Υγεία & Ομορφιά
Αδυνάτισμα

Απώλεια Βάρους – Γιατί Δυσκολεύει Καθώς Μεγαλώνετε

Στις ηλικίες μεταξύ είκοσι και τριάντα, ίσως και λίγο μετά αν δε συντρέχουν άλλοι λόγοι, μπορούμε ευκολότερα να χάσουμε βάρος αν θέλουμε, να το ελέγξουμε, ακόμα και να το διατηρήσουμε.

Κοντά στα σαράντα όμως, έρχεται η ώρα που οι δίαιτες αρχίζουν να μην αποδίδουν.

Ο μεταβολισμός κολλάει και μαζί με αυτόν και ο δείκτης της ζυγαριάς.

Πριν πανικοβληθούμε, αξίζει να εξετάσουμε τους επιστημονικά αποδεδειγμένους λόγους που συμβαίνει αυτό.

Καθώς μεγαλώνουμε το σώμα μας δεν ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο στις προσπάθειες για απώλεια βάρους.

Καθιστική εργασίαΜάλιστα καθώς μεγαλώνουμε, τείνουμε να προσλαμβάνουμε περίπου μισό κιλό τον χρόνο.

Μπορεί να μην είναι πολύ, αλλά σε βάθος χρόνου μπορεί να δυσκολέψει την απώλεια βάρους.

Μερικοί άνθρωποι φτάνουν μέχρι και την παχυσαρκία, αν και σίγουρα δεν θα γίνουν όλοι όσοι μεγαλώνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι επειδή το βάρος επηρεάζεται και από τα γονίδια, το επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας και την ποιότητα της διατροφής.

Διαβάστε παρακάτω τους πιο πιθανούς λόγους που δε χάνετε πια εύκολα βάρος, καθώς περνάει η ηλικία σας.

Συντελούνται ορμονικές αλλαγές

Και τα δύο φύλα εμφανίζουν αλλαγές σε ορμονικό επίπεδο ως συνέπεια της γήρανσης.

Οι γυναίκες μπαίνουν στην εμμηνόπαυση, η οποία προκαλεί σημαντική μείωση των οιστρογόνων, κάτι που οδηγεί σε πιθανότητα αύξησης του λίπους στην κοιλιά.

Ακόμα και λίγο πριν την εμμηνόπαυση οι μεταπτώσεις της διάθεσης μπορεί να επηρεάσουν το διατροφικό πλάνο και τη διάθεση για άσκηση.

Οι άντρες από την άλλη πλευρά, βιώνουν σημαντική μείωση των επιπέδων τεστοστερόνης καθώς μεγαλώνουν.

Η ορμόνη αυτή είναι υπεύθυνη και για τη ρύθμιση της κατανομής του λίπους, για τη μυϊκή δύναμη και μάζα.

Οπότε αυτή η αλλαγή φέρνει αλλαγές και στο βάρος, αν δεν προσέξετε.

Χάνετε μυϊκή μάζα

Η ποσότητα της μυϊκής μάζας αρχίζει να μειώνεται φυσικά κατά 3-8% ανά δεκαετία μετά την ηλικία των τριάντα.

Χάνετε επίσης μυϊκή μάζα αν δεν είστε αρκετά σωματικά δραστήριοι.

Οι μύες χρησιμοποιούν περισσότερες θερμίδες από ό,τι λίπος.

Εκτός λοιπόν κι αν κάνετε προπόνηση ενδυνάμωσης με βάρη, το σώμα σας θα χρειάζεται όλο και λιγότερες θερμίδες καθημερινά.

Αυτό όμως αποτελεί πρόβλημα γιατί τις περισσότερες φορές δεν προσαρμόζετε την πρόσληψη θερμίδων στην ηλικία σας.

Ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται

Η μείωση της μυϊκής μάζας είναι πιθανό να επιβραδύνει τον μεταβολισμό σας, τη διαδικασία που μετατρέπει τις θερμίδες σε ενέργεια.

Περισσότερο λίπος και λιγότεροι μύες σημαίνει και μικρότερη καύση θερμίδων.

Κάνετε περισσότερη καθιστική ζωή και έχετε άγχος

Μετά τα 40-50 είναι πιθανό να αρχίζετε να κινείστε λιγότερο.

Είναι πολλοί εκείνοι που κάνουν καθιστική εργασία για 8-10 ώρες καθημερινά.

Παράλληλα με αυτό, οι ρυθμοί της ζωής και οι υποχρεώσεις έχουν αυξήσει το άγχος.

Το άγχος που σχετίζεται με την εργασία σε αυτές τις ηλικίες αυξάνεται.

Μαζί με το άγχος αυξάνονται και τα επίπεδα της γκρελίνης, της ορμόνης που είναι υπεύθυνη για την πείνα και σας κάνει να πεινάτε συχνότερα.

Βιώνετε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας

Κάποιοι από τους λόγους που αυξάνεται το βάρος στη μέση ηλικία δε σχετίζονται καθόλου με το σώμα, αλλά με τον τρόπο ζωής.

Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές έρχονται όταν κάνει κανείς τη δική του οικογένεια και αργότερα όταν πρέπει να φροντίσει τις ανάγκες των παιδιών του.

Μπορεί λοιπόν να νιώθετε ξαφνικά ότι δεν έχετε χρόνο για σας.

Επομένως, η σωστή διατροφή και η άσκηση παύουν να είναι οι προτεραιότητές σας.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υποθερμιδική Δίαιτα – Γνωρίστε τα Συν και τα Πλην της

Δίαιτα – Πώς να Προετοιμαστείτε Ψυχολογικά και να Μένετε Προσηλωμένοι στο Στόχο σας

Δίαιτα Χωρίς Αποτέλεσμα – Δείτε τι Μπορεί να Κάνετε Λάθος

Γιατί Δυσκολεύεστε να Χάσετε Βάρος ενώ Μεγαλώνετε

Αυτές οι Τροφές Επιβραδύνουν τον Μεταβολισμό σας

Η Σταφυλοθεραπεία ως Μέθοδος Αδυνατίσματος και τα Οφέλη της

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ