Υγεία & Ομορφιά
Επικαιρότητα

Τι Πρέπει να Προσέχουν οι Καταναλωτές στις Ηλεκτρονικές Αγορές Μέσω Κοινωνικών Δικτύων

Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων.

«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στον λογαριασμό του στη σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.

Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:

Πωλήσεις απομιμητικών προϊόντων – «μαϊμού» προϊόντα με πολύ χαμηλές τιμές.

Αποστολή προϊόντων, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.

Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.

«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στον λογαριασμό του στη σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.

«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).

Παραλαβή προϊόντων χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Προκειμένου οι καταναλωτές να προστατευτούν όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω των κοινωνικών δικτύων, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνονται για τα κάτωθι:

Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).

Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.

Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης.

Ραγδαία αύξηση στις ηλεκτρονικές απάτες - Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Επιπρόσθετα συστήνονται:

Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).

Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.

Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

Ισχυρή σύσταση:

Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών.

Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω email στις διευθύνσεις 1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Μέτρα που θα Ισχύσουν από 15 Ιουλίου 2021 – 20 Ερωτήσεις και Απαντήσεις

Διαβάστε Τώρα το Περιοδικό Υγεία και Ομορφιά – Τεύχος Καλοκαίρι 2021

Τουριστικό Καλοκαίρι και Covid-19: Τι Ισχύει στις Χώρες της Ευρώπης

Μάσκα και Κακοσμία Στόματος – Πώς Συνδέονται

Evi Makavelou

Οι Παραδόσεις Εμβολίων θα Αυξηθούν Σημαντικά τους Επόμενους Μήνες

Βελτίωση του Αερισμού στα Σπίτια Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19

Κορωνοϊός και Φυματίωση

admin

Μικρός ο Κίνδυνος να Κολλήσει Κανείς Κορωνοϊό σε Δημόσια Τουαλέτα

Diabetes Run

admin

Ακόμη και τα Παιδιά Μπορεί να Έχουν Covid-19 Μακράς Διάρκειας με Επίμονα Συμπτώματα για Μήνες

Evi Makavelou

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου

admin

Καταργείται από Σήμερα η Χρήση Μάσκας σε Αρκετούς Εσωτερικούς Χώρους