Υγεία & Ομορφιά
Image default
Κατάθλιψη-Άγχος-Στρες

Τα Ψυχοσωματικά Προβλήματα που Δείχνουν ότι Έχετε Αυξημένο Άγχος

Το άγχος βλάπτει την ψυχική υγεία και κάποια στιγμή εκδηλώνεται στο σώμα αφού ο εγκέφαλος διαθέτει ένα σύστημα συναγερμού που το προστατεύει από κάθε αντιλαμβανόμενη απειλή. 

Αν εντοπιστεί μια απειλή, το σώμα στιγμιαία απελευθερώνει ορμόνες για να την αντιμετωπίσει, ενώ εκδηλώνει τα παρακάτω συμπτώματα. 

Απώλεια μαλλιών

Ένα από τα πιο συνηθισμένα σημάδια του έντονου άγχους είναι η μείωση της πυκνότητας των τριχών στο κεφάλι. 

Έχει αποδειχθεί πως η απώλεια μαλλιών συνδέεται με το άγχος και παρόλο που συνήθως είναι προσωρινή, το χρόνιο άγχος μπορεί να προκαλεί επαναλαμβανόμενους κύκλους αλωπεκίας.

Συχνοί πονοκέφαλοι ή ημικρανίες

Η ένταση και το άγχος συχνά εκδηλώνονται με ανεξήγητους πονοκεφάλους.

Αν αισθάνεστε έναν πόνο αισθητό και στις δύο πλευρές του κεφαλιού ή στον λαιμό, προσπαθήστε να χαλαρώσετε. 

Η ημικρανία, η αίσθηση συνεχούς πίεσης γύρω από την περιοχή του κεφαλιού ή η ευαισθησία στο κρανίο, τον λαιμό και τους ώμους είναι σημάδια που σας δείχνουν ότι πρέπει να ηρεμήσετε και να προσπαθήσετε να αποβάλετε το άγχος.

Δυσκολία συγκέντρωσης

Οι ορμόνες που εκκρίνει ο οργανισμός για να σας προστατέψει από την έντονη πίεση ενεργοποιούν την αμυγδαλή του εγκεφάλου, η οποία παρεμποδίζει την ομαλή λειτουργία του μετωπιαίου λοβού που είναι υπεύθυνη για την προσοχή και τη συγκέντρωση. 

Απώλεια μνήμης

Το έντονο άγχος διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του κροταφικού λοβού, που είναι υπεύθυνος για τη μνήμη. 

Αν ξεχνάτε περισσότερο απ’ ότι συνήθως, μπορεί να φταίει το άγχος σας.

 Το χρόνιο στρες εξασθενεί μακροπρόθεσμα τη μνήμη, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεστε να αποθηκεύσετε χρήσιμες καθημερινές πληροφορίες.

Πόνοι στο στήθος

Πολλές φορές εξαιτίας της έντασης οι μύες του σώματος σφίγγονται. 

Το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί με έντονους και επίμονους πόνους γύρω από το στήθος.

Ταχυκαρδίες

Το έντονο άγχος ευθύνεται για την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, νικοτίνης ή αλκοόλ, ουσίες υπεύθυνες για την ταχυκαρδία που εκδηλώνεται ακόμα και τα βράδια.

Αυξομειώσεις βάρους

Το άγχος προκαλεί προβλήματα πρόσληψης τροφής με αποτέλεσμα τις αυξομειώσεις στο βάρος. 

Αν το άγχος είναι χρόνιο, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα παραπανίσια κιλά γιατί η ινσουλίνη αυξάνεται, τα επίπεδα σακχάρου πέφτουν απότομα με αποτέλεσμα να ζητάτε λιπαρές τροφές με πολλή ζάχαρη για να μπορέσετε να συνεχίσετε την ημέρα σας.

Αν ξεχνάτε περισσότερο απ’ ότι συνήθως, μπορεί να φταίει το άγχος σας.

Πόνοι στο στομάχι

Οι στρεσογόνες καταστάσεις συχνά προκαλούν πόνο στο στομάχι ή εντερικές ενοχλήσεις.

Αν αυτό συμβαίνει περιστασιακά, θεωρείται φυσιολογικό και αναμενόμενο. 

Αν όμως το άγχος τείνει να παγιωθεί, τα στομαχικά προβλήματα μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και σε έλκος.

Κακός ύπνος

Αν τα βράδια δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, θα πρέπει να βρείτε τρόπους για να διοχετεύσετε το άγχος σας μέσα στην ημέρα. 

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει πολλά και διαφορετικά προβλήματα υγείας, ενώ επιδεινώνει το ήδη υπάρχον άγχος.  

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παιδικά Τραύματα – Γιατί Είναι Δύσκολο να Ξεπεραστούν

a.alefragkis

Κρίσεις Πανικού – 20 Σημάδια που δεν Πρέπει να Αγνοήσετε

a.alefragkis

Άγχος και Αϋπνία – Οι Λύσεις στο Φαρμακείο

yoadmin

Μελαγχολία Μετά το Καλοκαίρι – Πώς να την Αποφύγετε

Πώς Μπορείτε να Μειώσετε το Άγχος Όσο Μένετε Σπίτι

a.alefragkis

Αγχολυτική Φυτοθεραπεία

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ