Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διάφορες Παθήσεις

Συχνοί Μύθοι για την Χοληστερίνη που δεν Πρέπει να Πιστεύετε

Η χοληστερίνη είναι ένα από τα συχνότερα εμφανιζόμενα προβλήματα υγείας της σύγχρονης εποχής.

Πρόκειται για  έναν από τους πιο ενδεικτικούς παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως το έμφραγμα ή το εγκεφαλικό επεισόδιο. 

Παρότι πρόκειται για μία πάθηση που δεν πρέπει να φαντάζει ασήμαντη στο μυαλό μας, είναι εφικτό να τεθεί υπό έλεγχο εάν ακολουθήσουμε τις οδηγίες του γιατρού μας.

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την αντιμετώπισή της είναι να καταρρίψουμε τους παρακάτω μύθους που συχνά ακούμε γύρω από αυτήν:

Μύθος 1: Η χοληστερίνη δεν έχει καμία χρησιμότητα για τον οργανισμό

Η χοληστερίνη είναι ένα λιπίδιο το οποίο ο οργανισμός μας είναι ικανός να παράγει από μόνος του στο συκώτι.

Ο ρόλος της στο ανθρώπινο σώμα είναι εξαιρετικά σημαντικός και περιλαμβάνει τον μεταβολισμό των τροφών, την σύνθεση ορμονών, αλλά και την διατήρηση της συνοχής των κυτταρικών μεμβρανών.

Ακριβώς όμως επειδή το ίδιο το σώμα μας μπορεί να συνθέσει αρκετή ποσότητα χοληστερίνης δεν χρειάζεται να προσλαμβάνουμε επιπλέον ποσότητα μέσα από τη διατροφή μας.

Μύθος 2: Η υψηλή χοληστερίνη αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων

Η ολική χοληστερίνη αλλά και η LDL, πιο γνωστή και ως κακή χοληστερίνη, αποτελούν τον πρώτο στόχο στην πρόληψη και αντιμετώπιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Παρ΄ όλα αυτά υπάρχει ένα σύνολο άλλων παραγόντων όπως το φύλο, η ηλικία, το κάπνισμα, η φυσική δραστηριότητα, η διατροφή, η αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, η παχυσαρκία και το οικογενειακό ιστορικό τα οποία παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Η χοληστερίνη είναι ένα λιπίδιο το οποίο ο οργανισμός μας είναι ικανός να παράγει από μόνος του στο συκώτι.

Μύθος 3: Όσοι έχουν χοληστερίνη πρέπει να κόψουν τα αυγά

Ένα μεγάλο αυγό περιέχει 187mg χοληστερίνης.

Η μέγιστη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα που μπορεί να καταναλώσει κανείς σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Καρδιολογίας, είναι 300mg χοληστερίνης για άτομα με κανονικά επίπεδα στο αίμα και 200mg για εκείνους που έχουν ανεβασμένα τα επίπεδα της ολικής και LDL  χοληστερίνης.

Αυτό σημαίνει πως το αυγό μπορεί να αποτελέσει κομμάτι του καθημερινού μας διαιτολογίου εάν περιορίσουμε άλλες πηγές χοληστερίνης όπως τα γαλακτοκομικά και το κόκκινο κρέας.

Στην πιο συνηθισμένη ερώτηση για το εάν ένας άνθρωπος με αυξημένη χοληστερίνη μπορεί να τρώει ένα αυγό την ημέρα, η απάντηση είναι πως θεωρείται καλό η κατανάλωση αυγού να περιορίζεται στις ημέρες όπου το υπόλοιπο διαιτολόγιο μας θα είναι φτωχότερο σε κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά, αλλά πλούσιο σε φρούτα, λαχανικά και όσπρια.

Μύθος 4: Τα παιδιά δεν έχουν ποτέ υψηλή χοληστερίνη

Ο δυτικός τρόπος ζωής, στον οποίο περιλαμβάνονται το γρήγορο φαγητό, και η επιδημία της παιδικής παχυσαρκίας, βάζουν τα παιδιά σε κίνδυνο για την εμφάνιση υψηλών επιπέδων χοληστερίνης.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται από τους γονείς εάν στην οικογένεια υπάρχει ιστορικό, εάν το παιδί ή ο έφηβος έχει παραπάνω κιλά και εάν ακολουθείται ένας καθιστικός τρόπος ζωής.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση «έτοιμων» φαγητών πλούσιων σε λιπαρά σε καθημερινή βάση, αλλά και να ενθαρρύνεται η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, και η σωματική δραστηριότητα για τουλάχιστον 60 λεπτά ημερησίως.

www.y-o.gr 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ενδείξεις που σας Βοηθούν να Καταλάβετε ότι ο Θυρεοειδής σας Έχει Πρόβλημα

Editor6 pharma

Εγκεφαλικό Επεισόδιο – Ποια Είναι τα Προειδοποιητικά Σημάδια που Πρέπει να Προσέξετε

Οσφυαλγία και Ισχιαλγία – Οι Λύσεις στο Φαρμακείο

yoadmin

Οστεοπόρωση – Συχνές Ερωτήσεις Ασθενών

yoadmin

Συμπτώματα στο Πρόσωπό σας που Δείχνουν Ανεπάρκεια Βιταμινών

Editor6 pharma

Κρύο ή Ζέστη για τον Πόνο;

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ