Υγεία & Ομορφιά
Τρανς Λιπαρά και Πρόωρος Θάνατος
Τρανς Λιπαρά και Πρόωρος Θάνατος
Διατροφή

Τρανς Λιπαρά και Πρόωρος Θάνατος

Επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ στο Οντάριο του Καναδά επισήμαναν ότι η κατανάλωση τρανς λιπαρών αυξάνει τον κίνδυνο του πρόωρου θανάτου.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο British Medical Journal και αποκαλύπτουν ότι τα βιομηχανικά παραγόμενα λίπη τρανς επιβαρύνουν την υγεία της καρδιάς, ενώ αντίθετα τα κορεσμένα λίπη, τα οποία μέχρι σήμερα θεωρούνταν επικίνδυνα, δεν φαίνεται να σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο για πρόωρο θάνατο, έμφραγμα, εγκεφαλικό ή διαβήτη τύπου 2.

Τρανς Λιπαρά και Πρόωρος Θάνατος

Η νέα έρευνα, καταρρίπτει τα μέχρι σήμερα δεδομένα και προτείνει να γίνεται κατανάλωση μιας λογικής ποσότητας κορεσμένων λιπών στην καθημερινή διατροφή.

Τα κορεσμένα λίπη πρέπει να περιορίζονται σε καθημερινή βάση σε κάτω από 10% και τα λίπη τρανς σε κάτω από 1%, έτσι ώστε να μειώνεται ο καρδιαγγειακός κίνδυνος.

Οι επιστήμονες προσπάθησαν να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση ανάμεσα στα τρανς και στα κορεσμένα λιπαρά, κάνοντας μια εκτεταμένη αξιολόγηση δεκάδων ερευνών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, στην περίπτωση των βιομηχανικών τρανς λιπαρών οξέων, η κατανάλωσή τους σχετίζεται:

• Mε μια μέση αύξηση κατά 34% του κινδύνου για πρόωρο θάνατο από οποιαδήποτε αιτία,

• Mε 28% αύξηση του κινδύνου για θάνατο ειδικότερα από στεφανιαία νόσο της καρδιάς και

• Mε 21% αύξηση του κινδύνου για εμφάνιση καρδιοπάθειας.

Oι ερευνητές όμως δεν επιβεβαίωσαν τη σχέση ανάμεσα στα τρανς λίπη και στον διαβήτη τύπου 2 ή στον κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού.

www.y-o.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Top 10 Superfoods που πρέπει να τρώτε καθημερινά

Akis Karamanos

Η Διατροφική Αξία της Βρώμης

admin

Η Συμβολή της Καφεΐνης στην Απώλεια Βάρους

Evi Makavelou

Πώς να βελτιώσετε τη σωματική ευεξία φυσικά

Κοιλιακό Λίπος – Τι δεν Πρέπει να Τρώτε;

Διατροφή: Ο χρυσός κανόνας για δύναμη & γράμμωση

Akis Karamanos

Τα Καλύτερα Πρωινά με Πρωτεΐνη

Evi Makavelou

Τα Προβιοτικά στην Κουζίνα σας για μια Διατροφή Ευεξίας και Ευ Ζην

admin

Τροφές που Αντικαθιστούν το Ψωμί

Evi Makavelou

Αθηρωμάτωση και ο Ρόλος της Διατροφής

Evi Makavelou

Γάλα πλήρες VS χαμηλό σε λιπαρά; Τι να προτιμήσω;

Akis Karamanos

Συμπτώματα Ανεπάρκειας της Βιταμίνης C

Evi Makavelou
Εγγραφείτε στο Newsletter