Υγεία & Ομορφιά
Image default
Εξαρτήσεις

Σύνδρομο Στέρησης Νικοτίνης – Ποια Συμπτώματα Έχει και πώς Μπορούμε να το Αντιμετωπίσουμε

Η νικοτίνη είναι ο βασικός παράγοντας εθισμού που συνδέεται με το κάπνισμα και έχει αρκετές διαφορετικές επιδράσεις στον οργανισμό μας.

Με το κάπνισμα τσιγάρων απορροφάμε τη νικοτίνη μέσω της μύτης, του στόματος και των πνευμόνων.

Από εκεί, η ουσία εισέρχεται στο κυκλοφορικό σύστημα.

Όταν φτάσει στον εγκέφαλο, ενεργοποιεί περιοχές που σχετίζονται με την αίσθηση απόλαυσης και ανταμοιβής και τονώνει τα επίπεδα μιας χημικής ουσίας που ονομάζεται ντοπαμίνη.

Η νικοτίνη είναι ο βασικός παράγοντας εθισμού που συνδέεται με το κάπνισμα και έχει αρκετές διαφορετικές επιδράσεις στον οργανισμό μας.

Η νικοτίνη επίσης επηρεάζει περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την αναπνοή, τη μνήμη, την όρεξη και τον καρδιακό ρυθμό.

Όταν εισέρχεται στον οργανισμό μας νικοτίνη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, προκαλούνται αλλαγές στην ισορροπία των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλό μας.

Όταν ένα άτομο σταματήσει άμεσα τη χρήση νικοτίνης, διαταράσσει την χημική αυτή ισορροπία και εμφανίζει σωματικές και ψυχολογικές παρενέργειες.

Πρόκειται για το λεγόμενο σύνδρομο στέρησης νικοτίνης, το οποίο μπορεί να συνοδεύεται από πολλαπλά συμπτώματα, σωματικά και ψυχολογικά. 

Οι σωματικές παρενέργειες διαρκούν λίγες μόνο μέρες, μέχρι η νικοτίνη να απομακρυνθεί από το σώμα, αλλά οι ψυχολογικές παρενέργειες συνεχίζονται περισσότερο.

Αν και τα συμπτώματα είναι δυσάρεστα, η στέρηση της νικοτίνης δεν περιλαμβάνει κινδύνους για την υγεία.

Τα ψυχολογικά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

– Έντονη επιθυμία για νικοτίνη

– Εκνευρισμός ή σύγχυση

– Κακή διάθεση

– Δυσκολία συγκέντρωσης

– Άγχος

– Εναλλαγές διάθεσης

Όταν εισέρχεται στον οργανισμό μας νικοτίνη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, προκαλούνται αλλαγές στην ισορροπία των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλό μας.

Οι άνθρωποι μπορεί επίσης να εμφανίζουν σωματικά συμπτώματα της στέρησης από τη νικοτίνη.

Ανάμεσα σε αυτά είναι τα ακόλουθα:

– Πονοκέφαλος

– Εφίδρωση

– Ένταση

– Τρέμουλο

Δυσκολία στον ύπνο

– Νυχτερινές αφυπνίσεις 

– Αυξημένη όρεξη

– Κοιλιακές κράμπες

– Δυσκοιλιότητα

Η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη επειδή ο εθισμός είναι τόσο σωματικός, όσο και ψυχολογικός.

Μερικοί τρόποι για να κάνετε το στάδιο αυτό να περάσει πιο ανώδυνα είναι:

Θεραπεία αντικατάστασης νικοτίνης

Τα συνηθέστερα μέσα είναι το μάσημα τσίχλας, δερματικά επιθέματα, ταμπλέτες, σπρέι για τη μύτη.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η χρήση αυτής της μεθόδου μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα διακοπής του καπνίσματος κατά 50 – 60%.

Ηλεκτρονικό τσιγάρο

Περιέχει νικοτίνη, η οποία καταναλώνεται ως υδρατμός, αλλά δεν περιέχει πολλές άλλες βλαβερές ουσίες του καπνού.

Οι κίνδυνοι για την υγεία όμως από τη χρήση του δεν είναι ακόμα πλήρως γνωστοί.

Συμβουλευτική

Μπορεί να αντιμετωπίσει τόσο τις ψυχολογικές, όσο και τις σωματικές πλευρές της στέρησης νικοτίνης και μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη μαζί με την μέθοδο της αντικατάστασης.

Υπάρχουν ακόμα και ομάδες στήριξης στο πλαίσιο της χρήσης συμβουλευτικής.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλκοόλ – Ποια Όργανα Καταστρέφει Εκτός από το Ήπαρ

a.alefragkis

Μήπως Όλοι Είναι Εθισμένοι σε Όλα;

yoadmin

Ποιες Παρενέργειες θα Παρατηρήσετε εάν Κόψετε Εντελώς τον Καφέ

a.alefragkis

Οι Παρενέργειες των Νοθευμένων Ποτών

Editor7 pharma

Εθισμός στο Φαγητό – Αναγνωρίστε τα Συμπτώματα

a.alefragkis

Η Διακοπή του Καπνίσματος Βελτιώνει τη Διάθεσή σας

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ