Υγεία & Ομορφιά
Image default
Αδυνάτισμα

Πώς να Ενεργοποιήσετε τον Μεταβολισμό σας Μετά τα 50

Είναι γνωστό ότι το σώμα μας με την πάροδο των χρόνων χάνει κάποιες από τις ιδιότητές του.

Ένα «αιώνιο» πρόβλημα που απασχολεί άντρες και γυναίκες μεγαλύτερη ηλικίας είναι η πρόσληψη περιττών κιλών και η αδυναμία απώλειάς τους.

Η ηλικία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που καθορίζουν το ύψος των καύσεων και το πόσο «καλός» είναι ο μεταβολισμός μας.

Υπολογίζεται ότι ο ρυθμός του μεταβολισμού σταδιακά πέφτει και μετά την ηλικία των 40 ετών μειώνεται κατά 5% για κάθε δεκαετία που περνά.

Συνήθως, όσο μικρότερης ηλικίας είναι κάποιος, τόσο γρηγορότερο μεταβολισμό έχει, ενώ όσο μεγαλώνουμε-και ειδικότερα μετά τα 50 που ειδικά στις γυναίκες οι ορμονικές αλλαγές είναι πολύ σημαντικές- ο μεταβολισμός μειώνεται δραστικά.

Ένα «αιώνιο» πρόβλημα που απασχολεί άντρες και γυναίκες μεγαλύτερη ηλικίας είναι η πρόσληψη περιττών κιλών και η αδυναμία απώλειάς τους.

Τι μπορούν να κάνουν λοιπόν άντρες και γυναίκες, μετά τα 50, για αν αυξήσουν τον μεταβολισμό τους;.

Μείωση του λίπους- αύξηση της μυϊκής μάζας

Όσο μειώνεται το ποσοστό λίπους στο σώμα, και ανεβαίνει το ποσοστό της άλυπης μάζας, τόσο υψηλότερος γίνεται ο μεταβολικός ρυθμός.

Στην πραγματικότητα όμως, όσο μεγαλώνουμε γίνεται ακριβώς το αντίθετο και η αναλογία του λιπώδους ιστού σε σχέση με τον μυϊκό αυξάνεται, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το περισσότερο σωματικό λίπος και να συνδέεται με λιγότερες καύσεις.

Αυξήστε την καθημερινή σας δραστηριότητα

Αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο βήμα, για αύξηση του μεταβολισμού, πάνω από τα 50, αφού από τη μία κρατάει σε υψηλό επίπεδο τις καύσεις και από την άλλη συντηρεί και ενισχύει το μυϊκό σύστημα.

Απαιτείται συνδυασμός από αερόβια άσκηση, όπως είναι το τρέξιμο, το γρήγορο περπάτημα, το κολύμπι, που βοηθούν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, και αναερόβια άσκηση, (ασκήσεις αντίστασης με βάρη ή αλτηράκια) που βελτιώνει τη δύναμη και χτίζει μυϊκή μάζα.

Πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα

Οι πρωτεϊνικές τροφές (κρέας, αβγό, κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι, τυρί, ψάρι και θαλασσινά) δίνουν υψηλή αίσθηση κορεσμού, ενισχύοντας το αίσθημα του γεμάτου στομαχιού.

Με αυτό τον τρόπο χορταίνουν χωρίς να μας δίνουν πολλές θερμίδες (αν επιλέξουμε άπαχες επιλογές και τα ψήσουμε ή βράσουμε) και αποφεύγουμε τους πολλούς υδατάνθρακες.

Υπολογίζεται ότι ο ρυθμός του μεταβολισμού σταδιακά πέφτει και μετά την ηλικία των 40 ετών μειώνεται κατά 5% για κάθε δεκαετία που περνά.

Μικρά και συχνά γεύματα

Όσο πιο συχνά γεύματα κάνουμε μέσα στην ημέρα και όσο καλύτερα κατανέμουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε, τόσο ο μεταβολισμός μας λειτουργεί καλύτερα.

Τρώγοντας μικρές ποσότητες κάθε 2-3 ώρες, κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο οργανισμός μας μπαίνει στη διαδικασία των συνεχών καύσεων, ενώ όταν αφήνουμε μεγάλα κενά, αυτό συμβάλλει στη μείωση του ρυθμού καύσεων.

Καταναλώστε τροφές που «αυξάνουν» τον μεταβολισμό

Υπάρχουν κάποια τρόφιμα ή συστατικά της διατροφής μας που μπορεί να επηρεάσουν τον μεταβολικό μας ρυθμό.

Έτσι, τα καυτερά τρόφιμα με κόκκινη πιπεριά, τσίλι, μπούκοβο και ταμπάσκο (περιέχουν μια ουσία, την καψαϊκίνη που αυξάνει τη θερμογόνο δράση των τροφών και συμβάλλει στις υψηλότερες καύσεις), καθώς και το πράσινο και κόκκινο πιπέρι φαίνεται ότι αυξάνουν, σε κάποιο μικρό βαθμός, τις καύσεις, και αυξάνουν αίσθημα του κορεσμού.

Επίσης, ένα ακόμα διατροφικό στοιχείο, που συσχετίστηκε με την αύξηση του μεταβολισμού, είναι το πράσινο και μαύρο τσάι, που περιέχουν κάποιες ουσίες, που ονομάζονται κατεχίνες, και έχουν συνδεθεί με τη διέγερση του μεταβολισμού

Ενυδατώστε ικανοποιητικά τον οργανισμό σας

Καταναλώνοντας, τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό, και  επιτυγχάνοντας τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού, βοηθούμε στην καλύτερη πέψη των τροφών, στην καλύτερη αφομοίωση των θρεπτικών συστατικών και στην αποβολή των άχρηστων παραπροϊόντων του μεταβολισμού.

Με αυτό τον τρόπο βοηθούμε στην αύξηση του μεταβολισμού και στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού μας.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αδυνατίστε γιατί Χανόμαστε

yoadmin

Τα Διατροφικά Λάθη που μας Παχαίνουν

yoadmin

3 Μύθοι για την Απώλεια Βάρους που Σαμποτάρουν τη Δίαιτά σας

a.alefragkis

5 Συνήθειες που Καταστρέφουν «Ύπουλα» το Μεταβολισμό μας

a.alefragkis

Πρακτικά Κόλπα για να Χάσετε Βάρος Εύκολα

a.alefragkis

Αδυνάτισμα Χωρίς Δίαιτα – Κι Όμως Γίνεται!

a.alefragkis

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ