Υγεία & Ομορφιά
Τροφές που Κάνουν Καλό στο Δέρμα και στην Όψη της Επιδερμίδας.
Διατροφή Επιδερμίδα

Τροφές που Ωφελούν την Επιδερμίδα

Ο οργανισμός μας, όπως και το δέρμα μας, αφυδατώνονται όλες τις εποχές του χρόνου και όχι μόνο το καλοκαίρι.

Υπάρχει άραγε λύση σε αυτό το αιώνιο πρόβλημα;

Τροφές που κάνουν καλό στην επιδερμίδα

Η αλήθεια είναι ότι οι τροφές που επιλέγουμε να εντάξουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο έχουν επίδραση στην κατάσταση της επιδερμίδας μας.

Ποια είναι όμως εκείνα τα τρόφιμα που μας βοηθούν στη λάμψη και στην υγιή όψη της επιδερμίδας μας;

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο ανήκει στα ακόρεστα λιπαρά οξέα, στα γνωστά δηλαδή «καλά λιπαρά», τα οποία ενισχύουν την υγρασία της επιδερμίδας και ταυτόχρονα προστατεύουν το δέρμα από την ακτινοβολία του ήλιου.

Ψάρια και Οστρακοειδή

Τα ψάρια ανήκουν στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και είναι πλούσια σε ω3 και ω6 λιπαρά οξέα, με αποτέλεσμα η επιδερμίδα μας να δείχνει πιο λαμπερή και να είναι πιο απαλή με την κατανάλωσή τους.

Σημαντικό είναι να τονίσουμε πως τα ω3 λιπαρά βοηθούν και στο κυκλοφορικό σύστημα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις φλεγμονές, την ξηρότητα αλλά και τη γήρανση του δέρματος.

Πράσινα λαχανικά

Όλα τα λαχανικά με τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που διαθέτουν, βοηθούν στην καλή υγεία του σώματος και ωφελούν την επιδερμίδα.

Το μαρούλι και το σπανάκι, κυρίως περιέχουν βιταμίνη Α και κάλιο που βοηθούν το δέρμα να αναπνέει.

Επίσης αυξάνεται και η αναπαραγωγή των κυττάρων που ενισχύουν την αναζωογόνηση της επιδερμίδας.

Δεν θα μπορούσανε να λείπουν από αυτή τη λίστα, εφόσον είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά.

Ξηροί καρποί

Τα αγαπημένα σε πολύ κόσμο αμύγδαλα, περιέχουν διάφορα αντιοξειδωτικά και βιταμίνη Ε.

Ενυδατώνουν και αναζωογονούν την επιδερμίδα, ενώ παράλληλα αποτρέπουν την ξηροδερμία.

Τα καρύδια, επίσης, αποτελούν πηγή ω3 λιπαρών οξέων, κάνοντας το δέρμα να δείχνει πιο ελαστικό και αναζωογονημένο.

Τρόφιμα πλούσια σε καροτίνη

Τα τρόφιμα που περιέχουν καροτίνη, προλαμβάνουν τη φθορά των κυττάρων, με αποτέλεσμα να ωφελείται η όψη της επιδερμίδας και να δείχνει πιο νεανική.

Τέτοια τρόφιμα είναι τα καρότα και οι γλυκοπατάτες.

Μαύρη σοκολάτα

Κατά κύριο λόγο εννοούμε το ρόφημα της μαύρης σοκολάτας.

Περιέχει φλαβονοειδή, το οποίο έχει την ιδιότητα να ανανεώνει την επιδερμίδα, κάνοντάς την πιο λαμπερή και πιο απαλή.

Όλα αυτά πραγματοποιούνται με την αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος που προκαλεί η μαύρη σοκολάτα.

Φρούτα

Δεν θα μπορούσαν να λείπουν από αυτήν τη λίστα, εφόσον είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά.

Η βιταμίνη C που περιέχεται στα κεράσια, στις φράουλες, στο πορτοκάλι και στα γκρέιπφρουτ.

Η εν λόγω βιταμίνη ενισχύει τη δημιουργία του κολλαγόνου, καταπολεμά τις φλεγμονές και βοηθά στη λαμπερή όψη του δέρματος.

Επίσης, προλαμβάνει την πρόωρη γήρανση, τη δημιουργία ρυτίδων και ραγάδων, εμποδίζει τη δημιουργία καρκινικών κυττάρων και τέλος, κάνει το δέρμα πιο σφιχτό και λείο, εμποδίζοντας τη δημιουργία κυτταρίτιδας.

Δήμητρα Μεσσηνέζη, Στέλεχος Διατροφής και Διαιτολογίας

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φαγητό και Ύπνος

5 Εύκολοι Τρόποι για να Εντάξουμε τα Φρούτα στην Καθημερινότητά μας

Βιταμίνη D – Μύθοι και Αλήθειες

Μπάρες Δημητριακών – Πώς να τις Επιλέγετε;

Δημητριακά – Μύθοι και Αλήθειες

Αρωματικά Νερά – Γνωρίστε τη Νέα Τάση στο Ευ Ζην