Υγεία & Ομορφιά
Βιγκανισμός - Η Διατροφή του Μέλλοντος
Βιγκανισμός - Η Διατροφή του Μέλλοντος - 1
Επικαιρότητα

Βιγκανισμός – Η Διατροφή του Μέλλοντος

Η καμπάνια της ομάδας Greek Vegans εμφανίστηκε στα βαγόνια του μετρό στις αρχές Σεπτεμβρίου και ολοκληρώθηκε στις 6 Οκτωβρίου.

Ο «βιγκανισμός», όπως λέγεται η απουσία από τη διατροφή του ανθρώπου οποιουδήποτε ζωικού προϊόντος, συστήθηκε με αυτόν τον κάπως πληθωρικό τρόπο στην Ελλάδα.

Βιγκανισμός - Η Διατροφή του Μέλλοντος

Ήρθε όμως για να μείνει;

Το βέβαιο είναι ότι αυτό που εμφανίστηκε σε πολλές χώρες του κόσμου ως περιθωριακό κίνημα έχει αποκτήσει τον χαρακτήρα της τάσης ή έχει γίνει τρόπος ζωής.

Στη Βαρσοβία, για παράδειγμα, έχουν ανοίξει ήδη περισσότερα από 50 εστιατόρια vegan, ενώ το 60% των Πολωνών δηλώνει σε σχετική έρευνα ότι σκοπεύει να κόψει εντελώς το κρέας αυτόν τον χρόνο.

Οι πρώτοι σπόροι του βιγκανισμού, πάντως, έπεσαν το μακρινό 1944 όταν ιδρύθηκε και η πρώτη οργάνωση βιγκανιστών.

Ο ιδρυτής της προέβλεπε τότε πως «μια μέρα ο άνθρωπος θα αισθάνεται αποστροφή στη σκέψη πως κάποτε οι πρόγονοί του τρέφονταν με κρέας».

Πλησιάζει λοιπόν αυτή η μέρα;

Τα στοιχεία δείχνουν ότι αργά αλλά σταθερά πλησιάζει: η κατανάλωση κρέατος, λένε οι αριθμοί, αυξάνεται κατά 3% ετησίως από το 1960 κυρίως, επειδή οι κοινωνίες των άλλοτε φτωχών χωρών έχουν αρχίσει να ευημερούν.

Στην Κίνα, για παράδειγμα, ο μέσος Κινέζος κατανάλωνε 14 κιλά κρέας τον χρόνο, ενώ σήμερα καταναλώνει 55.

Περισσότερο κρέας καταναλώνουν και οι ανεπτυγμένες χώρες.

Μόνο που εκεί η αύξηση είναι σχεδόν ανεπαίσθητη: σύμφωνα με τον διεθνή Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ, η αύξηση είναι της τάξης μόλις του 0,7% από το 1991.

Στις μετρήσεις της κοινής γνώμης, βίγκαν δηλώνει ακόμη και το 10% των ερωτηθέντων.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες βίγκαν δηλώνει το 3% και χορτοφάγοι (η διατροφή δεν έχει κρέας αλλά περιλαμβάνει αυγά, τυριά και γάλα) το 6%.

Στις νεώτερες ηλικίες, ωστόσο, η εικόνα είναι διαφορετική: ένας στους τέσσερις Αμερικανούς ηλικίας από 25 έως 34 ετών δηλώνουν vegans ή vegeterians.

Ανάλογες διαφορές καταγράφονται και σε άλλες χώρες.

Στη Γερμανία το 15% των νέων από 16 έως 24 ετών δηλώνει ότι ακολουθεί χορτοφαγική διατροφή έναντι του 7% του γενικού πληθυσμού.

Από την άλλη, η διατροφή χωρίς κρέας έχει και πολιτικό πρόσημο: το 15% των Δημοκρατικών στις ΗΠΑ δηλώνει φίλος της χορτοφαγικής διατροφής έναντι μόλις του 4% των Ρεπουμπλικανών. Άλλα στοιχεία δείχνουν ότι οι βίγκαν έχουν διπλάσιες πιθανότητες να είναι ανύπαντροι και ότι τα τρία τέταρτα είναι γυναίκες.

Οι ειδικοί λένε πως είναι τρεις οι λόγοι που κάνουν έναν άνθρωπο να κινείται ανάμεσα στην κρεατοφαγία και την χορτοφαγία.

Ο ένας είναι η ανησυχία για την υγεία του, ο δεύτερος η ανησυχία για την υγεία του περιβάλλοντος, ο τρίτος η ευαισθησία για τα δικαιώματα των ζώων.

Ως προς την ανθρώπινη υγεία, οι ιατρικές έρευνες λένε ότι εκείνοι που καταναλώνουν πολύ κόκκινο κρέας έχουν υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας.

Ως προς την υγεία του περιβάλλοντος, αρκεί να σκεφτεί κανείς τους τόνους νερού που καταναλώνονται για να φτάσει στο πιάτο μας μόλις ένα κιλό κρέας.

Και τα δικαιώματα των ζώων;

Τα είπαν όλα εκείνες οι αφίσες στο μετρό: «Κάποιες κραυγές δεν ακούγονται ποτέ».

www.y-o.gr 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κορωνοϊός και τι Είναι Απαραίτητο να Προσέχουμε

admin

Δωρεάν οι Παροχές Υπηρεσιών από το Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας

admin

Το myEFKAlive Επεκτείνει Περαιτέρω τη Λειτουργία του

Κερδίστε Έκπτωση 4€ σε Κάθε Προϊόν της Σειράς Wellness της Himalaya

admin

Moderna – Θετικά Αποτελέσματα από το Προσαρμοσμένο Εμβόλιο Κατά της Omicron

Αυξημένη η Πιθανότητα Διάγνωσης Νέου Διαβήτη Μετά από Ήπια Covid-19

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Εμβολιασμού και η Πανδημία της Covid-19

admin

Βελτίωση του Αερισμού στα Σπίτια Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19

Σήμερα η Χώρα μας Παραλαμβάνει τις Πρώτες 33.600 Δόσεις του Μονοδοσικού Εμβολίου της Johnson & Johnson

Τι Αναφέρει σε Εγκύκλιό της η Ιερά Σύνοδος για την Αποφυγή της Μετάδοσης του Κορωνοϊού

admin

Κανένα Όφελος από το Φάρμακο με το οποίο ο Τραμπ θα Άλλαζε το Παιχνίδι

admin

Έντονη Σωματική Άσκηση – 15 Λεπτά την Εβδομάδα Μειώνουν τον Κίνδυνο Πρόωρου Θανάτου

Εγγραφείτε στο Newsletter