Υγεία & Ομορφιά
Image default
Κατάθλιψη-Άγχος-Στρες

Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης – Τι Είναι και πώς θα το Αποφύγετε

Η έννοια της επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) εμφανίζεται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια και έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους ψυχολόγους και τους κοινωνιολόγους.

Στα αγγλικά “burn out” σημαίνει «αναλώνομαι προοδευτικά εκ των ένδον μέχρι του σημείου της απανθράκωσης».

Η επαγγελματική εξουθένωση φαίνεται ότι προκαλείται από δυσανάλογα υψηλή προσπάθεια και χαμηλή ικανοποίηση σε συνδυασμό με πιεστικές εργασιακές συνθήκες.

Το σύνδρομο σχετίζεται αποκλειστικά με την εργασία, είναι χρόνιο και όταν κάποιος πληγεί από αυτό δεν επανέρχεται εύκολα χωρίς εξωτερική βοήθεια.

Tο «burnout» δεν σχετίζεται με το πόσες ώρες εργάζεται κάποιος, αλλά με το πόσο ικανοποιημένος είναι από την εργασία του και με το πως είναι οργανωμένος ο εργασιακός του χώρος.

Η έννοια της επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) εμφανίζεται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια και έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους ψυχολόγους και τους κοινωνιολόγους.

Η έκταση του φαινομένου οφείλεται κυρίως στις συνθήκες εργασίας που επικρατούν.

Πάνω από το 1/3 των εργαζομένων δεν μπορούν να κάνουν διάλειμμα όταν το χρειάζονται.

Τέσσερις στους δέκα δεν έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν μόνοι τους το διάστημα των διακοπών τους ή τις ημέρες της άδειάς τους.

Περίπου οι μισοί από τους εργαζομένους στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απασχολούνται σε μονότονες εργασίες, πράγμα που εντείνει το στρες.

Πώς θα το αντιμετωπίσετε;

Η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η πρόληψη.

Η έγκαιρη αναγνώριση και αντιμετώπιση της υπερκόπωσης και του συνδρόμου εργασιακής εξουθένωσης, βελτιώνει τόσο την ποιότητα ζωής των υπαλλήλων και των επαγγελματιών όπως επίσης και την αποδοτικότητα των εργοδοτικών οργανισμών.

Tο «burnout» δεν σχετίζεται με το πόσες ώρες εργάζεται κάποιος, αλλά με το πόσο ικανοποιημένος είναι από την εργασία του και με το πως είναι οργανωμένος ο εργασιακός του χώρος.

Η πρόληψη και η θεραπευτική παρέμβαση, τόσο για την εργασιακή πίεση όσο και την επαγγελματική εξουθένωση, βασίζονται τόσο στη δόμηση του κατάλληλου εργασιακού περιβάλλοντος όσο και στη σωστή διαχείριση του προσωπικού.

Είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση στην ομαδική δουλειά και να δίνεται θετική ψυχολογική ανάδραση η οποία είναι αναγκαία για τον εργαζόμενο ώστε να αισθανθεί ικανοποιημένος από την εργασία του.

Μερικές φορές είναι απαραίτητο να αλλάζει το προσωπικό τομείς εργασίας και καθήκοντα συχνά, ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον του για τη δουλειά.

Ωστόσο οι αλλαγές αυτές δεν θα πρέπει να είναι υπερβολικά συχνές και θα πρέπει να σέβονται τα προσόντα του εργαζομένου. 

Επίσης, η πρώιμη αναγνώριση της ανάπτυξης κατάθλιψης είναι κρίσιμες διότι οδηγούν ενωρίς σε πλήρη θεραπεία. 

Στην περίπτωση που ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν ήδη υποστεί το σύνδρομο αυτό οι ειδικοί επισημαίνουν ότι θα πρέπει να λάβετε άμεσα μέτρα.

Στο πλαίσιο αυτό συστήνουν:

  • Κοιμηθείτε τουλάχιστον 8-10 ώρες κάθε βράδυ.
  • Περιορίστε τις ώρες μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή. Μην υπερβαίνετε τις 8 ώρες κάθε μέρα.
  • Βρείτε ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σας και κάντε πράγματα που σας ευχαριστούν.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατάθλιψη: Δεν Είναι Μόνο Γυναικεία Υπόθεση

yoadmin

Πώς θα Αναγνωρίσετε τα Συμπτώματα Κατάθλιψης σε Παιδιά και Έφηβους

a.alefragkis

Μετατραυματικό Στρες – Με Ποια Συμπτώματα Εμφανίζεται και πώς Μπορεί να Αντιμετωπιστεί

a.alefragkis

«Αθώες» Συμπεριφορές που Μπορεί να Υποδηλώνουν Κατάθλιψη

a.alefragkis

Παιδικά Τραύματα – Γιατί Είναι Δύσκολο να Ξεπεραστούν

a.alefragkis

Κι αν Είναι Κατάθλιψη;

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ