται κανείς από νυχτερινές αφυπνίσεις μπορεί να είναι διάφοροι εξωτερικοί παράγοντες:

Έντονο φως, θόρυβος, ακατάλληλη θερμοκρασία δωματίου, ύπνος με κατοικίδια, ένας σύντροφος που μπορεί να κινείται πολύ κατά τη διάρκεια του ύπνου ή που ροχαλίζει, ένα άβολο στρώμα ή μαξιλάρι.

Υπάρχουν όμως και άλλες αιτίες:

Άγχος, ορμονικές διαταραχές, νυχτερινή εφίδρωση, πόνος σε κάποιο σημείο του σώματος, καούρα στο στομάχι και άλλες στομαχικές διαταραχές (γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση), εφιάλτες.

Ακόμα, κάποιες παθήσεις μπορεί να προκαλούν νυχτερινή αφύπνιση.

Αν ταλαιπωρείστε τακτικά, δείτε ορισμένες προτάσεις που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Μην πέφτετε για ύπνο νωρίτερα από ό,τι έχετε συνηθίσει

Αν φοβάστε ότι θα ξυπνήσετε κάποια στιγμή μέσα στη νύχτα, είναι επόμενο να σκεφτείτε να πέσετε για ύπνο νωρίς για να κερδίσετε λίγη παραπάνω ώρα ύπνου.

Αυτό όμως είναι από τα χειρότερα που μπορείτε να κάνετε γιατί ήδη έχετε άγχος.

Κάντε το αντίθετο και ξαπλώστε μία ώρα αργότερα από ό,τι συνηθίζετε, αλλά ξυπνήστε την ίδια ώρα όπως πάντα.

Μπορεί να μη φαίνεται αποτελεσματικός τρόπος αλλά συχνά λειτουργεί.

Μη μένετε ξαπλωμένοι αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε

Έτσι θα εκνευριστείτε πιο πολύ που δεν καταφέρνετε να κοιμηθείτε.

Σηκωθείτε από το κρεβάτι, πηγαίνετε σε ένα άλλο δωμάτιο και διαβάστε ένα βιβλίο με χαμηλό φωτισμό.

Μην ανοίγετε οθόνες γιατί το μπλε φως δεν θα σας βοηθήσει.

Όταν νιώθετε τα μάτια σας να κλείνουν, γυρίστε στο κρεβάτι σας.

Μην κοιτάζετε συνεχώς το ρολόι

Αν κοιτάτε να υπολογίσετε πόσες ώρες σας μένουν μέχρι να σηκωθείτε ή πόσες ώρες είστε ξύπνιοι, θα αγχωθείτε ακόμα περισσότερο.

Μη μετράτε τις ώρες και τα λεπτά, σκεφτείτε κάτι ευχάριστο και προσπαθήστε να χαλαρώσετε.

Διατηρήστε το υπνοδωμάτιό σας ήρεμο και σκοτεινό και σε μια σταθερή θερμοκρασία

Διατηρήστε ιδανικές συνθήκες στο υπνοδωμάτιό σας.

Είναι παράγοντες που μπορεί να διαταράξουν τον ύπνο σας.

Κρατήστε το δωμάτιό σας δροσερό κι αν χρειαστεί, χρησιμοποιήστε ωτασπίδες ή μάσκα ύπνου.

Αποφύγετε τον μεσημεριανό ύπνο

Όταν κοιμάστε το μεσημέρι έστω για μισή ώρα διαταράσσετε τον νυχτερινό σας ύπνο.

Αν έχετε συνηθίσει ή έχετε ανάγκη έναν μεσημεριανό υπνάκο, ας μην ξεπερνάει τα 20 λεπτά και όχι μετά τις 2 το μεσημέρι.

Μην πίνετε ροφήματα με καφεΐνη μετά τις 6 το απόγευμα

Η καφεΐνη διεγείρει το νευρικό σύστημα και στέλνει τον ύπνο… περίπατο.

Εκτός από αυτό, ακόμα κι αν αποκοιμηθείτε, δεν κάνετε καλό ύπνο και ξυπνάτε πολλές φορές μέσα στη νύχτα.

Μην καταναλώνετε αλκοόλ, μην καπνίζετε, μην τρώτε βαριά και μη γυμνάζεστε 3 ώρες πριν πέσετε για ύπνο

Μπορεί να σας ακούγεται υπερβολικό, αλλά όλα τα παραπάνω μπορεί να διαταράξουν τον ύπνο σας.

Ίσως νιώθετε ότι ένα αλκοολούχο ποτό, ένα βραδινό τσιγάρο σας χαλαρώνουν, αλλά δεν είναι πάντα έτσι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συμβουλές για να Ξυπνάτε με Ενέργεια και Καλή Διάθεση

Bάνα Νικολαίδου

Οι 4 Χρήσεις του Χιούμορ που Χαρακτηρίζουν τους Ανθρώπους

yoadmin

Τα Σημάδια που Υποδηλώνουν ότι Κοιμάστε Καλά

Editor7 pharma

Ψυχαναγκασμός – Τι Υποδηλώνει μια Τέτοια Συμπεριφορά και Παραδείγματα

Editor7 pharma

Εύκολες Συμβουλές για να Κάνετε Ευτυχισμένο τον Σύντροφό σας

Editor7 pharma

4 Healthy Tips για την Περίοδο των Εξετάσεων

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ