Υγεία & Ομορφιά
Γήρανση της καρδιάς
Καρδιά Πρόληψη

Πώς θα Καθυστερήσετε τη Γήρανση της Καρδιάς σας

Όπως όλα τα ανθρώπινα όργανα έτσι και η καρδιά έχει ηλικία και μάλιστα γερνάει.

Η γήρανση της καρδιάς αφορά τις βιολογικές βλάβες που υφίσταται με το πέρασμα της ηλικίας, οι οποίες αυξάνουν τον κίνδυνο για εμφάνιση εμφράγματος, εγκεφαλικού και άλλων καρδιαγγειακών παθήσεων και επιπλοκών.

Εξαιτίας του σύγχρονου τρόπου ζωής και των κακών διατροφικών επιλογών σήμερα, η ηλικία της καρδιάς πολλών ανθρώπων είναι μεγαλύτερη από την πραγματική ηλικία τους που σημαίνει ότι η καρδιά τους είναι πρόωρα γερασμένη.

Μάλιστα υπολογίζεται ότι περίπου τρία στα τέσσερα εμφράγματα και εγκεφαλικά επεισόδια οφείλονται σε παράγοντες που ευθύνονται για τη βιολογική γήρανση της καρδιάς.

Αερόβια άσκησηΈτσι η ηλικία της καρδιάς μπορεί να αποτελέσει έναν αξιόπιστο δείκτη εκτίμησης του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Πέρα από την καλή διατροφή που είναι απαλλαγμένη από κακής ποιότητας λιπαρά, ο επαρκής ύπνος για τουλάχιστον εφτά ώρες καθημερινά μπορεί να σταματήσει τον ρυθμό γήρανσης της καρδιάς.

Στους παράγοντες που γερνούν την καρδιά πρόωρα περιλαμβάνονται ο υψηλός δείκτης μάζας σώματος που συνεπάγεται αυξημένο σωματικό βάρος ή παχυσαρκία, η υπέρταση, η ανεβασμένη χοληστερόλη, η ανθυγιεινή διατροφή, η καθιστική ζωή, ο αρρύθμιστος διαβήτης και το κάπνισμα.

Δείτε τι χρειάζεται να κάνετε για να καθυστερήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο τον ρυθμό γήρανσης της καρδιάς σας.

Σωματική άσκηση

Είναι γνωστό ότι την υγεία της καρδιάς εξασφαλίζει η τακτική σωματική άσκηση.

Για να εξασφαλιστεί η καλή καρδιαγγειακή υγεία πρέπει η εβδομαδιαία σωματική άσκηση και μάλιστα η αερόβια, όπως το γρήγορο περπάτημα ή το τρέξιμο να φτάνει τουλάχιστον τα 150 λεπτά.

Έλεγχος σωματικού βάρους

Για να έχετε ένα υγιές σώμα και μια δυνατή, νεανική καρδιά θα πρέπει ο δείκτης μάζας του σώματός σας να μην ξεπερνά τις 25 μονάδες.

Διακοπή καπνίσματος

Κάπνισμα και υγιής καρδιά σίγουρα δεν πάνε μαζί.

Γι’ αυτό αν θέλετε να έχετε μια γερή καρδιά ως τα βαθιά γεράματα θα χρειαστεί να θυσιάσετε την κακή συνήθεια του καπνίσματος.

Έλεγχος της χοληστερόλης

Η χοληστερόλη και κυρίως η κακή χοληστερόλη πρέπει να παρακολουθείται τακτικά σε βάθος χρόνου.

Σε περίπτωση αύξησής της, θα πρέπει να ρυθμίζεται άμεσα από τον καρδιολόγο με φαρμακευτική αγωγή ή και με αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Έλεγχος της αρτηριακής πίεσης

Η αρτηριακή πίεση πρέπει να παραμένει μέσα στα φυσιολογικά όρια για να αποφευχθεί η πρόωρη γήρανση της καρδιάς.

Ρύθμιση του διαβήτη

Ένας αρρύθμιστος διαβήτης αποτελεί σοβαρό παράγοντα κινδύνου για διάφορες καρδιαγγειακές επιπλοκές.

Η σωστή διάγνωση και αντιμετώπιση του σακχαρώδους διαβήτη είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς.

Υγιεινή διατροφή

Η ενδεδειγμένη διατροφή που προστατεύει την καρδιά δεν πρέπει να περιέχει πολύ αλάτι ούτε κορεσμένα και τρανς λιπαρά.

Αντίθετα, πρέπει να είναι πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς να Αποφύγουμε το Jet Lag

Μέθοδοι Αντισύλληψης – Οι Λύσεις στο Φαρμακείο

Πώς Μπορείτε να Μειώσετε τον Κίνδυνο Εγκεφαλικού Επεισοδίου

Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε για το Τεστ Κοπώσεως

Αποτοξίνωση Εντέρου – Πώς θα την Πετύχετε

Διώξτε τα Μικρόβια από τα Καλλυντικά σας