Υγεία & Ομορφιά
Επικαιρότητα

Τι Πρέπει να Προσέχουν οι Καταναλωτές στις Ηλεκτρονικές Αγορές Μέσω Κοινωνικών Δικτύων

Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων.

«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στον λογαριασμό του στη σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.

Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:

Πωλήσεις απομιμητικών προϊόντων – «μαϊμού» προϊόντα με πολύ χαμηλές τιμές.

Αποστολή προϊόντων, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.

Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.

«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στον λογαριασμό του στη σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.

«ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).

Παραλαβή προϊόντων χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Προκειμένου οι καταναλωτές να προστατευτούν όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω των κοινωνικών δικτύων, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνονται για τα κάτωθι:

Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).

Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.

Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης.

Ραγδαία αύξηση στις ηλεκτρονικές απάτες - Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Επιπρόσθετα συστήνονται:

Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).

Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.

Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

Ισχυρή σύσταση:

Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών.

Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω email στις διευθύνσεις 1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προειδοποίηση του ΕΟΦ για Επικίνδυνο Στιγμιαίο Καφέ

admin

Αυξήθηκαν Κατά 24,68% οι Θάνατοι στην Ελλάδα

Η Μεταδοτικότητα της Νόσου από Ασυμπτωματικούς Ασθενείς Είναι Ίδια με Αυτή των Συμπτωματικών;

admin

Κορωνοϊός – Υποχρεωτική Χρήση Μάσκας σε Καταστήματα Λιανικής και Υπηρεσίες

admin

Ατμοσφαιρική Ρύπανση και Ανακοπή Καρδιάς – Τι Έδειξε Νέα Έρευνα;

admin

Για Πρώτη Φορά ένα Φάρμακο, η Σεμαγλουτίδη, Φάνηκε τόσο Αποτελεσματικό κατά της Παχυσαρκίας

Evi Makavelou

Ενέσιμα Εμφυτεύματα και Εμβόλιο Έναντι του SARS-CoV-2

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων Αξιολογεί μία Νέα Θεραπεία Κατά του Κορωνοϊού

Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης για τη Ζωή των Ασθενών με Ρευματοειδή Αρθρίτιδα

admin

Μεγαλύτερη η Ικανοποίηση στην Ελλάδα από τις Οικογενειακές Σχέσεις, Μικρότερη από τις Κοινωνικές και Ερωτικές, εν μέσω της Πανδημίας του Κορωνοϊού

Evi Makavelou

Πως να Προστατευτείτε από το Νέο Κοροναϊό!

admin

Η Σοβαρή Λοίμωξη COVID-19 Εμφανίζεται Πολύ Σπάνια σε Μωρά