Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Τι Είναι το Τσάι Μάτσα και Ποιες οι Εκπληκτικές του Ιδιότητες για την Υγεία

Μία νέα μόδα που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στα είδη διατροφής είναι η προσθήκη του πράσινου τσαγιού μάτσα στη διατροφή.

Τόσο το κλασσικό, όσο και το μάτσα τσάι προέρχονται από τα φύλλα του φυτού Camelia sinensis.

Για να μπορέσει όμως το δεύτερο να πάρει το εντυπωσιακό πράσινο χρώμα του, μερικές εβδομάδες πριν τη συγκομιδή το φυτό καλύπτεται, εμποδίζοντας έτσι το ηλιακό φως.

Με τη μέθοδο αυτή ενισχύεται η δημιουργία χλωροφύλλης στο τσάι.

Εκτός όμως από τον τρόπο παραγωγής και προετοιμασίας, το μάτσα διαφέρει από το κανονικό τσάι και σε κάτι πολύ ουσιώδες: την περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά συστατικά.

Μετά τη συλλογή, τα φύλλα μετατρέπονται σε σκόνη, η οποία διαλύεται απευθείας σε νερό, γάλα ή άλλες παρασκευές.

Η διαδικασία αυτή διαφέρει κατά πολύ από το κλασσικό τσάι που έχουμε συνηθίσει να καταναλώνουμε.

Εκτός όμως από τον τρόπο παραγωγής και προετοιμασίας, το μάτσα διαφέρει από το κανονικό τσάι και σε κάτι πολύ ουσιώδες: την περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά συστατικά.

Ακριβώς επειδή καταναλώνονται ολόκληρα τα φύλλα του φυτού, σε αντίθεση με το εκχύλισμα αυτών στο κλασσικό τσάι, το μάτσα ενδέχεται να έχει ακόμη και τρεις φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε επιγαλοκατεχίνες.

Οι τελευταίες αποτελούν τις σημαντικότερες, εκ των αντιοξειδωτικών ουσιών του τσαγιού, και τους αποδίδονται οι περισσότερες από τις εκπληκτικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες του ροφήματος.

Όπως είναι φυσικό, η υπερτροφή αυτή φέρει όλα τα οφέλη του φυτού και μάλιστα σε υπερμεγέθη βαθμό λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του στα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, που αναφέρθηκαν και νωρίτερα.

Μία επιστημονική μελέτη έδειξε πως η κατανάλωση ροφήματος μάτσα πριν από έντονο περπάτημα, οδήγησε σε αυξημένη καύση λίπους.

Ποιες είναι όμως μερικές ιδιότητες που κάνουν το μάτσα να ξεχωρίζει;

Απώλεια βάρους

Μία επιστημονική μελέτη έδειξε πως η κατανάλωση ροφήματος μάτσα πριν από έντονο περπάτημα, οδήγησε σε αυξημένη καύση λίπους.

Αυτό δεν σημαίνει πως αντικαθιστά τις ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες και την τακτική άσκηση.

Αλλά αποτελεί μία καλή επιλογή εάν προσέχετε το βάρος σας.

Μείωση του στρες

Ο συνδυασμός δύο συστατικών του τσαγιού, της L-θεανίνης και της καφεΐνης, φαίνεται πως ανακουφίζει το άγχος και αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης.

Η L- θεανίνη είναι ένα αμινοξύ, το οποίο φαίνεται να έχει ευεργετική επίδραση στο νευρικό σύστημα.

Αντιοξειδωτική προστασία

H περιεκτικότητα του τσαγιού σε επιγαλοκατεχίνες, και πιο συγκεκριμένα σε EGCG (epigallocatechin gallate), καταφέρνει να προστατεύσει τα κύτταρα του σώματος από τον πρόωρο «θάνατο» που προκαλούν ένα σύνολο από οξειδωτικούς παράγοντες του σύγχρονου τρόπου ζωής.

Έτσι η συστηματική κατανάλωση τσαγιού, στα πλαίσια ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, προστατεύει από χρόνιες παθήσεις όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο καρκίνος.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ποιο Διατροφικό Στοιχείο σας Λείπει Ανάλογα με τις Λιγούρες σας

d.tsagkrinos

Η Πρωτεϊνική Δίαιτα στις πιο Διάσημες Παραλλαγές της

yoadmin

Υδράργυρος – Η Αρνητική Πλευρά των Ψαριών

d.tsagkrinos

Τα Οφέλη στον Οργανισμό τον Χειμώνα από την Κατανάλωση 6 Βοτάνων

d.tsagkrinos

Η Διατροφή που Προλαμβάνει το Κρυολόγημα

Bάνα Νικολαίδου

Κίνδυνος Αφυδάτωσης τον Χειμώνα

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ