Υγεία & Ομορφιά
Ο κανόνας είναι ότι δεν θα πρέπει να πέφτετε ποτέ στο κρεβάτι πεινασμένοι και γενικώς νηστικοί.
Διατροφή

Σνακ πριν τον Ύπνο – Τι Επιτρέπεται και τι Όχι

Τα τρία κυρίως γεύματα και τα δύο ενδιάμεσα σνακ ή αλλιώς μικρογεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι απαραίτητα ώστε ο μεταβολισμός να λειτουργεί σωστά.

Τα ενδιάμεσα σνακ είναι ιδανικά για να γεμίσουν τις μπαταρίες του οργανισμού σας με ενέργεια και για να βοηθήσουν στον καλύτερο έλεγχο της πείνας.

Γι’ αυτό οι διατροφολόγοι προτείνουν την κατανάλωσή τους ανάμεσα στα κυρίως γεύματα, κάθε 3-4 ώρες.

Είναι πιθανό όμως να αναρωτιέστε τι ισχύει με τα σνακ λίγο πριν τον ύπνο.

Ο κανόνας είναι ότι δεν θα πρέπει να πέφτετε ποτέ στο κρεβάτι πεινασμένοι και γενικώς νηστικοί.

Το αίσθημα της πείνας δεν είναι πάντα αληθινό και μπορεί να ξεγελάσει το μυαλό.

Αυτό συνήθως συμβαίνει όταν έχει ήδη καταναλώσει κανείς ένα ισορροπημένο γεύμα, αλλά συνεχίζει να πεινάει ακόμα και 1-2 ώρες μετά από αυτό.

Οι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν σε μια πείνα που δεν είναι υπαρκτή είναι πολλοί και κυρίως έχουν ψυχολογικό υπόβαθρο.

Δίνοντας έμφαση σε ένα ισορροπημένο βραδινό γεύμα θα καταφέρετε να αποφύγετε τη λιγούρα πριν πέσετε στο κρεβάτι.

Ένα βραδινό που περιλαμβάνει αρκετή πρωτεΐνη θα σας κρατήσει χορτάτους μέχρι την ώρα του ύπνου.

Από την άλλη, δεν μπορεί να αποκλειστεί το γεγονός ότι μπορεί κανείς να πεινάει πραγματικά πριν πέσει για ύπνο ακόμα κι αν έχει φάει βραδινό.

Ένας απλός τρόπος για να ξεχωρίσετε την πραγματική από την πείνα του μυαλού είναι να πιείτε ένα ποτήρι νερό, να πλύνετε τα δόντια σας και να περιμένετε λίγα λεπτά.

Συνήθως τα σνακ που λιγουρεύεται κανείς τις βραδινές ώρες είναι τροφές που θα τον κάνουν να νιώσει καλύτερα.

Αν συνεχίζετε να πεινάτε τότε η πείνα είναι αληθινή και έτσι επιτρέπεται να καταναλώσετε ένα μικρό σνακ.

Αν δεν ικανοποιήσετε την πείνα σας αυτή, θα γιγαντωθεί μέχρι το επόμενο γεύμα, στο οποίο και θα καταναλώσετε ό,τι βρείτε μπροστά σας.

Συνήθως τα σνακ που λιγουρεύεται κανείς τις βραδινές ώρες είναι τροφές που θα τον κάνουν να νιώσει καλύτερα, όπως λίγη σοκολάτα, παγωτό, 1-2 κρακεράκια.

Οι τροφές αυτές όμως δεν περιέχουν σχεδόν κανένα θρεπτικό συστατικό, δεν ηρεμούν τον οργανισμό πριν πέσει για ύπνο, ενώ μπορεί να έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Μερικές καλές ιδέες για σνακ αν πεινάσετε πραγματικά πριν ξαπλώσετε είναι μισό κεσεδάκι γιαούρτι ή ένα ποτήρι γάλα ή ένα κομματάκι τυρί.

Να θυμάστε ότι τα γαλακτοκομικά περιέχουν μαγνήσιο, το οποίο βοηθάει το νευρικό σας σύστημα να χαλαρώσει και να κοιμηθείτε καλύτερα.

Επίσης, ένα φλιτζάνι χαμομήλι ή ένα ποτήρι φρέσκο ανάμεικτο χυμό μπορούν να καταλαγιάσουν την πείνα.

Αποφύγετε ροφήματα και αναψυκτικά με καφεΐνη τουλάχιστον 5-6 ώρες πριν τον ύπνο.

Μπορείτε ακόμα να επιλέξετε 10-15 αμύγδαλα που περιέχουν επίσης μαγνήσιο και τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στη έλευση του ύπνου.

Τέλος, ιδανική επιλογή είναι ένα μικρό φρούτο όπως μια μικρή μπανάνα.

Τα φρούτα είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά και αποδίδουν λίγες θερμίδες.

Η μπανάνα ικανοποιεί την ανάγκη σας για κάτι γλυκό πριν τον ύπνο, ενώ περιέχει μαγνήσιο και κάλιο που χαλαρώνουν το μυϊκό και το νευρικό σύστημα.

Όλα τα παραπάνω αφορούν άτομα που είναι απολύτως υγιή και όχι όσους λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή που απαιτεί την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών πριν τον ύπνο, όπως συμβαίνει με τους διαβητικούς.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι Είναι το Τσάι Μάτσα και Ποιες οι Εκπληκτικές του Ιδιότητες για την Υγεία

d.tsagkrinos

Είναι το Γάλα Ωφέλιμο για την Υγεία των Ενηλίκων;

yoadmin

Προβλήματα Καρδιάς από Κατανάλωση Αναψυκτικών

yoadmin

Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια και Διατροφή

d.tsagkrinos

Δείτε τι θα Συμβεί στο Σώμα σας αν Κόψετε Εντελώς το Κρέας

d.tsagkrinos

Μύθοι και Αλήθειες Γύρω από το Ψωμί

Bάνα Νικολαίδου

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ